سردار فرجیان زاده در گفت و گو با دفاع پرس:

ملت سوریه خود را مدیون "سردار همدانی" می دانند

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: سردار همدانی در هدایت مردم سوریه برای شکل دهی سازمان دفاع ملی و یک سازمان دفاع مردمی نقش مهمی ایفا کرد. ملت سوریه به نقش او واقفند و نیروهای مردمی خودشان را مدیون سردار همدانی می دانند.
کد خبر: ۵۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ - 09October 2015

ملت سوریه خود را مدیون

سردار سعید فرجیان زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به شهادت سردار همدانی گفت: او عاشق شهادت بود و عشق به شهادت در تمام وجود این سردار رشید اسلام شعله ور بود؛ مشتاقانه انتظار شهادت را داشت و امروز این شهادت مزد 40 سال مجاهدت خالصانه این بزرگوار شد.

سردار فرجیان افزود: وی از فرماندهان پیشتاز در مبارزه با رژیم ستم شاهی قبل انقلاب بود و بعد انقلاب اسلامی در مناطق کردستان در مبارزه با ضد انقلاب و اشرار فداکاری های بی نظیری نشان داد. با شروع جنگ تحمیلی در محورهای غرب کشور از فرماندهان دلاوری بود که یاد او در خاطر رزمندگان آن دوران باقی خواهد ماند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سردار همدانی در جنوب کشور نیز از فرماندهان لشکرهای خط شکن بود ادامه داد: این شهید بزرگوار با شهید همت و متوسلیان، لشکر حضرت محمد رسول الله (ص) را راه اندازی کرد و درعملیات فتح المبین و بیت المقدس از فرماندهانی بود که چندین مرحله تا مرز شهادت پیش رفت. در عملیات بیت المقدس مجروح شدند و درعملیات های دیگر بارها مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت.

سردار فرجیان زاده تصریح کرد: بعد جنگ در صحنه های مختلف در فرماندهی سپاه همدان، فرماندهی قرارگاه چهارم بعثت، در مسئولیت های بالای نیروی زمینی سپاه و قائم مقامی نیروی مقاومت بسیج حضور داشت، همچنین نقش تعیین کننده وی در سال های اخیر و در راه اندازی بسیج سوریه و شکل گیری و سازماندهی نیروهای مردمی از نقش های بیاد ماندنی این سردار رشید اسلام است.

همرزم شهید همدانی در خصوص کتاب های به چاپ رسیده در خصوص فعالیت های این سردار دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب های خوبی از خاطرات ایشان  چاپ شده به نام "مهتاب خین" که مردم می توانند آن را مطالعه کنند تا با بخشی از دلاوری های این مرد بزرگ آشنا شوند.

سردار فرجیان زاده  خاطرنشان کرد: سردار همدانی خود راسربازی برای دفاع از اسلام و انقلاب می دانست و در همه صحنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دفاع از انقلاب اسلامی در هر جایی که ولی امر زمان حضرت امام خامنه ای دستور می دادند، خالصانه حضور پیدا می کرد و با اخلاص و فداکاری و رشادتی که نشان می داد مزد خود را گرفت و به آرزوی دیرینه خود رسید.

همرزم شهید همدانی با اشاره به فعالیت های این شهید در سوریه بیان داشت: این شهید بزرگوار به عنوان اولین نیروهای مستشاری در سوریه انتخاب شد و در راستای این کار و دفاع از حرم حضرت زینب(س) در جهت آموزش نیروهای مردمی و هدایت مردم سوریه برای شکل دهی سازمان دفاع ملی و یک سازمان دفاع مردمی نقش بزرگی را ایفا کرد. ملت سوریه به نقش این عزیز واقف هستند و نیروهای مردمی خودشان را مدیون سردار همدانی می دانند.

وی در پایان گفت: سردار از فرماندهانی است که 40 سال بدون وقفه در راه اسلام و انقلاب و مسیر نورانی ولایت فداکاری و مجاهدت کرد و همیشه خود را سرباز ولایت می دانستند که مزد خود را هم به خوبی دریافت نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها