مصاحبه منتشر نشده سردار شهید حسین همدانی:

رهبری فرمودند مراقب باشید در سوریه از دوطرف کمتر کشته شود/ جوانان ایرانی مانع سقوط بغداد شدند

ما باید مواظب باشیم؛ حضرت آقا فرمودند مردم، دشمن‌شناسی لازم است. بدانید این تکفیری‌ها این سلفی‌ها، فریب‌خورده هستند دشمن ما نیستند؛ آرمان ما کشتن اینها نیست؛‌ دشمن و شیطان بزرگ آمریکا است، او دارد اینها را مدیریت می‌کند.
کد خبر: ۵۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ - 21October 2015

رهبری فرمودند مراقب باشید در سوریه از دوطرف کمتر کشته شود/ جوانان ایرانی مانع سقوط بغداد شدند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار حسین همدانی از فرماندهان عالیرتبه سپاه که طی روزهای اخیر در شهر حلب سوریه به شهادت رسید، در گفتگویی که نشریه رمز عبور آن را منتشر کرده است، به بیان برخی نکات جالب پردخته است که متن آن را در زیر می خوانید:

***

سردار شهید همدانی در ابتدای این گفتوگو با بیان اینکه دشمنان فکر میکردند میتوانند اهل سنت را علیه انقلاب اسلامی بشورانند، اما اینطور نیست، گفت: امروز جنگ سوریه بین اهل سنت است، اما نقش جمهوری اسلامی و فرزندان انقلاب در این میان چیست؟!

وی افزود: «الدفاع الوطنی» که بیش از 100 هزار عضو دارد و توانسته است صدها منطقه را آزاد کند از جوانان اهل سنت هستند؛ جوانان شافعی سوریه که عاشق انقلاب ما و رهبری هستند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه با بیان اینکه محبوبترین ملت در نزد ملت سوریه ملت ایران است، اظهار داشت: 5 میلیون اهل سنت سوریه در حد پرستیدن، ملت ایران را دوست دارند. اما تبلیغاتی غربی- عربی این گونه جلوهگر میشود که شیعیان ایران آمدهاند تا هلال شیعی ایجاد کند و اختلاف در جهان عرب ایجاد کنند! به واقع اینطور نیست.

وی تاکید کرد: چه کسی ابتدا وارد سوریه شد؟! گفتند ما آمدیم دست ایران را قطع کنیم و حزبالله را تضعیف کنیم و امنیت اسرائیل را برقرار کنیم اما بعدا اعتراف کردند که ایران دومین تشکیلات بزرگ را در سوریه ایجاد کرد؛ آنها اسمش را گذاشتند حزبالله سوریه، البته ما میگوییم دفاع الوطنی!

همدانی خاطرنشان کرد: در این نبرد 4 ساله نقش اول را ترکیه گرفت، بعدها قطریها آمدند؛ الان هم عربستانیها نقش اساسی را در ایجاد جنگ در سوریه ایفا میکنند، بیش از 50 هزار نیروی تکفیری را از سراسر جهان بسیج کردند و به آنجا بردند و با دلارهای نفتی عربستان از این نیروها پشتیبانی میکنند به نحوی که تکفیریهای تروریست هیچ کمبودی را احساس نمیکردند. براساس محاسبههای نظامی باید کار سوریه تمام میشد، اما چه شد؟!

* ارتش سوریه ابتدا حضور بسیج مردمی را درکنار خود غیرممکن میدانست

مستشار ارشد سپاه در سوریه تصریح کرد: همان نسخه امام راحل برای ایران چارهساز شد. مردم را باید حول محور تشکیل بسیج و تفکر بسیجی متحد کرد تا در مقابل مشکلات متحد شوند. چراکه ایمان داریم نظامی که به مردم متکی است، زنده است. ابتدای کار نیروهای نظامی در سوریه و حتی عراق و فرماندهان آنها حضور بسیج مردمی در کنار ارتش نظامی را غیرممکن میدانستند که ناشی از عدم فهم توان و قدرت بسیج بود. اما ما کار آموزشهای سریع را شروع کردیم و هنگامی که این نیروها عملکرد خود را در میدان به اثبات رساندند، مقامات نظامی سوری هم به قدرت این نیرو مردمی ایمان آوردند.

وی افزود: دشمنان به علت عدم موفقیت در سوریه، سمت و جهت حملات را به سمت عراق بردند و برنامهریزی کردند تا با حملات سریع خود عراق را اشغال و جنگ را به مرز ایران بکشانند، سپس به سوریه بازگردند.

همدانی همچنین اظهار داشت: سال گذشته حمله به موصل را آغاز کردند، از نظر آنها کار تمام شده بود چراکه روی 2 ارتش عراق که در این منطقه حاضر بودند، عملیات روانی صورت گرفته بود و گازانبری وارد موصل شدند و مانند مغولها با قطعه قطعه کردن و سر بریدنها، وحشت ایجاد کردند و این جزئی از تاکتیک عملیات روانی آنها به حساب میآمد.

وی ادامه داد: تکفیریها به سرعت توانستند موصل را بگیرند و بلافاصله راهی بغداد شوند. به تمام نیروهای تکفیری تاکید شده بود به سمت هیچ منطقهای جز بغداد حرکت نکنند و اصلا به سمت کربلا، نجف یا الاماره حرکت نشود چراکه اگر بغداد را بگیرید، کار تمام است.

* جوانان ایرانی مانع سقوط بغداد شدند

مستشار ارشد سپاه در سوریه تاکید کرد: باز هم به اعتراف دولتمردان، نخستوزیر و تمایم احزاب عراقی این ایرانیها بودند که عراق را نجات دادند. درست است که ما یک جنگ 8 ساله با عراق داشتیم اما حساب صدام و حزب بعث از مردم عراق جدا بود؛ اولین افرادی که وارد عراق شدند و مانع از سقوط بغداد شدند، جوانان ایرانی بودند.

همدانی گفت: این فرزند برومند انقلاب حاج قاسم سلیمانی بود که بلافاصله با نیروهای خود وارد عراق شد. آنها هیچ نشانهای برای شکست یا حتی مقاومت در مقابل خود نمیدیدند از موصل تا بغداد هم که فاصلهای نبود باید کار تمام میشد. این مطالب را آنها میگویند؛ آمریکاییها اعتراف می کنند؛ عربستانیها اعتراف میکنند که این ایرانیها بودند؛ ژنرال چند ستاره آمریکایی در جمع فرماندهان خود گفته است که ما در منطقه از عراق و افغانستان تا سوریه هر کاری خواستیم انجام دادیم، ولی نمیدانیم این ایرانیها در آخر کار یک قدرت ناشناختهای دارند که وارد میدان میشوند و همه چیز را از ما میگیرند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: همین فرمانده میگوید ما آمریکاییها بودیم که ملت عراق را از زیر بار ظلم و ستم صدام رها کردیم بنابراین ما باید محبوبترین ملت در عراق میشدیم ولی آنها با لنگه کفش رئیسجمهوری ما را میزنند و قانون مصوب میکنند که آمریکاییها باید بروند. اینها حاصل قدرت ناشناخته ایران است.

وی تصریح کرد: این پیروزیها را نه ما بلکه دشمنان ما مطرح میکنند. در این بین یک فضایی را بعضیها درست میکنند که آخر ما به کجا رسیدیم؟! بله ما به خیلی جاها رسیدیم.

مستشار ارشد سپاه در سوریه اظهار داشت: دیدید که نه تنها عراق و بغداد سقوط نکرد بلکه یک تشکل بسیجی به نام «الحشد شعبی» ایجاد شد که بسیار قدرتمند است؛ بعد از حمله به عراق ارتش عراق نابود شد؛ اما حالا تشکیلات بسیجی و قدرتمند «الحشد شعبی» راهاندازی شده است و تشکلهای نظیر کتائب، عصائب و ... توسعه یافتند.

