کدام کتاب‌ها از «سردار شهید حسین همدانی» به یادگار مانده است؟

سردار رشید اسلام حسین همدانی روز گذشته در سوریه و در حین ماموریت مستشاری به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ - 09October 2015

کدام کتاب‌ها از «سردار شهید حسین همدانی» به یادگار مانده است؟

به گزارش دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کنندهای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریتهای مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

از این شهید بزرگوار دو کتاب به نامهای «تکلیف است برادر» و «مهتاب خین» به یادگار مانده است.

کتاب «تکلیف است برادر» حاصل گفتوگویی است با سردار حسین همدانی فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) که به اهتمام حسین بهزاد صورت گرفته است.

در مقدمه این کتاب که روایتی است از انقلاب، حوادث کردستان و جبهه غرب میخوانیم: تکلیف است برادر، روایت دست اول رخدادهای مربوط به سالهای مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن 57، استقرار نظام نوین، تاسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و سرانجام ناگفتههای پیکارهای جبهه غرب در مصاف با سپاه دوم ارتش متجاوز رژیم عراق است.

در بخش دیگری از این مقدمه آمده است: فرهنگسرای پایداری نشر این اثر را فتح بابی بر انتشار روایت تاریخ شفاهی رخدادهای دفاع مقدس دانسته، مطالعه آن را به تمام علاقهمندان ادب و هنر پایداری توصیه میکند. این کتاب  توسط فرهنگسرای پایداری انتشار یافته ست.

کتاب "مهتاب خیّن"، روایتی است از فرمانده بسیجی حسین همدانی از دوران انقلاب، کردستان و دفاع مقدس که به اهتمام حسین بهزاد به نگارش در آمده است.

راوی این رویدادها سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی؛ از فرماندهان ارشد جبهه میانی سر پل ذهاب، از بانیان گمنام لشکر 27 محمد رسول ا... ، نخستین فرمانده لشکر 32 انصار الحسین و فرمانده لشکر 16 قدس سپاه در دوران دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است.

در بخشی از این کتاب که به قلم ناشر نگارش یافته آمده است:" مهتاب خیّن روایتی است دست اول؛ از جنس " تاریخ شفاهی "، که رخدادهای مربوط به سال های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی ، انقلاب اسلامی بهمن 57 ، استقرار نظام نوین ، تاسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و سرانجام ناگفته های فراوان از پیکارهای جبهه ی غرب و جنوب در مصاف با ارتش متجاوز رژیم به عدم پیوسته بعث عراق را در بر می گیرد."

یادآور می شود شهید حاج محمود شهبازی، در تاریخ 1337 در اصفهان متولد و در 1361 در خرمشهر به شهادت رسید. وی فرمانده سپاه همدان و اولین قائم مقام لشگر 27 محمد رسول الله(ص) و فاتح دو عملیات بزرگ فتح المبین و بیت المقدس بود که یکی موجب شکسته شدن حصر آبادان و دیگری آزاد سازی خرمشهر شده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار