سرلشکر جعفری عنوان کرد

مواجهه انقلاب اسلامی با چهار فتنه بزرگ/ دشمن دست از اعمال فشار برنمی‌دارد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بعضی فقط انقلابی بودند؛ ولی انقلابی اسلامی نه، گفت: طی 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه‌های بزرگی همچون جنگ تحمیلی، دوم خردادی‌ها، هسته‌ای و فتنه 88 که توسط دشمنان بیرونی یعنی آمریکا و طرفداران داخلی و منطقه‌ای آنها ترسیم شده، مواجه بودیم.
کد خبر: ۵۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 07October 2015

مواجهه انقلاب اسلامی با چهار فتنه بزرگ/ دشمن دست از اعمال فشار برنمی‌دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره ملی 2400 شهید استان چهار محال و بختیاری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و همه آنهایی که در جبهههای مختلف دفاع از این انقلاب جان خود را تقدیم اسلام عزیز کردند، گفت: دستاوردهای عزت و اقتدار، عظمت و امنیت بینظیری که اکنون برای ما به ارمغان باقی مانده مدیون خون شهیدان است.

وی با بیان اینکه شهدای این استان ازجمله شهدایی هستند که در تثبیت انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند، اظهار داشت: ما در این قبیل کنگرهها برای اینکه حق شهیدان را ادا کنیم باید به ترسیم راه آنها بپردازیم، و بدانیم در درجه اول راهبرد، خط مشی و اهدافی که داشتند را از چه طریقی دنبال میکردند، و بعد از آن سعی کنیم همان مسیر را طی کنیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خون شهیدان ما بیانگر استقامت و پایداری در برابر نظام سلطه و زورگویان در ابعاد مختلف است، ادامه داد: مردم ما طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توانستهاند در برابر نظام سلطه، همه تهدیدات و فشارهای سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی را تحمل کرده و از مواضع انقلابی خود هم عقبنشینی نکنند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه اینکه باید این را بدانیم، دشمن دست از فشارها و اهدافی که برای خود ترسیم کرده برنمیدارد، اضافه کرد: این فشارها در حالی صورت میگیرد که متأسفانه برخیها در داخل عنوان میکنند "باید در برابر دشمنان نرمش داشته باشیم"؛ البته این مربوط به بحث مذاکرات هستهای نمیشود؛ چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث مذاکرات از نرمش قهرمانانه یاد میکنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی قابل تبدیل به نظام جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه نظام جمهوری اسلامی باید بسترساز اهداف انقلاب، و مظهر اسلام باشد.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه نباید در برابر دشمنان و زورگویان کوتاه بیاییم، تأکید کرد: همه تلاش دشمنان ازجمله آمریکا و اصحاب منطقهای و داخلی آنها بر این است تا ما را به عقب یعنی دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردانند؛ به همین خاطر چنانچه فکر کنیم دشمن خیرخواه ما است، قطعا از زیانکاران خواهیم بود.

سردار جعفری در ادامه عنوان کرد: به غیر دشمنان بیرونی که چنین تفکری دارند، متأسفانه بعضی افراد داخلی هم به اصول اساسی انقلاب اسلامی که همان "پایداری در برابر زورگویان" است، توجهی ندارند؛ لذا مردم را به سازش در برابر دشمنان توصیه میکنند؛ در حالی که به عواقب شوم آن هیچ توجهی ندارند.

وی همچنین بیان داشت: نکتهای که باید به آن توجه کنیم شناخت راه انقلاب و مسیر درست آن است؛ زیرا هر چه از ابتدای انقلاب فاصله میگیریم تشخیص راه درست سختتر میشود و این هم به دلیل سخت شدن جنگ نرم در عرصه سیاسی، فکری، اقتصادی و عقیدتی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: البته چون مخالفین راه انقلاب نمیتوانند اهداف خود را به روشنی به مردم انقلابی ما بازگو کنند، اهداف خود را در پشت پرده و بهصورت پنهان دنبال کرده و سخنان خود را دوگانه بیان میکنند و با همین شیوه خیلیها را به اشتباه میاندازند.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بعضیها انقلابی بودند، اما انقلابی اسلامی نبودند، افزود: برای مقابله با راه راستین انقلاب اسلامی که توسط رهبری ترسیم میشود، مخالفتهای مستقیم و غیر مستقیم صورت میگیرد؛ که در این رابطه ما طی 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با چهار فتنه بزرگ که توسط دشمنان بیرونی یعنی آمریکا و طرفداران داخلی و منطقهای آنها ترسیم شده، مواجه بودیم.

وی درباره این چهار فتنه اظهار داشت: اولین فتنه جنگ تحمیلی هشت ساله بود که دشمنان خارجی در آن نقش داشتند؛ دومین فتنه در دهه دوم انقلاب شکل گرفت و آن زمانی بود که در دوم خرداد در حالی که عدهای به بدنه نظام رخنه کرده بودند، میخواستند انقلاب اسلامی متوقف شود، اما بهواسطه پایداری مردم، در پایان آن دوران هشت ساله، به سلامت عبور کردیم.

فرمانده کل سپاه، سومین فتنه را فتنه هشت ماهه 88 دانست و اظهار داشت: در آن روزها هم عدهای همان نگاه و هدف ـ دوم خردادی ـ را داشتند؛ روزهایی که بسیار سخت و پیچیده بود؛ اما باز هم مردم با بصیرت ما از این فتنه با سربلندی عبور کردند؛ به نحوی که در پایان آن، حماسه 9 دی بهوجود آمد، و پیامش این بود که تنها راه سعادت ملت ایران و جوامع اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه است.

سردار جعفری فتنه هستهای را چهارمین فتنه ذکر کرد و بیان داشت: در این فتنه دشمنان به بهانه هستهای بیشترین فشارهای اقتصادی، امنیتی، سیاسی و نظامی را وارد کردند و بدین شکل فتنه بزرگی را علیه مردم کشورمان رقم زدند.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: نکته مهم این است که اگر توافق هستهای تصویب شود، وارد فضای جدیدی میشویم که طی آن دشمنان در داخل و خارج به دنبال سوء استفاده خواهند بود؛ تا مسیر انقلاب را به انحراف بکشانند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سه چهار ماه اخیر مدام نسبت به موضوع «خطر نفوذ دشمن» تذکر میدهند، عنوان کرد: یکی از راههای نفوذ، ایجاد خلل در باورهای مردم است؛ آنها به دنبال آن هستند تا در باور انقلابی و دینی مردم خلل ایجاد کنند، و بعضیها در داخل هم بهصورت غیر مستقیم با دامن زدن به این موضوع، سعی دارند ارزشها را زیر سؤال ببرند.

سرلشکر جعفری با اشاره به سفر مدیران شرکتهای خارجی به کشورمان اضافه کرد: آنچه در این سفرها باید به آن توجه کنیم، جلوگیری از گسترش فکری و فرهنگی مغایر ارزشهای انقلاب اسلامی است؛ زیرا دشمنان میخواهند اهداف انقلاب را دنبال نکنیم و کاری به غزه و لبنان و زورگوییهایی که در منطقه صورت میگیرد، نداشته باشیم.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی به این است که همچنان اهداف انقلاب را دنبال کنیم و اینکه دشمنان جرئت نمیکنند نگاه چپ به این انقلاب بیاندازند، به خاطر همین روحیه انقلابی مردم کشورمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار