دفاع پرس گزارش می‌دهد

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های غربی و عربی

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت.
کد خبر: ۵۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ - 08October 2015

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های غربی و عربی

 به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گستردهای در رسانههای منطقهای و بینالمللی داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: "مذاکره با آمریکا ممنوع است. مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ. میخواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هستهای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند."

حضرت آیتالله خامنهای(مدظله العالی) درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مذاکره با کشورهای دنیا با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: "اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است."

ایشان با اشاره به مذاکرات اخیر هستهای تصریح کردند: "در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند."

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بازتاب گستردهای در رسانههای منطقهای و بینالمللی داشت که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

** شبکه تلویزیونی المنار با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت: آیت الله خامنهای در جریان سخنرانی خود در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صراحت اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع بوده و جمهوری اسلامی همچنان ایالات متحده را شیطان بزرگ می داند.

** پایگاه خبری العهد لبنان نیز فرمایشات مقام معظم رهبری را منتشر و نوشت: امام خامنهای فرمودند: "جمهوری اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهد بود، اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید تواناییهای علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند.

این پایگاه لبنانی همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را مورد پوشش گسترده قرار داد.

** پایگاه النشره نیز با پوشش بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به نقل از ایشان نوشت: "مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد."

** اسکای نیوز عربی نیز در پوشش بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: "آیت الله خامنهای بار دیگر تأکید کرد که ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره با آمریکا جز در موضوع هسته ای نیست."

** شبکه تلویزیونی المیادین نیز اظهارات مقام معظم رهبری را به صورت لحظه به لحظه پوشش داده و به نقل از ایشان نوشت: "جمهوری اسلامی به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است."

این شبکه همچنین به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص موضع جمهوری اسلامی در مذاکره با کشورهای دنیا نوشت: "آیت الله خامنهای در موضعی صریح اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است."

** شبکه خبری الجزیره نیز ضمن سانسور بخش های زیادی از سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها به پوشش آن قسمت از اظهارات ایشان در رابطه با عدم تمایل جمهوری اسلامی برای آغاز جنگ علیه کشورهای دیگر اکتفا کرد.

** دیلی استار با انتخاب این تیتر «رهبر ایران: مذاکره با آمریکا ممنوع است»، نوشت: در حالی که کمتر از سه ماه قبل، ایران توافقی را با غرب امضا کرد، که ماحصل چندین سال مذاکره به رهبری آمریکا بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مذاکرات مجدد با آمریکا را محکوم کرد.

** خبرگزاری رویترز نیز نوشت: رهبر معظم ایران اسلامی هر گونه مذاکرات با طرف آمریکایی را پس از توافق هستهای بدلیل مضرات آن ممنوع اعلام کردند.

 ** نیویورک تایمز در گزارشی با تیتر کردن هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مذاکرات با آمریکا به نقل از ایشان نوشت: «مذاکره با آمریکا یعنی باز کردن راه نفوذ و تحمیل و تلاش دشمن برای تغییر محاسبات مسئولان و افکار مردم بویژه جوانان است.»

این رسانه، بیانات رهبری را تاکید دوباره ایشان در مورد سیاست عدم مذاکره و همکاری بیشتر با آمریکا دانسته و به هشدار ماه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تلاش آمریکا در رابطه با تهاجم فرهنگی نسبت به جوانان ایرانی اشاره می کند.

** جروزالم پست نیز با تیتر کردن این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری "مذاکره با آمریکا ممنوع است" نوشت: رهبر ایران آیت الله خامنهای در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: "هر مذاکرهای با آمریکا ممنوع است زیرا معایب بی پایانی دارد و به جمهوری اسلامی آسیب میزند."

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها