سردار جوانی:

غرب برای نفوذ در ایران سیاست «صبر استراتژیک» را دنبال می کند/ اقدامات سردار همدانی مانع از سقوط دمشق شد

غرب با بهره مندی از سیاست «صبر استراتژیک»، به دنبال این است تا طی10 سال الی 15 سال آینده اهداف خود را در کشورمان پیاده کند و این هم به دلیل مشاهده صحنه ها و رفتارهایی است که در برخی قسمت‌های جامعه می‌بیند.
کد خبر: ۵۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ - 12October 2015

غرب برای نفوذ در ایران سیاست «صبر استراتژیک» را دنبال می کند/ اقدامات سردار همدانی مانع از سقوط دمشق شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، صبح امروز در جمع بسیجیان و پیشکسوتان سپاه که در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، درباره موضوعات روز جامعه و شهادت حاج حسین همدانی، گفت: سردار همدانی نقش مهمی در سوریه داشت؛ به نحوی که اقدامات او منجر به نجات دمشق از سقوط شد؛ چرا که ارتش سوریه در مقطعی به دنبال آن بود تا مکانی برای در امان ماندن بشار اسد پیدا کنند؛ اما با صحبتهای سردار همدانی مبنی بر استفاده از نیروهای مردمی و مسلح کردن آنها، توانستند با استفاده از نیروهای مردمی از سقوط دمشق جلوگیری کنند.

وی افزود: چون سوریه خط مقدم مقاومت است، ایثارگریهایی برای حفظ این خط که در آن سردار همدانی نقش مهمی داشته، صورت گرفته است.

سردار جوانی در ادامه در خصوص نفوذ دشمن بعد از برجام نیز عنوان کرد: بحث نفوذ مانند فتنه 88 که محصول نوعی نفوذ بود را سالهای گذشته هم داشتیم؛ اما فهم اینکه اینکه چرا آثار آن در ماه های اخیر با مختصات جدید مطرح می شود، بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: تجربه 37 سال بعد از انقلاب واقعیتی را آشکار میکند که هرگاه رهبری نسبت به موضوعی هشدار میدهد، چنانچه جدی گرفته نشود، در آینده علاوه بر تحمل خساراتی باید به دنبال درمان بگردیم؛ همانند تهاجم فرهنگی که نه مردم و نه مسئولان، آن را جدی نگرفتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه بحث نفوذ را باید جدی بگیریم، عنوان کرد: جریانی که دنبال تحریف امام(ره) است، میخواهد راه را برای بیگانگان باز کند؛ در واقع عدهای در داخل بر این باورند که برای حل مشکلات باید به سمت عادیسازی رابطه با آمریکا برویم.

وی با بیان اینکه آمریکاییها تغییر اساسی در رابطهشان با ایران بوجود آوردند؛ که اگر دلیل آن را متوجه نشویم، فریب میخوریم، گفت: آمریکا بعد از شکستهای متعددی که مقابل ایران متحمل شد، اتاق فکرهای آنها نظریاتی مبنی بر همکاری با ایران بر اساس سیاست برد برد، را ارایه دادند تا از این طریق بر ایران تسلط یابند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه براساس این سیاست، آمریکاییها انتظار دارند ما دستشان را بفشاریم؛ نه اینکه مشتهای گره کرده را به آنها نشان دهیم، عنوان کرد: اوباما در رابطه با مذاکرات هستهای ضمن ادعای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای، عادیسازی رابطه و نفوذ در کشورمان از طریق همین مذاکرات را بهعنوان دو دستاورد برای خودشان مطرح میکند.

وی ادامه داد: البته جلوگیری از نفوذ آمریکا با نفی «برجام» صورت نمیگیرد؛ بلکه باید با هوشیاری نقاط ضعف را بهمنظور جلوگیری از نفوذ دشمن ببندیم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخیها در داخل از تابوشکنی مذاکره با آمریکا سخن میگویند، تصریح کرد: نظام ما، نظام مردمسالاری دینی است؛ که مسئولان را از طریق انتخابات تعیین میکند؛ به همین خاطر تمایلات مردم در آینده تحولات کشور تعیینکننده است؛ لذا در جامعه بحثهایی مطرح میکنند که تنها راه برونرفت از وضعیت فعلی، مذاکره مستقیم با آمریکا است؛ بنابراین چانچه این اشتباه محاسباتی روی دهد، قطعا با زیانهایی مواجه میشویم.

وی تأکید کرد: اینکه گفته میشود مذاکرات هستهای باعث شد تا سایه شوم جنگ از سر مردم برداشته شود، یک اشتباه محاسباتی است؛ چون اقتدار و توان بازدارندگی ما باعث شده تا سایه شوم جنگ برداشته شود.

سردار جوانی سپس به سه نگاه موجود در کشور درباره «برجام» اشاره کرد و افزود: نگاه دولتی این است که این توافق پیروزی دلچسب و راهبردی است؛ اما در مقابل عدهای هم معتقدند این توافق بدتر از «ترکمانچای» است؛ در صورتی که نگاه سوم براین عقیده است که این نه پیروزی و نه شکست است؛ بلکه یک نوع بده بستان صورت گرفته؛ پس چنانچه از فرصتهای آن استفاده کنیم، میتوانیم نهایت بهره را ببریم.

وی همچنین تحصن مقابل مجلس را خطای راهبردی دانست و گفت: تحصن مقابل مجلس به دلیل اینکه به دوقطبی شدن جامعه دامن میزند، خطایی راهبردی بود؛ به همین خاطر نیروهای ارزشی باید بدانند در برابر مسایل چگونه عکسالعمل نشان دهند؛ به عبارت دیگر همانگونه که در دوران دفاع مقدس میبایست از بهترین تاکتیک و روش در برابر دشمن، استفاده میکردیم، تا کمترین هزینه را در بر داشته باشد، اکنون نیز باید همانند آن دوران عمل کرد.    

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه صحبت از احتمال گفتوگو با آمریکاییها در سایر موضوعات بر خلاف نظر صریح رهبری است، اظهار داشت: آمریکاییها و غرب اکنون با تغییر شیوه خود در مواجهه با ایران به دنبال این هستند که بهرهمندی از سیاست «صبر استراتژیک»،  برای 15-10 سال آینده اهداف خود را در کشورمان پیاده کنند، و این هم به دلیل مشاهده صحنهها و رفتارهایی است که در برخی قسمتهای جامعه میبینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار