وزیر دفاع مطرح کرد:

طرح مشترک ایران‌، سوریه‌، عراق و روسیه برای نابودی کامل داعش/ تحولات جدید سوریه ‌در حال شکل‌گیری است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در مقطع فعلی‌ شاهدیم که به یُمن تلاش‌ها و تدابیر شهید همدانی تحولات جدیدی در سوریه در حال شکل‌گیری است که ان‌شاء‌الله زمینه حذف کامل گروه‌های تکفیری را فراهم خواهد کرد‌.
کد خبر: ۵۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ - 14October 2015

طرح مشترک ایران‌، سوریه‌، عراق و روسیه برای نابودی کامل داعش/ تحولات جدید سوریه ‌در حال شکل‌گیری است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار همدانی در ستاد وزارت دفاع با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب افزود: در این آیه از بندگانی که صادقانه بر عهد خود با خدا میمانند به نیکی یاد شده است و طور سردار همدانی نیز جزو کسانی بود که صادقانه بر عهد خود پایبند ماند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری محرمالحرام و تمسک رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: همیشه در ایام محرم  میشنیدیم که اباعبدالله الحسین(ره) هر چه به ظهر عاشورا نزدیکتر میشدند، چهره مبارکشان نورانیت بیشتری پیدا میکرد و در هشت سال دفاع مقدس نیز جوانانی چون حسین همدانی را میدیدیم که در شب عملیات و یا در بحبوحه آن، هر چه شرایط سختتر میشد، اشتیاق بیشتری به شهادت نشان میدادند.

وی با تصریح بر اینکه جا ماندن از قافله شهدای دفاع مقدس به معنای کمتوفیقی نیست، اظهار داشت: خداوند برای بندگان مخلص خود مقدراتی دارد و شهید همدانی براساس همین تقدیر زنده ماند تا امروز در جبهه با اشقیا به شهادت برسد و به توفیق شهادت که حق او در دفاع مقدس بود رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به میانگین سن رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: عموم رزمندگان در سنی بودند که با حضرت علی اکبر(ع) مقایسه میشدند و حالا همان رزمندگان و از جمله شهید همدانی حقیقتاً حبیب ابن مظاهر ولی فقیهاند و در راه اسلام در هر جا و مکانی آماده شهادت هستند.

وی با برشمردن برخی ویژگیهای انسانها از جمله دل بستن به داشتههای دنیوی و محافظهکاری در مواقع نیاز اضافه کرد: سرلشکر همدانی برخلاف این رویه، توانسته بود با توأم ساختن شجاعت و رأفت در وجودش، زمان، مکان و موقعیت شخصی را نادیده گرفته و تنها به تکلیف عمل کند و در این راه نیز به توفیق شهادت نائل شد.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح شرایط نظامی و سیاسی سوریه و گسترش خطر داعش تاکید کرد: از حدود سه سال قبل سردار همدانی با حضور مؤثر در سوریه، ضمن جلوگیری از فروپاشی ارتش سوریه و به تبع آن سقوط دمشق، توانست نیروهای مردمی را نیز با الگوی بسیج، هم برای حوزه انتظامی و دفاع شهری و هم عملیات نظامی ساماندهی کند.

وی با اشاره به طرح عملیاتی جدید و مشترک میان ایران، سوریه، عراق و روسیه برای نابودی کامل داعش خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی شاهدیم که به یُمن تلاشها و تدابیر شهید همدانی تحولات جدیدی در سوریه در حال شکلگیری است که انشاءالله زمینه حذف کامل گروههای تکفیری را فراهم خواهد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با اشاره به اینکه شهید همدانی خانواده خود را برای شهادت آماده کرده بود، از خدا خواست که همجواری با مولا و مقتدایش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مزد جهاد خالصانه آن شهید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها