با حضور وزیر دفاع؛

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته «والفجر» افتتاح شد + عکس و مشخصات

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ - 13October 2015

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته «والفجر» افتتاح شد + عکس و مشخصات

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید.

سردار دهقان در مراسم افتتاح خط تولید اژدر پیشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اولویتهای اصلی وزارت دفاع تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه به تجهیزات و سلاحهای پیشرفته و قدرتمند است؛ تا آنان بتوانند به تعبیر و تأکید فرمانده معظم کل قوا بهعنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از حریم دریایی کشور، تهدید هر خصم متجاوزی را با قاطعیت درهم کوبند.

وزیر دفاع گفت: در اجرای این اولویت راهبردی، دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با روحیه و تلاش جهادی اقدام به طراحی، ساخت و فراهمسازی تولید انبوه اژدر والفجر نموده و با بهرهگیری از فناوریهای بسیار پیشرفته موفق شدند این پروژه مهم را به نتیجه برسانند.

سردار دهقان در تشریح این اژدر بومی اظهار داشت: اژدر پیشرفته والفجر با ویژگیهای هوشمندی، قابلیت  ضد فریب، سرعت زیاد و سرجنگی با قدرت انفجاری و تخریب بسیار بالا  قادر است با غافلگیری ظرف چند ثانیه اهداف و شناورهای بزرگ دریایی را بهطور کامل منهدم و غرق کند.

وی افزود: از ویژگیهایی که اژدر والفجر را نسبت به سایر محصولات مشابه در دنیا متمایز کرده، زمان کوتاه آمادهسازی در یگانهای پشتیبانی کننده و یگانهای شلیککننده است؛ که موجب افزایش فوقالعاده توان تاکتیکی، سرعت عمل و واکنش سریع یگانهای رزمی سطحی و زیر سطحی نیرویهای دریایی ارتش و سپاه میشود.

سردار دهقان تصریح کرد: افتتاح این خط تولیدی نشان از عزم وزارت دفاع و دولت یازدهم در پشتیبانی مؤثر و همهجانبه از نیروهای مسلح برای تحقق اصل بازدارندگی و اجرای آیه شریفه "ترهبون به عدوالله و عدوکم" دارد؛ که فرمانده معظم کل قوا در دیدار اخیر کارکنان نیروهای دریایی سپاه با معظم له،  بدان تأکید ویژهای داشتند.

وزیر دفاع با بیان اینکه این تجهیزات و تسلیحات پیشرفته صرفاً جنبه دفاعی دارد، گفت: گلولهها، موشکها  و اژدرهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فقط به سمت کسانی نشانهروی و شلیک خواهد شد که قصد تعرض به این آب و خاک را داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما بر مبنای تهدیدات محتمل پیش روی ملت ایران با تمام توان نسبت به تقویت بنیه دفاعی خود اقدام خواهیم کرد و هیچ قطعنامهای نمیتواند مانع افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران شود. حتی اگر زمانی تهدیداتی در فرا جَو را محتمل بدانیم خود را قادر میدانیم تا در این زمینه نیز وارد شده و پیشبینی لازم دفاعی را به عمل آوریم. آنچه که برای ما مهم است تضمین امنیت پایدار ملی و منطقهای است.

سردار دهقان با تبریک این موفقیت و دستاورد بزرگ به ملت رشید ایران و فرماندهی معظم کل قوا که همواره در مسیر خودکفایی صنعت دفاعی هادی و حامی بودهاند؛ از زحمات و تلاش مدیران، دانشمندان، متخصصان و کارگران افتخارآفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع که با طراحی و ساخت این اژدر پیشرفته برگ زرین دیگری به مجموع افتخارات وزارت دفاع و صنعت دفاعی افزودند تشکر و قدردانی و تاکید کرد: روند تعالی و پیشرفت برای خلق و ابداع فناوریهای جدید با سرعت ادامه داشته و لحظهای دچار توقف نخواهد شد.

در ادامه، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از وزارت دفاع که با پشتیبانیهای مؤثر، نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به انواع سلاحهای پیشرفته مجهز میکند، گفت: یکی از سلاحهای مؤثر و ارزشمند در تقویت توان رزم دریایی اژدر است و اژدر پیشرفته والفجر که بهدست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است نسبت به اژدرهایی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته از برد مناسبتر، دقت و قدرت انفجار و تخریب بالاتر برخوردار است.

وی در ادامه افزود: این سلاح که بیشترین کاربرد را در زیردریاییها دارد، با استفاده از رادار و سونار قادر است اهداف را شناسایی و بهصورت هوشمند مورد تعقیب قرار داده و با قدرت تخریب بسیار زیاد آن را منهدم کند.

امیر سیاری در پایان گفت: این موفقیت بزرگ را به همکارانم در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تبریک عرض میکنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار