اکران کننده عمار در ایلام؛

مردم دوست دارند خودشان را در فیلم‌ها ببینند

اکران کننده فیلم عمار در ایلام گفت: مردم بیشتر از فیلم‌هایی استقبال می‌کنند که حرف‌ها و درد و دل‌های آنها را بیان کند، وگرنه فیلم‌هایی که مُبلغ زندگی‌ بالاشهری هستند، مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.
کد خبر: ۵۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ - 06October 2015

مردم دوست دارند خودشان را در فیلم‌ها ببینند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «میثم کُهزادی» از اکرانکنندههای مردمی فیلم های جشنواره عمار در شهرستان بدره ایلام است که از دو سال پیش به عمار پیوسته است و فیلمها را در این شهرستان و روستاهای اطراف اکران میکند. خبرگزاری دفاع پرس با وی گفتوگویی داشته است که بخشی از آن در ذیل آمده است.

چطور با جشنواره عمار آشنا شدید؟

از طریق حاج آقا دوستی، رابط اکران استان، با جشنواره عمار آشنا شدم و بخاطر علاقهام به کارهای فرهنگی، اکران فیلمها در بدره را برعهده گرفتم.

از چه زمانی اکرانها را شروع کردید؟

از اوایل سال 93 شروع کردهایم ولی بدلیل اینکه شهر بدره، تنها یک مسجد جامع دارد و به غیر از اکران، برنامههای دیگری هم در مسجد، اجرا میشود، معمولا در ماه بیشتر از دو اکران نمی توانیم داشته باشیم، به همین خاطر، اکرانها را در مساجد روستاهای شهرستان گسترش دادیم.

کدام روستاها؟

روستاهای گچکُوان، گَلهدار، کُلم، آب چشمه، چشمه شیرین و آبهَر پایین.

مردم از چه فیلمهایی استقبال کردند؟

بیشتر، فیلمهای بومی استان را پخش کردیم که از طرف مردم هم استقبال خوبی از آنها شد، حتی در چند روستا، به درخواست مردم، دو روز پشت سر هم، این فیلمها را اکران کردیم.

در اکرانها، برنامههای جنبی هم داشتید؟

بله، در اکرانهای مسجد جامع، حاج آقا زمانی، امام جمعه شهر را دعوت کردیم که خیلی هم از کار ما، استقبال کرد، حتی برای اکران روستاها، همه فیلمها را دیدند و براساس شناختی که از روستاها داشتند، فیلمهای مناسب را پیشنهاد دادند.

خاطرهای هم از اکرانها دارید؟

یکبار موقع پخش فیلمی درباره جانبازان، متوجه شدم یکی از جانبازان به شدت گریه میکند، بعد از فیلم، علت را پرسیدم که در جواب گفت: صحنههای این فیلم، یاد و خاطره جنگ و دوستانم را برایم زنده کرده است.

بیشتر، با چه مشکلاتی روبرو شدید؟

مشکل اصلی، دیر رسیدن بستههای اکران است، مشکل دیگر، تهیه امکانات پخش است، در حال حاضر، چون مسئول بسیج شهرستان هستم، با مسئولیت خودم و با استفاده از ظرفیت بسیج، فیلمها را اکران میکنیم، ولی مواقعی که پروژکتور دچار مشکل میشود، امکان پخش نداریم.

جشنواره عمار، روی چه دستهای از مخاطبان باید تمرکز داشته باشد؟

مخاطبان اصلی عمار، جوانان و نوجوانان هستند، کسانی که بیشتر از 30-40 سال دارند، شخصیت آنها شکل گرفته است و دیدن فیلم تاثیر چندانی روی آنها ندارد، اما چون جوانان و نوجوانان، شخصیتشان هنوز به طور کامل شکل نگرفته، مخاطبان خوبی برای تماشای فیلم هستند.

فیلمسازان باید به چه نکاتی توجه کنند؟

استان ایلام از مناطق محروم کشور است و مردم، بیشتر از فیلمهایی استقبال میکنند که حرفها و درد و دلهای آنها را بیان کند، فیلمسازها باید حرفهای مردم را مطرح کنند وگرنه فیلمهایی که تبلیغ زندگی بالاشهری هستند، مورد استقبال قرار نمیگیرند.

از جشنواره عمار چه توقعی دارید؟

در شهرستان، فارغ التحصیلان فیلمسازی داریم که میتوانند کارهای بومی خوبی تولید کنند، ولی بخاطر نداشتن پشتوانهای که آنها را هدایت کند، نتوانستند کاری کنند، درخواستم این است که دبیرخانه مرکزی با همکاری ستاد اکران استان، برای حمایت از اینها، زمینههای لازم را فراهم کند.

برای بهتر دیده شدن فیلمها هم پیشنهاد میکنم، با توجه به اینکه جوانان بیشتر به سمت شبکههای موبایلی کشیده شدهاند و مخاطبان اصلی عمار هم، همین جوانان هستند، جشنواره عمار هم به این سمت حرکت کند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار