فرمانده نیروی زمینی ارتش به دفاع پرس خبر داد

استفاده از ربات‌های «انتحاری» برای نخستین بار در رزمایش ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک «محرم» برای نخستین بار از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.
کد خبر: ۵۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ - 19October 2015

استفاده از ربات‌های «انتحاری» برای نخستین بار در رزمایش ارتش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش مشترک «محرم»، گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگانهای واکنش سریع انجام شد؛ که در این مرحله، برای حفظ انعطافپذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیتهای مختلفی را ایجاد کردیم؛ که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای نا همطراز و نیز جنگهای نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرده است که در کنار این موضوع سلاحهای ویژهای را نیز در این خصوص طراحی کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: برای نمونه از سلاحهای متعددی استفاده کردیم که در این زمینه میتوان از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، نام برد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تکتیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاحهای جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاحهای ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از رباتهای «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم؛ البته این سلاحها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمیتوان به سلاحهای دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها