روایتی از فرماندار فقید بندر ترکمن که در حادثه "منا" آسمانی شد

گاهی غبطه می‌خوردیم که یک زن اینچنین با جدیت و قاطعیت از حقوق مردم دفاع می کند

مرحومه حاجیه خانم مرجان نازقلیچی بعنوان نخستین فرماندار زن در شمال کشور، در فاجعه منا جان به جان آفرین تسلیم کرد، و فرماندار گمیشان وی را زنی قاطع و جدی در دفاع از حقوق مردم عنوان می کند.
کد خبر: ۵۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 08October 2015

گاهی غبطه می‌خوردیم که یک زن اینچنین با جدیت و قاطعیت از حقوق مردم دفاع می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، "مرجان نازقلیچی" فرماندار شهرستان بندرترکمن استان گلستان بود که در روز عید قربان سال جاری در فاجعه منا جان خود را از دست داد، به همین بهانه در سطور زیر سوابق و زندگینامه پربارش را مرور می کنیم:

مرجان نازقلیچی متولد ۱۳۵۳ دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشتههای علوم تربیتی و حقوق قضایی بود. وی در سال ۱۳۸۱به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری شهرستان بندرترکمن وارد وزارت کشور شد و از سال ۸۳ تا ۸۵ بخشدار مرکزی این شهرستان بود.

وی نیز مانند دیگر فرمانداران زن از سابقه مدیریتی و تجربه حضور در استانداری بهره برده بود از این رو در حکمی از سوی حسن صادقلو استاندار گلستان به عنوان نخستین فرماندار زن در شمال کشور در شهرستان بندرترکمن منصوب شد.

 

سوابق اجرایی:

کارشناس امور بانوان فرمانداری ترکمن در سال 1381

بخشدار مرکزی شهرستان ترکمن از سال 1383 تا 1385

هیئت موسس و مدیر کانون فرهنگ اجتماعی بانوان ساعی از بدو تاسیس تاکنون

بازرس علی البدل مجمع قاریان راه نور بندرترکمن زیر نظر دفتر الحاج آخوند عابدی کر امام جمعه بندرترکمن
عضو شورای حل اختلاف بندرترکمن شعبه چهارم، صلح و سازش از سال 1383 تاکنون

مسئول روابط عمومی و سایت خبری فرمانداری ترکمن طی سالهای 87-1386 و مسئول اطلاعات اقتصاد خانوار و یارانه

قبولی در آزمون بعثه مقام معظم رهبری در سال 1388 به عنوان معینه (دستیار روحانی بین کاروانهای حج استان گلستان)

تشرف به زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره در سال 1390 با کاروان 38023 بندرترکمن در سال 1392 با کاروان 38018 گنبد کاووس به عنوان معینه

دعوت و شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب طی سالهای متوالی 92-1389
افتخار زیارت مقام معظم رهبری در سالهای 92-89 طی شش فقره دیدار

نائب رئیس کمیته سازمان نهاد بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان گلستان از تاریخ 1390 در غالب کمیته های 22 گانه مرکز

سخنرانی و ارائه مقاله "نقش زنان در بیداری اسلامی از منظر امام خمینی (ره)"در همایش بزرگ امام و بیداری اسلامی توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای گیلان و گلستان و کمیته های 22 گانه مرکز بزرگ اسلامی خرداد 91در مصلی گرگان

سخنرانی و ارائه مقاله "نقش زنان در وحدت اسلامی با توجه به سیره نبوی رسول اکرم (ص)" در مراسم ابعد رسول اکرم (ص)در مصلی گرگان 28 صفر 1392

دریافت لوح سپاس از دفتر مقام معظم رهبری طی نامه شماره 8/120214-1392/10/22 به جهت ارسال مقاله "نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی"

روایت فرماندار شهرستان گمیشان از خانم نازقلیچی

"امانگلدی ضمیر" فرماندار گمیشان در حاشیه تشییع متمرکز پیکر 11 تن از حاجیان گلستانی جانباخته در حادثه منا در گرگان در خصوص خصوصیات مرحومه مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن گفت: خانم نازقلیچی بانویی پاکدست و مومنه و البته در کارش پرتلاش و فعال بود.

ضمیر افزود: ما 14 فرماندار همواره ایشان را در جلسات، خواهر صدا می کردیم. ایشان در هر جلسه از باب خدمتگزاری به مردم مطالبات آنها را پیگیری می کرد و ما گاها غبطه می خوردیم که یک زن اینچنین با جدیت و قاطعیت از حقوق مردم دفاع می کند.

وی با اشاره به تلاش فرماندار فقید شهرستان بندرترکمن گفت: در جلسات غیر رسمی همواره یک عضو تاثیر گذار بود و مطالب اثربخشی را از شهرستان بیان و پیگیری می کرد.

ضمیر افزود: وقتی معاون اول رئیس جمهور به استان گلستان سفر کرد وی به عنوان نماینده فرمانداران صحبتهای موثری انجام داد و در همایش های سراسری نیز همواره آمادگی داشت تا به عنوان نماینده فرمانداران صحبت کند.

در خواب به من گفت: "آقای ضمیر من زنده ام، خیلی ها فکر می کنند من مرده ام اما من زنده ام."

وقتی هفته دولت امسال از راه رسید او سر از پا نمی شناخت و با شور خاصی در جلسات شرکت می کرد، وقتی برای رفتن خداحافظی می کرد به شوخی گفتیم جلسه بعدی هم هست. اما خانم نازقلیچی گفت که خداوند مرا طلبیده و دارم به سفر حج می روم.

وی تصریح کرد: چهارشنبه روز ششم این واقعه (منا) بود که خواب ایشان را دیدم که به اتفاق خانمم برای تبریک عید قربان به منزل خانم نازقلیچی رفته بودیم که ایشان مدام می گفت: " آقای ضمیر من زنده ام، خیلی ها فکر می کنند من مرده ام اما من زنده ام".

فرماندار گمیشان گفت: این همان معنای واقعی شهادت است و آیه مبارکه که می گوید شهدا زنده اند و هر کس در راه خدا و رسولش از خانه خارج شود و مرگ را درک کند اجرش با خداست و امیدواریم ما نیز توفیق درک مرگ در راه خداوند متعال را داشته باشیم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار