هفته ناجا_94/حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه:

اگر همکاری و مراقبت پلیسی وجود داشت، در منا فاجعه رخ نمی داد

حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه گفت: من در سفرم به عربستان نیز به مقامات ارشد آنجا گفتم که در منا اگر همکاری و مراقبت پلیسی وجود داشت، به فاجعه ختم نمی شد.
کد خبر: ۵۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ - 07October 2015

اگر همکاری و مراقبت پلیسی وجود داشت، در منا فاجعه رخ نمی داد

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در ششمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران با تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از مسلمانان و زائران بیت الاحرام گفت: هفته ناجا تداعی کننده فداکاری و اقدامات مثبت پلیس کشور در راه امنیت و اثبات اقتدار و تولید آرامش و امنیت در جامعه است.

وی افزود: امیدوارم نیروی سرافراز ناجا با تلاش حداکثری و کارآمدی بیشتر در عرصه فعالیت های خود موفق باشد.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز که دنیا به دهکده ای جهانی تبدیل شده است. و به گسترش روابط فرامرزی انجامیده است. این روابط تحرکات ذهنی را به دنبال داشته است که آن افکار مجرمانه ای است که فراتر از آن صورت گرفته است که با چنین شرایطی ماموریت پلیس هم واجد شرایط فراملی شده است و ارتباطات دو جانبه و چند جانبه را خواهد خواند.

قشقاوی جرم هایی مانند پول شویی، قاچاق موادمخدر، جرایم حقوقی و قاچاق انسان را از انواع جرم های فراملی برشمرد و گفت: پلیس در کشورهای مختلف الزاماً باید رابطه های خود را فراتر از مرزهای خود نهاده و تفاهم نامه های را به صورت مشترک در خصوص به سه ضلع مثلث استرداد مجرمین، انتقال مجرمین و معاضدت حقوقی، امضا، تصویب و اجرا نماید.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران 56 موافقت نامه در این زمینهها منعقد نموده است و در حال حاضر 17 موافقتنامه در خصوص استرداد مجرمین با کشورهای نظیر فرانسه، عراق، افغانستان، ازبکستان و ... امضا و تصویب نموده است. همچنین 22 مورد تفاهم نامه در خصوص معاضدت قضایی با کشورهای عراق، الجزایر، اکراین، آفریقای جنوبی امضا نموده است.

وی با بیان این مطلب که کشور ایران در خصوص گسترش روابط بین المللی خود با هیچ کشوری محدودیت ندارد، گفت: ایران اعلام آمادگی می کند که در سه زمینه ذکر شده همکاری لازم را با سرعت بسیار زیاد با تمام کشورهای دوست و همسایه داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به فاجعه منا گفت: من در سفرم به عربستان نیز به مقامات ارشد آنجا گفتم که در منا اگر همکاری و مراقبت پلیسی وجود داشت، به فاجعه ختم نمی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار