جوکار در گفتگو با دفاع پرس:

ایران با در اختیار داشتن نیروهایی همچون شهید فهمیده هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود

رئیس اسبق سازمان بسیج‌دانش‌آموزی با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید فهمیده گفت: کشوری که نوجوان 13 ساله‌اش در سخت‌ترین شرایط بهترین تصمیم را می‌گیرد، مسلماً می‌تواند راه تعالی و پیشرفت را طی کند، و هیچ‌گاه زیر بار ظلم نمی‌رود.
کد خبر: ۵۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ - 29October 2015

ایران با در اختیار داشتن نیروهایی همچون شهید فهمیده هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود

محمدصالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق سازمان بسیجدانشآموزی در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد ایثارگریها و فداکاریهای بزرگی بودیم و اینها همه مرهون فرهنگ غنی اسلامی و تربیت دینی خانوادهها بود که چنین انسانهای شجاع، متدین و خلاقی را پرورش داد.
 
وی درخصوص ویژگیهای شهید فهمیده گفت: این شهید در حقیقت نماد ایثار و شجاعت بود؛ که بهعنوان یک الگو برای ما در هشت سال دفاع مقدس، به خصوص برای نوجوانان ما محسوب میشود. در سایه همین فداکاریها بود که ملت ما با تولید ارزشهای معنوی و انقلابی توانستند کشور را مصونسازی کنند و پیروزیهای درخشان شکل بگیرد.
 
رئیس اسبق سازمان بسیجدانشآموزی تأکید کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی سرزنده و پرنشاط در عرصههای مختلف منطقهای و بینالمللی حضور دارد، به این دلیل است که اقشار مختلف مردم از نواجوانان که فهمیده یکی از آنهاست، تا بزرگسالان در دفاع مقدس درخشیدند.
 
جوکار ادامه داد: کشوری که نوجوان 13 سالهاش چنین ابتکاری را به خرج میدهد و در سختترین شرایط بهترین تصمیم را میگیرد، قدر مسلم این کشور میتواند راه تعالی و پیشرفت را طی کند، و چنین ملتی هیچگاه زیر بار خواستههای نظام سلطه و ظلم نمیرود و میتواند استقلال خود را حفظ کند.
 
وی عنوان کرد: امروز نوع جنگ و راهبرد دشمن در مواجهه با ما متفاوت شده است. امروز راهبرد دشمن تهاجم نظام نیست؛ بلکه به دنبال نفوذ فرهنگی، سیاسی و... است. بر این اساس تهی و بدون محتوا ساختن فرهنگ ما با ابزراهای مختلف از جمله اهداف دشمن است.
 
این نماینده مجلس گفت: ما اگر تا دیروز در عرصه دفاع نظامی و در مقابل تهاجم دشمن، شهید فهمیدهها را داشتیم و عرصه شهادت را تجریه کردیم، امروز در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی، شهید فهمیدههایی آگاه، فهیم و هوشیار میخواهیم، و این در سایه این است که چگونه ارزشهای دفاع مقدس را به نسل نوجوان امروز منتقل کنیم.
 
جوکار با بیان اینکه این انتقال مفاهیم باید در قالب بستههای جذاب و هنرمندانه صورت گیرد، افزود: یکی از راهکارها، موضوع راهیان نور است؛ که بخشی از جامعه ما به این سفرها اعزام میشوند و تاثیرات بسیاری نیز در پی دارد.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارها بازتولید ارزشهای دفاع مقدس است؛ آن هم محتوای اقداماتی که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند؛ نه بهصورت شکلی و ظاهری. ما باید محتوا را به گونهای ارائه کنیم که فرهنگ اصیل جبهه و فرهنگ جهاد و مقاومت را در نسل امروزی انقلاب نهادینه کنیم.
 
رئیس اسبق سازمان بسیجدانشآموزی تأکید کرد: مسلماً هرچه ما بتوانیم امروز آن شاخصهایی را که در هشتسال دفاع مقدس داشتیم ارتقا دهیم، در راستای جلوگیری از نفوذ دشمن و نظام سلطه در داخل کشور مصونیتبخشی کردهایم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار