سردار کارگر:

فرهنگ دفاع مقدس را به دور از گرایش‌های سیاسی گسترش دهیم/ لزوم انجام پژوهش‌های پاسخ محور در عرصه جنگ

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: باید دفاع مقدس را بدون حب و بغض و خارج از گرایش های سیاسی دنبال کنیم؛ ضمن اینکه نباید بین سیاسیون و نظامیان دوران دفاع مقدس انشقاق ایجاد شود.
کد خبر: ۵۴۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ - 05October 2015

فرهنگ دفاع مقدس را به دور از گرایش‌های سیاسی گسترش دهیم/ لزوم انجام پژوهش‌های پاسخ محور در  عرصه جنگ

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه اولین نشست پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس همانند انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و صرف نظر از شکل حادثه، از حیث ماهیت، تداوم انقلاب بود و پایان هم ندارد.

وی افزود: دفاع مقدس را همه مردم تحت لوای رهبری حضرت امام خمینی (ره) خلق کردند لذا دفاع مقدس خارج از هر گونه قوم گرایی، مذهب گرایی و صنف گرایی، متعلق به مردم است و کسی جز مردم حق مصادره آن را ندارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی در دفاع مقدس متأثر از اشارات امام متولد شد و به بلوغ رسید، لذا فرهنگ بسیجی بالاترین دستاورد دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ، همه عناصر پیشرفت و تعالی را در خود دارد، گفت: این موضوع در صنعت هسته ای، نظامی، نانو، سلول های بنیادین و دیگر پیشرفتهای ما قابل مشاهده است.

سردار کارگر با بیان اینکه این دروغ بزرگی است که می گویند ما به عراق، سوریه و لبنان نیرو اعزام می کنیم، اظهار داشت: امام الگوی صدور انقلاب را در دفاع مقدس کامل کرد و امروز در بسیاری از کشورها دنبال شده و نتیجه می دهد؛ در واقع این مدلی که امام آن را تولید کرده، در این کشورها فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه جایگاه فرهنگ در میان مولفه های قدرت منحصر به فرد است، تأکید کرد: دشمن همه گزینه های خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اعم از گزینه های نظامی و امنیتی، اقتصادی، سیاسی، استراتژیک و فرهنگی را بکار برده اما در همه این گزینه ها توفیقی پیدا نکرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: البته اگر چه دشمن در موضوع جنگ نرم و نبرد فرهنگی توفیقات کمی داشته ولی با این وجود به آن اهدافی که در نظر داشتند نرسیدند و این در حالی است که ابزار مورد استفاده دشمن در این عرصه ها، همان ابزاری است که دیگر کشورها را به زانو در آورده است.

وی سپس با اشاره به سیاست های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خطاب به پژوهشگران متذکر شد: ما باید دفاع مقدس را بدون حب و بغض و خارج از گرایش های سیاسی و بدون قوم گرایی و غلو دنبال کنیم ضمن اینکه نباید بین سیاسیون و نظامیان دوران دفاع مقدس انشقاق ایجاد شود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: درب بنیاد حفظ آثار، مرکز نشر آثار زنان و مراکز پژوهشی باید برای همه حتی غیر مسلمانان و غیر ایرانیان باز باشد.

وی این نکته را نیز متذکر شد که پژوهش در همه عرصه ها و بخصوص در حوزه دفاع مقدس باید بتواند سئوالی را پاسخ دهد، یعنی پژوهش، صرفا برای پژوهش نباشد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک جانباز شیمیایی
|
-
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
جناب سردار عزیز! بدور از گرایشهای سیاسی؟؟؟!!! درستش این بود که بگید بدور از گرایشهای جناحی. و گرنه همه بخوبی میدانیم که تجاوز به میهن اسلامیمان بخاطر دعوای خاک نبود بلکه این فقط بهانه تجاوز بود و در حقیقت که دشمنان هم بارها لب به اعتراف گشودند و اذعان مدارک و مستندات بسیار ، بخاطر انقلاب اسلامی و به زعم خیالات خامشون برای نابودی انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی ملت ما مورد حمله وحشیانه و حنگ تحمیلی قرار گرفت که این خود مبیّن سیاسی بودن علل تجاوز به ما و جنگ تحمیلی هست. لذا دفاع جانانه ملت انقلابی و جوانان مومن و شیفته و ملتزم اسلام ناب و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بعلت شناخت و درک صحیح انگیزه تجاوز و هجوم و جنگ دشمنان روز به روز فضایی ایمانی تر ، معنوی تر و دینی و اعتقادی تر پیدا کرد که سیاست دینی و اعتقادی ما در دفاع از آرمانهای اسلام ناب و نظام اسلامی و خاک گهر خیز و قهرمان پرور ایران اسلامی در غالب و بنام " دفاع مقدس" ملت دینمدار و غیرتمند ما ثبت در تارخ شد.
نظر شما
پربیننده ها