چهارمین همایش مدافعان سایبری حریم ولایت برگزار شد

چهارمین همایش جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت با موضوع «مقاومت تا ظهور» روز چهارشنبه و با تجلیل از خانواده شهدای حرم در سالن امام علی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ - 08October 2015

چهارمین همایش مدافعان سایبری حریم ولایت برگزار شد

به گزارش دفاع پرس، چهارمین همایش مدافعان حریم ولایت، با حضور برخی مسئولان کشور، خانوادههای معظم شهدای حرم و با سخنرانی علی اکبر رائفی پور برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور تحلیلگر، محقق و پژوهشگر اسلامی در این مراسم در توضیح شعار «کُلُنا عباسکَ یا مهدی» اظهار داشت: این شعار که امروز در جامعه طنینانداز شده را باید به مقام عمل بکشانیم، بنابراین لازم است بعد معرفتی حضرت عباس (ع) مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در زیارتنامۀ حضرت عباس ابن علی (ع) عبارتی وجود دارد که  با دقت نظر روی این عبارت مسؤولیت زیادی بر دوش مؤمنین قرار میگیرد و آن عبارت این است «خدا لعنت کند کسی را که نسبت به حق تو جاهل است».

رائفیپور با تأکید بر اینکه باید نسبت به معارفی که در زیارتنامه حضرت عباس (ع) وجود دارد معرفت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ادب، ناصح بودن، ترجیح خواست امام بر نفسانیت، صبر، عبد صالح، بصیر و مجاهد از جمله شاخصهای رفتاری حضرت ابواالفضل (ع) در زیارتنامه است که باید نسبت به اینها معرفت داشته باشیم.

محقق و کارشناس حوزۀ مهدویت دربارۀ ادب حضرت عباس (ع) گفت: هیچ گاه ایشان امام حسین (ع) را با عنوان برادر خطاب نکرد، بلکه ایشان را امام زمان خود میدانست و حتی به خود جرأت نداد یک بار هم امام (ع) را نصیحت کند.

رائفیپور افزود: از سوی دیگر شاهد این هستیم که افرادی همچون ابنعباس و ابو حنفیه شروع به نصیحت امام حسین (ع) میکنند، در صورتی که شخص غیرمعصوم اجازه ندارد امام معصومی را نصیحت کند.

وی درباره روحیۀ اطاعتپذیری حضرت عباس خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) تا امرشان پایان میگرفت، بلافاصله حضرت عباس (ع) امر امام را بدون هیچ وقفهای تا پای جان انجام میداد و برای خود در قبال امامش شأنی قائل نبود و همیشه خواست امامش را بر خواست خودش ترجیح میداد.

رائفیپور با اشاره به ویژگی بصیرتی حضرت عباس (ع) در تمام صحنههای اجتماعی و سیاسی بیان داشت: حضرت عباس (ع) به قدری اهل بصیرت بود که امام صادق (ع) در وصف ایشان فرمودند «کان عمّنا العبّاس نافذ البصیرة». عموی ما عباس نافذالبصیره بود.

وی در این باره گفت: بصیرت حضرت عباس (ع) از وجهی به این معنا بود که ایشان فرجام کار را میدانست و نسبت به آن بصیرت داشت، لذا  با اندک خبرِ شبههناک تزلزلی در ایشان ایجاد نمیشد.

مدیرعامل موسسۀ مصاف ایرانیان دربارۀ صفت مجاهدت حضرت عباس (ع) توضیح داد: جهادگر یعنی کسی که خستگیناپذیر است. مجاهد یعنی کسی که در بنبست گیر نمیکند و تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل میکند.

رائفیپور رفتار شهدای جنگ تحمیلی را رفتاری مجاهدانه معرفی کرد و اذعان داشت: شهدای جنگ تحمیلی با الگوبرداری از روحیۀ جهاد بزرگواری همچون حضرت عباس (ع) تهدیداتی که در پیش رو داشتند را به فرصت تبدیل میکردند و سپاهیان دشمن را در میان تعجب همگان منهدم میکردند. ما نمونۀ این روحیه را در عملیات والفجر 8 و احداث پل بعثت شاهد هستیم.

در ادامه سردار داود غیاثی راد مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به بررسی تاریخ مقاومت و تاریخچۀ حق و باطل پرداخت و گفت: اگر تاریخ دفاع مقدس و تاریخ جبهۀ حق و باطل را بخواهیم بررسی کنیم، به مبارزههای پیامبران با مستکبرین و جاهلان قوم خود میرسیم.

وی افزود: همچنین مبارزههای اهلبیت (ع) و به خصوص امام حسین (ع) در مقابل ظلم و حتی پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نه آغاز است و نه پایان، بلکه حلقهای از مقاومت در مقابل استکبار، ایثار، فتوت، غیرت، شجاعت، تقوا و فضلیت هستند و ظهور امام زمان (عج) پایان مبارزات حق و باطل است.

در این مراسم ضمن اجرای گروه سرود نجمالثاقب از خانوادههای معظم شهدای حرم از جمله خانوادههای شهیدان شیردل، کارگر درزی، مرادی، کمالی و نوری تجلیل شد که در این زمان ورود پرچم حرم امام حسین (ع) حال و هوایی دیگر به مراسم داد.

چهارمین همایش جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت با قرائت بیانیهای تهدید آمیز به دولت آلسعود از سوی این جنبش نسبت به فاجعۀ دردناک منا و هتک حرمت شهیدان حجاج به کار خود پایان داد.

جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت در سال 1392 با همکاری ناحیۀ مقاومت بسیج جماران راهاندازی شد و در راستای دفاع از حریم ولایت و مقابله با برخی تحرکات دشمنان قسمخوردۀ نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری همایشهای مردمی، مسابقات اینترنتی، برگزاری نمایشگاه و… به فعالیت خود ادامه میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار