در جریان رزمایش محرم صورت گرفت

انهدام مواضع مهاجمان با آتش سنگین یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز/ هلی‌برن نیروهای واکنش سریع

رزمایش مشترک و گسترده محرم با اجرای آتش سنگین یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز روی مواضع نیروهای مهاجم و هلی‌برن نیروهای واکنش سریع به محل استقرار مهاجمان ادامه یافت.
کد خبر: ۵۵۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ - 19October 2015

انهدام مواضع مهاجمان با آتش سنگین یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز/ هلی‌برن نیروهای واکنش سریع

به گزارش خبرنگار دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش محرم، رزمایش مشترک ارتش با عنوان محرم و با رمز لبیک یا حسین از بامداد امروز با گسترش تاکتیکی یکانهای واکنش سریع نیروی زمینی و استقرار شبکه یکپارچه پدافند هوایی در مناطق از پیش تعیین شده، انجام عملیات عکسبرداری هوایی توسط هواپیماهای آر.اف4 نهاجا و نیز عملیات شناسایی توسط پهپادها و بالگردهای نزاجا بهمنظور کشف و شناسایی مناطق تجمع یکانها و تجهیزات دشمن باموفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات عملیاتی صادره از قرارگاه ذوالفقار ارتش با همکاری قرارگاه جوانان متشکل از دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و تحلیل و تفسیرعکسهای هوایی و بررسی محورهای نفوذ و محل گسترش دشمن، اجرای آتش سنگین بر روی مواضع مقرر توسط یکانهای توپخانه و بالگردهای هوانیروز با پشتیبانی سامانههای موشکی ارتفاع متوسط و تجهیزات راداری تاکتیکی پدافند هوایی در سطح وسیعی انجام شد.

همچنین عملیات هلیبرن تیمهای واکنش سریع نیروی زمینی و درگیر شدن آنها با نیروهای مهاجم در محورهای پیشروی دشمن بخشی از عملیات واکنش سریع نیروهای خودی بود؛ که در این مرحله از رزمایش با موفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

در این مرحله یکانهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش با بهرهگیری از تجهیزات مدرن سبک و نیمهسنگین جدید شامل سلاحهای تکتیرانداز مرصاد، سلاحهای انفرادی ام 4، موشکهای هدایتشونده دهلاویه و انواع دوربینهای حرارتی سبک و قابل حمل توسط نفرات، و رادارهای زمینی سیار و نارنجکاندازهای40 م.م با نواخت تیر بالا و موشک آر پی جی 29 با قابلیت نفوذ در زره، طرحهای عملیاتی خود را در شرایط دشوار منطقه عمومی رزمایش به مورد اجرا گذاشتند.

همچنین نیروهای عملکننده بر اساس تصمیمهای آنی قرارگاه هدایتکننده، بدون هرگونه اطلاع قبلی و کاملا غیر مترقبه، وضعیتهای لازم را در جابجایی و استقرار در نقاط حساس اتخاذ کردند.

شایان ذکر است، همزمان با اجرای عملیاتهای رزمی، عملیات مردم یاری و اعزام اکیپهای سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی رزمایش محرم انجام شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
m
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
سلام نخسته نمیدونم چرا از سلاح قدیمی ژ۳ استفاده شده یعنی بهترش نبود برای نفرات
تازه برای انهدام پهباد چرا از سلاح جدید که گلوله های هوشمند دارند استفاده یا طراحی نمیشه هم دقت بالا و هم تعداد استفاده کمتر؟
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار