بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات/ غرضی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حمایت عامه مردم از حاکمیت بهترین ابزار مقابله با دشمن است

استاندار خوزستان در آغاز جنگ تحمیلی گفت: جامعه ما در طول صد سال گذشته همواره جلوی انواع نفوذها را سد کرده است، و اگر بعضا در این زمینه موفق نشده، به خاطر حضور دولت‌هایی بوده که چشم‌داشت‌هایی به طرف‌های مقابل داشته‌اند.
کد خبر: ۵۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ - 09November 2015

حمایت عامه مردم از حاکمیت بهترین ابزار مقابله با دشمن است

سید محمد غرضی، استاندار خوزستان در آغاز جنگ تحمیلی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: جامعه ایرانی طی صد سال گذشته تاکنون در برابر سه نفوذ حاکمیت سیاسی بیگانه، حاکمیت سرمایه بیگانه و نفوذ فرهنگی ایستادگی کرده است.

وزیر اسبق نفت افزود: جامعه ما در طول صد سال گذشته همواره جلوی انواع نفوذها را سد کرده و غالبا نیز در این رابطه عملکرد موفقی داشته است، و اگر بعضا در این زمینه موفق نشده، به خاطر حضور دولتهایی بوده که چشمداشتهایی به طرفهای مقابل داشتهاند.

غرضی با بیان اینکه جامعه ما نفس و روح خودش را برای مقابله با نفوذ خارجی آماده کرده است، افزود: حاکمیت سیاسی باید استعدادها و ظرفیتهای مقابله با نفوذ که در بطن ملت از گذشته تاکنون وجود داشته را دریافت کند و متوجه شود که نفس مطمئنه ملت ایران آمادگی لازم را برای مقابله با نفوذ دشمن را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحث مقابله با نفوذ، بیشتر به افراد و عوامل دولتی توجه میشود؛ اما  در واقع  آن چیزی که ملت را در برابر نفود خارجی حفاظت و حراست میکند جذب استعداد و ظرفیتهای حمایتی مردمی است؛ که اگر به درستی بهکار گرفته شود، دیگر محتاج مدیریت، سرمایه و تکنولوژی خارجی نخواهیم شد.

غرضی که تصدی وزارت پست و تلگراف و تلفن را نیز در پرونده فعالیتهای خود دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول صد سال گذشته سه اتفاق عظیم انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی که هرکدام زمینههای مثبت دفاع ملت در برابر نفوذ سیاسی فرهنگی اقتصادی بوده را تجربه کرده است؛ پس این استعداد موجود است و فقط باید به آن تکیه کنیم.

استاندار خوزستان در آغاز جنگ تحمیلی یکی از مهمترین عوامل نفوذ را نفوذ در استعدادهای ملت عنوان کرد و در این رابطه گفت: اگر نفوذ را تنها از منظر فرهنگ و سیاست ببینیم قطعا مغلوب شدهایم؛ لذا باید استعدادهای موجود را مورد توجه قرار دهیم تا این پتانسیل عظیم خودش بتواند راه را پیدا کرده و خود را اداره کند و این یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با نفوذ است.

وی در این رابطه گفت: پرداختن به استعداد و ظرفیتهای عامه مردم، یعنی اینکه نسل جوانی که امروز میخواهد وارد عرصه شود باید بتواند از فن، شغل، هنر، فرهنگ، ایدئولوژی، سرمایه و زندگی و آینده خود دفاع کند، قطعا اگر امروز بتوانیم چنین افرادی را تربیت کنیم، تا با شرکتهای مختلف آمریکایی و انگلیسی رقابت کنند، میتوانند کار را طوری تنظیم کنند که منافع ملی حفظ شود.

غرضی با بیان اینکه امروز استفاده از چترهای سیاسی، مطبوعاتی و فلسفی جهت مقابله با نفوذ کفایت نمیکند، افزود: لذا اگر شما توانمند باشید همانطوری که در دوران انقلاب عامه مردم آمدند و به انقلاب تکیه کردند و کمک کردند اگر امروز هم عامه مردم در مقابل نفوذ سرمایه، تکنولوژی، فرهنگی پای کار بیایند راههای نفوذ سد شده و کار سامان مییابد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت عامه مردم از حاکمیت بهترین ابزار مقابله با دشمن است، تصریح کرد: اگر حکومت با اقدامات خود رضایت عامه را بهدست آورد و آنان را را با خود همراه خود کند هیچ قدرتی نمیتواند در دستگاههای اجرایی و کلان و سطوح مختلف اقشار مردم نفوذ کند.

غرضی گفت: اتکای مجموعه حاکمیت سیاسی به عامه مردم است. وقتی که اختلاف سیاسی بین جناحها صورت میگیرد ملاحظه میکنید که مردم را به عقب میرانند و چون مردم فرصت اینکه وارد اینگونه دعواهای سیاسی ما بشوند را ندارند بی اعتماد میشوند؛ بنابراین نقش رسانهها و مجموعه قدرت سیاسی در این رابطه پررنگ میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار