سردار کوثری:

نقش مهم سردار همدانی در تشکیل ارتش نیروهای مردمی سوریه و جلوگیری از سقوط دمشق

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید همدانی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد.
کد خبر: ۵۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ - 09October 2015

نقش مهم سردار همدانی در تشکیل ارتش نیروهای مردمی سوریه و جلوگیری از سقوط دمشق

به گزارش دفاع پرس، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از همرزمان شهید حسین همدانی درباره شخصیت این شهید بزرگوار و تأثیرگذاری او بر روند مقابله با بحران سوریه و حمایت از خط مقاومت گفت: امروز خبر شهادت و عروج یکی از مخلصترین شخصیتهای انقلاب و جهان اسلام را شنیدیم و از این که چنین انسان بزرگواری از میان ما رفت غمزده شدیم.

وی ادامه داد: من از سال ۵۹ و در منطقه سرپل ذهاب با سردار حسین همدانی آشنا شدم و توفیق آن را داشتم که کنار چنین انسان بزرگی بهعنوان همرزم در جبهه حق علیه باطل خدمت کنم. نخستین ویژگی این سردار اسلام فعال بودن و حضور مستمر در تمامی صحنههای نبرد بود. خستگیناپذیری، تلاش شبانه روزی و احساس تکلیف این شهید زبانزد همه کسانی بود که از نزدیک او را دیده و درک کرده بودند.

همرزم شهید همدانی با بیان این که از آغاز بحران سوریه وی در منطقه حضور یافت تصریح کرد: شهید همدانی چندین سال حضور مستشاری مستمر و تأثیرگذاری در سوریه داشت، اما بعد از پایان مأموریتش به ایران بازگشت و مسئولیت دیگری دریافت کرد اما بهدلیل تسلط بالای وی بر مناطق سوریه، چند روزی برای کمک فکری عازم منطقه شد که با عنایت پروردگار به خواسته قلبی و دلی خود یعنی شهادت نائل آمد.

کوثری با بیان این که شهید همدانی در سوریه اقدامات بسیار تأثیرگذاری انجام داد، خاطرنشان کرد: خدمات ارزنده، مدیریت هوشمند و تأثیرگذاری سردار همدانی بر روند جنگ کاملاً آشکار است، وی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و کمک به تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد لذا بسیاری از تحلیلگران، طرحها و برنامه شهید همدانی را علت اصلی پیروزی سوریه و نیروهای مقاومت در مقابل تروریستها میدانند.

وی ادامه داد: در همه برههها و بزنگاهها سردار همدانی حضور داشت و لحظهای دست از تلاش برای استقرار بیرق اسلام برنداشت، وی چه در دوران قبل از انقلاب چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در زمان دفاع مقدس حضوری فعال و جهادگر داشت، پس از پایان جنگ تحمیلی نیز خدمات ارزندهای برای تأمین امنیت انجام داد که برکات بسیاری برای نظام و اسلام به ارمغان آورد.

این نماینده مجلس با بیان این که حضور سردار همدانی شرط پیروزی و دفاع در برابر داعش و تروریستهای تکفیری بود گفت: از روزی که سردار همدانی در سوریه حضور پیدا کرد و مسئولیت هماهنگی ارتش و نیروهای مردمی را بهعهده گرفت، مواضع تروریستها ناامن شد و قوای مقاومت توانستند به پیروزیهای بزرگی دست یابند. یکی از اصلیترین کارهای سردار همدانی بحث تشکیل ارتش نیروهای مردمی و دفاع وطنی بود که با هماهنگی سردار سلیمانی انجام شد و همین مسئله باعث شد که سوریه در مقابل داعش مقاومت کند و جبهه سوریه امروز به مقتل تروریستها تبدیل شود.

منبع:تسنیم
 

نظر شما
پربیننده ها