وی افزود: سپاه بدر که در زمان دفاع مقدس در دفاع از آرمانهای اسلامی شکل گرفته بود و دلبسته به ما بودند اما بعد از سقوط صدام در بخشهای سیاسی فعال شدند و از نظر نظامی ضعیف شد، اما مجددا جای خودش را پیدا کرد.

* جوانان شیعه و سنی بغداد را پادگانی غیرقابل سقوط کردند

همدانی اظهار داشت: در جنوب بغداد 2 میلیون شیعه وجود دارند و البته جوانان اهل سنت هم به برادران شیعه خود برای دفاع از عراق پیوستند و بغداد را تبدیل به پادگانی بزرگ کردند که غیرقابل سقوط است. در مقابل دشمنان هر جور حمایتی را برای دفاع از تکفیریها انجام دادند ولی دیدند شرایط عوض شد.

مستشار ارشد سپاه در سوریه در ادامه این گفتوگو خاطرنشان کرد: ما در زمان دفاع مقدس مهران را پاکسازی کردیم ولی دوباره آمدن مهران را اشغال کردند و نگرانیها افزایش پیدا کرد که چه شد ما که دوباره مهران را از دست دادیم؛ این جنگ است! امام گفتند باشد بروید دوباره مهران را آزاد کنید. امروز هم جنگ است در عراق، سوریه و لبنان و خداوند متعال به برکت حضور جوانان و شهدا این توفیق را قسمت ما کرده است که دفاع از مظلوم کنیم.

وی ادامه داد: سال 92 ما در سوریه ایتام را دعوت کردیم دختران و پسرانی که پدر و مادر و همه اقوامشان کشته شده بودند از مجلس شورای اسلامی هم افرادی حضور داشتند و دیدند که دختری از خانواده اهل سنت در منطقه یرموک همه اعضا خانوادهاش را در مقابل چشمانش کشته بودند و پاهای این دختر بیگناه را هم از بالای زانو قطع کردند و خودش را فرستاند برای این سمت تا عبرت شود که هر کس از ملت سوریه دفاع کند و با ایرانیها باشد، سرنوشتش این است.

همدانی گفت: روستایی که از بچه چند ماهه تا پیرمرد بالای 80 ساله همه مردانش را کشتهاند و هیچ مردی در این روستا وجود ندارد و صدا و سیما آمد تا برای تاریخ این وقایع را ثبت کند. یا اینکه 3 روستا در لاذقیه را قتلعام کردند. آن روزهای اول جنگ خانمها را نمیکشتند ولی با فتواهای بعدیشان، خانمها را هم جزو کفار دانستند و نسلکشی را به راه انداختند. اینها اهل سنت هستند شافعی هستند چرا اینها را دیگر میکشید؟!

* رهبری گفت کاری کنید از هر دو طرف کشته کم شود!

مستشار ارشد سپاه در سوریه ادامه داد: ما باید مواظب باشیم؛ حضرت آقا فرمودند مردم، دشمنشناسی لازم است. بدانید این تکفیریها این سلفیها، فریبخورده هستند دشمن ما نیستند؛ آرمان ما کشتن اینها نیست؛ دشمن و شیطان بزرگ آمریکا است، او دارد اینها را مدیریت میکند، او(آمریکا) از محمدرضا شاه دفاع میکرد که این همه شهید را روی دست ملت ایران گذاشت. بعد از پیروزی انقلاب دهها واقعه و اقدام علیه انقلاب و مردم را مدیریت کردند. از کردستان و خلق عرب، خلق مسلمان و گروهکهای مختلف منافقین.

وی افزود: آمریکاییها گشتند و یک بازیگر خوب به نام صدام پیدا کردند و 8 سال او را به جان ملت و انقلاب ما انداختند. بعد از آن توطئهها، 78 و 88 را طراحی کردند، آنها قائله سوریه و بحران منطقه را ایجاد کردند. سوریه ویران شده است و هزاران خانواده بیسرپرست شده سه منبع اقتصادی سوریه یعنی توریست، نفت، دام و کشاورزی 4 سال است که فلج و نابود شده است.

همدانی تاکید کرد: در عراق جنایتهای اینها را دیدید. امروز هر زن و مرد و هر مسلمانی دلش به درد میآید. این بمبارانهای وحشتناک عربستان در یمن، کار انسان است؟! اینها خیلی جنایتکار هستند اینها اهل معامله نیستند، باور کنید اینها هیچ خویی از آدمیت نبردهاند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: فرزندان ملت ایران به کمک افرادی رفتند که مظلومانه کمک میخواستند. حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کشته کم شود. سوال ما این بود که حالا طرفداران نظام سوریه و ملت سوریه بله ولی طرف مقابل دیگر چرا؟! ایشان گفتند اینها جوانان مسلمان هستند و دشمن اینها را فریب داده است. اینها با تفسیر غلط قرآن مردم را به عنوان مشرک میکشند اینها فریب خوردند. باید دید کارگردان کیست.

* دستاورد دفاع 8 ساله تا ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا پیش رفته

همدانی در ادامه اظهار داشت: امام ما گفتند هرچه فریاد دارید بر سر دشمن بزنید و این دشمن را هم معرفی کردند. شیطان بزرگ هم معرفی کردند. امروز خون جوانان ملت ایران به بار نشسته دستاورد دفاع 8 ساله تا ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا پیش رفته. یک روزی آرزوی ما آزادسازی مهران و کلهقندی بود و در ادامه آزادسازی و فتح خانقین و بصره که تازه نرسیدیم. امروز آرزوی ما تحقق یافته و جبهه ما چند برابر جبهه دفاع مقدس است.

وی افزود: برای امنیت کشورمان خط دفاع را از مرزها فاصله دادیم. از مردم می خواهم دعا کنند جبهه حق و مجاهدین جبهه حق و سپاه اسلام پیروز شوند. بدانید اگر دشمن ما را فریب بدهد و مرزهای ما ناامن شود، تازه میفهمیم امنیت یعنی چه. یکبار تجربه کردیم جوانها از در و مادر خود تجربه ناامنی را بپرسند. امروز از هر کدام از مردم سوریه بپرسید از دولت چه میخواهید؟ هیچ کس نمیگوید آب و نان و برق میخواهیم که ندارند شغل ندارند اما فقط و فقط امنیت میخواهند آن هم امنیت نفس کشیدن!

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اخبار موثق دارم که دشمنان ما در یک ائتلاف با بعضی از کشورهای منطقه مرزهای ما را ناامن کنند؛ مطمئنا نمیتوانند اما اگر اتحاد و کشور ما را مورد هدف قرار دهند، بدانید موفق خواهند شد. از همین رو رهبری بر همدلی تاکید دارند. چون تهدید علیه ما است، باید متحد باشیم بله اختلاف داریم ولی در منافع ملی باید متحد باشیم. باور کنید وقتی برای رضای خدا کار کنید، همه چیز عبادت است.

همدانی گفت: البته مردم ما در یک نقطه مشترک هستند در زمانی که احساس کنند هویتشان در خط است همه اقشار حتی اقلیتهای مذهبی وارد میدان میشوند بنابراین شهدای ما که از ناموس ملت دفاع کردند، مردم ما با وجود اختلاف خود، همه از شهدا دفاع میکنند و خطاب به شهدا این پیام را دارند که شما خیلی مرد هستید (لبخند سردار).

وی در پایان درخصوص مظلومیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: باید بگویم شهدای اسلام از جمله حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) مظلوم بودند، شهدای ما در سوریه و عراق هم مظلومانه و غربتشان از شهدای بزرگ ما بیشتر نیست. شاید هیچ نامی از آنها مطرح نشود اما ایمان داشته باشید که خداوند اینها را معرفی خواهد کرد، به نحوی که از همه بیشتر شناخته خواهند شد. البته در روزهای اول حساسیتها کمی بیشتر بود اما امروز مردم تشییعهای پرشکوهی از این شهدا انجام میهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها