سردار حاجی زاده در جمع اساتید دانشگاه علم وصنعت:

پایگاه‌های آمریکا کاملاً در برد موشک‌های ما قرار دارند/ ایران پیروز میدان نبرد با آمریکا خواهد بود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به وجود پایگاه‌های امریکایی در منطقه گفت: نیازی به افزایش برد موشک‌ها احساس نمی‌کنیم و اهداف کاملا در برد موشک‌های ما قرار دارند.
کد خبر: ۵۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ - 04October 2015

پایگاه‌های آمریکا کاملاً در برد موشک‌های ما قرار دارند/ ایران پیروز میدان نبرد با آمریکا خواهد بود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ امیرعلی حاجیزاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه علم و صنعت با تسلیت جان باختن جمعی از حجاج کشورمان در فاجعه منا به ملت ایران و خانوادههای داغدار، رقم خوردن این حادثه را ناشی از بیتدبیری و سوء مدیریت سعودیها برشمرد و گفت: در زمانی که حاکمان سعودی تمام تمرکز خود را به یورش ناجوانمردانه و کشتار مردم مسلمان، بیدفاع و مظلوم یمن و جاهطلبی و ماجراجویی در منطقه میگذارد مسلم است که از مدیریت اجتماع عظیم و وحدتبخش مسلمانان جهان در مناسک حج غافل شده و چنین فجایعی را رقم میزند.

سردار حاجی زاده با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس با تدبیر حضرت امام(ره) و مقاومت و ایستادگی ملت تهدیدات به فرصت تبدیل شد، اظهار داشت: هرچند در آغاز تجاوز رژیم بعث و حامیان جهانیاش انقلاب نوپای اسلامی، ایران از توان تجهیزاتی و امکانات زیادی برخوردار نبود، اما به تدریج با شکوفایی استعدادها و خلاقیتها، مدیریت و فرماندهی بومی شکل گرفت؛ به نحوی که در پایان جنگ بیش از 62 تیپ و لشکر زرهی، پیاده، مکانیزه، توپخانه، موشکی و مهندسی داشتیم.

وی با اشاره به نقش مثلث رهبری، مردم و نیروهای مسلح بهعنوان ارکان پیروزی در جنگ تحمیلی، تثبیت انقلاب اسلامی و تبدیل شدن ایران به قدرت منطقهای تصریح کرد: امروز هم در صحنه جنگ اقتصادی به مانند گذشته تدبیر رهبری، ایستادگی ملت و نیز تلاشهای جاری دولت، تحریمها فرصت ارزشمندی را برای پیشرفت، شکوفایی و رشد در عرصه ی اقتصاد فراهم کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه صنایع غیر نظامی کشور پیچیدهتر از صنایع دفاعی نیست، اظهار داشت: همانطور که در صنایع نظامی و شکلگیری قدرت دفاعی کشور توانستیم با تکیه بر قابلیتها و توانمندیهای بومی و دانش فرزندان انقلابی کشورمان در حوزههای مختلفی همچون سامانههای راداری، موشک، هواپیمای بدون سرنشین و عرصههای دریایی به خودکفایی برسیم، در عرصههای دیگر صنعت نیز با اراده و باور خلاقیتهای موجود در کشور میتوانیم به توفیقات ارزندهای دست یابیم.

وی افزود: امروز موشکهای زمین به زمین از ایده تا محصول کاملا ایرانی هستند. انواع سامانههای ارتباطی و بیسیمهای ما در داخل کشور ساخته شده و نیاز به خرید سامانههای راداری از خارج کشور نداریم.

سردار حاجیزاده با رد برخی ادعاها پیرامون اعمال محدودیت در حوزه موشکی تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی در حوزه موشکی برای خود قائل نیستیم و برنامههای آمادگی و رزمایشهای موشکی سپاه بر اساس تقویم سالیانه و بدون وقفه انجام میشود؛ اما تنها بخشی از آنها به اقتضای شرایط رسانهای میشود.

وی هدف از طرح موضوع بازرسی از مراکز نظامی را "نفوذ" و دستیابی به اطلاعات در حوزههای راهبردی از جمله موشکی عنوان و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران زیر بار زیادهخواهیهای دشمنان نخواهد رفت؛ همانگونه که در گذشته نیز اعلام شد به هیچ وجه اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نخواهد داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به توانمندیهای حوزه راداری نیز گفت: پس از ابلاغ مأموریت حوزه پدافندی به نیروی هوافضای سپاه که از سال 1382 ابلاغ شد، در حوزه تولید رادار در بخش کشف و شناسایی با تکیه بر توان و دانش بومی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی قابلیت صدور محصولات را نیز داریم؛ همچنین در حوزه موشکهای پدافندی توانستهایم در بخش تحقیقات به سامانههایی دست یابیم که به لحاظ فنآوری در سطح مطلوبی قرار دارد؛ که بهعنوان نمونه آن سامانه موشکی «سوم خرداد» است.

سردار حاجی زاده درخصوص سامانه پدافندی S300 نیز گفت: امروز سپاه نیازی به این سامانه و امثال آن را ندارد و مسئله خرید S300 نیز مربوط به گذشته و برادران ارتش است؛ که توسط وزارت دفاع در فرآیند تعیین تکلیف قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط منطقه و اوضاع یمن گفت: به رغم کشتار وحشیانه مسلمانان بیدفاع یمن توسط حکام سعودی، بدون شک پیروز قطعی این تقابل نابرابر مردم یمن خواهند بود.

سردار حاجیزاده با اشاره به اوضاع سوریه نیز اظهار داشت: با وجود فرافکنیها و عملیات روانی و رسانهای دشمن، انتخاب مجدد بشار اسد نشان از پایگاه مردمی مطلوب وی دارد و بیانگر این واقعیت است که مردم سوریه پشتیبان دولت مشروع و قانونی خود هستند.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردمی سوریه گفت: سوریه همواره بهعنوان یکی از محورهای مقاومت در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده و هزینههایی را که امروز میپردازد به دلیل پایبندی به اصول و رد زیادهخواهیها و خواستههای نامشروع نظام سلطه و استکبار جهانی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه نیازی به حضور نظامی ایران در عراق و سوریه نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با کمکهای مستشاری و انتقال دانش و تجربیات استعدادهای بالقوه آنها را به فعل میرساند.

وی در واکنش به تهدیدات لفظی مقامات امریکایی مبنی بر قرار داشتن گزینه نظامی بر روی میز، با اشاره به وجود پایگاههای امریکایی در منطقه گفت: امریکا هیچگاه نمی تواند جنگی را علیه ما آغاز کند و در صورت بروز هرگونه اشتباه، با الطاف الهی بهطور قطع پیروز این میدان ما هستیم؛ ما 30 سال تمام نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی و برای آن برنامهریزی کردهایم.

سردار حاجیزاده به راه انداختن جنگهای نیابتی را اقدام امریکاییها در راستای بی ثباتسازی منطقه عنوان و تصریح کرد: این راهبرد که با استفاده از تروریستهای تکفیری در منطقه دنبال میشود هرچند در برخی کشورهای اسلامی مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما در واقع نشان از پایین آمدن ظرفیت امریکا برای جنگ مستقیم دارد.

وی با تأکید بر اینکه تهدیدات دشمنان را در هر سطحی جدی میگیریم و حواسمان کاملا جمع است، اظهار داشت: بخشی از تهدیدات امریکاییها برای خشنودی صهیونیستها بوده، بخشی نیز مصرف داخلی دارد؛ اما آنچه مهم است اینکه آنها از توانمندی و قدرت بازدارندگی ما آگاه و به آن اذعان دارند؛ نیازی به افزایش برد موشکها احساس نمیکنیم و اهداف کاملا در برد موشکهای ما قرار دارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه "نفوذ" را راهبرد امروز دشمن برای تأثیرگذاری در عرصه داخلی بهویژه در موضوع وحدت و یکپارچگی ملی و اقتدار دفاعی کشور دانست و با اشاره به دغدغههای مقام معظم رهبری گفت: مخاطب اصلی رهبری معظم در این زمینه خواص جامعه از جمله شما اساتید عزیز دانشگاهها است. به رغم بروز ناامنیهای گسترده و پیرامونی در جغرافیای اطراف کشور تلاش دشمن برای تأثیرگذاری در امنیت پایدار داخلی، عقیم مانده است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت کشور، از متوسط جهانی بالاتر است، تصریح کرد: امروز با یاری خداوند، تدبیر و هوشمندی رهبری معظم و هوشیاری ملت ایران و آمادگی نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی کشور بحمدالله در حوزه امنیتی دغدغهای نداریم؛ اما در حوزههای فرهنگی و سیاسی بایستی ظرفیتهای ملی از جمله دولت، شخصیتها و گروههای مرجع مانند دانشگاهیان آمادگیهای خود برای جلوگیری از نفوذ دشمن را افزایش داده و همه به این مهم بیاندیشیم که این کشور به مثابه یک کشتی، مرکب همه ایرانیان است و همه باید همت کنیم که آسیبی در این حوزه به مملکت وارد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها