حاشیه‌نگاری دفاع پرس از تشییع جان‌باختگان منا؛

ملت قربانیان منا را با خشم و نفرت از آل سعود تشییع کردند/ شعار مردم: مرگ بر آل سقوط!

جمعیت مشغول سردادن شعار «مرگ بر آل سعود» است که زنی داد می‌زند: مرگ بر آل سعود نه، مرگ بر آل سقوط! ان‌شاءالله سقوط کند این رژیم...
کد خبر: ۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ - 04October 2015

ملت قربانیان منا را با خشم و نفرت از آل سعود تشییع کردند/ شعار مردم: مرگ بر آل سقوط!

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، قرار بود امروز برویم فرودگاه پیشواز حجاج. آنجا بغلشان کنیم، ببوسیمشان، حلقهی گل به گردنشان بیندازیم و حاجی شدنشان را تبریک بگوییم؛ اما جایی رفتیم که خیلیها مشکی پوشیده بودند.

امروز قرار است پیکر جانباختگان مظلوم فاجعهی منا را از دانشگاه تهران تشییع کنند. هنوز ساعت 10 نشده و خیابان انقلاب مملو از جمعیت است. جمعیتی که خشم و نفرت از آل سعود را در فریادهایشان مشخص است. خیل جمعیت در مصلای دانشگاه تهران هم قابل توجه است و دستاندرکاران مجبورند برای آنهایی تازه وارد دنشگاه میشوند، فرشهای جدید پهن کنند.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2015/10/85478_orig.jpg

مداح در حال اجرای برنامه است که جمعیت شور میگیرد: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز». چه بهجاست این شعار. آقا هم در پیامی که پس از فاجعهی منا صادر کردند، پس از تسلیت به روح مطهر حضرت رسول اعظم (ص) و به ساحت مقدس ولیالله الاعظم حضرت صاحبالزمان (اروحنا فداه (، صاحبعزای واقعی را حضرت ولی عصر (عج) دانسته بودند.

مرگ بر وهابی زائرکُش، مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس از جمله شعارهای جمعیت است؛ این را میشود در بنرهایی که نصب شده و پرچمهایی که مردم به دست دارند دید. پرچمهای سیاهی که «لعن الله علی آل سعود» روی آن نقش بسته است.

در میان جمعیت هم پرچمهای آبیرنگی به چشم میخورد که جملهای از حضرت امام خمینی (ره) روی آن نقش بسته بود: «بکشید ما را ملت بیدارتر میشود». این را امام پس از شهادت شهید مطهری گفته بود؛ و حقا که چنین است.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2015/10/85546_orig.jpg

در میان جمعیت عکاسان و خبرنگاران زیادی حضور دارند تا این مراسم باشکوه را ثبت کنند. در این بین، حضور خبرنگاران خارجی هم پررنگ است؛ از خبرگزاری فرانسوی «AFP» گرفته تا «بلادی» عراق.

مردم منتظر پیکر قربانیان منا هستند تا آنان را تشییع کنند. هنوز ساعت یازده نشده که درِ دانشگاه تهران باز میشود و هشت آمبولانس که حامل پیکر هشت تَن از قربانیان منا است، به میان جمعیت میآید. هشت حاجی که در روز عید قربان، قربانی بیکفایتی سعودیها شدند و شاید اگر نبود هشدار مقام معظم رهبری برای «واکنش تند و خشن ایران نسبت به بیاحترامی به پیکر جانباختگان منا»، سعودیها با موذیگری آنها را در گورهای دستهجمعی دفن میکردند تا خانوادههای داغدار تا آخر عمر، در غم فراق عزیزانشان بسوزند.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2015/10/85490_orig.jpg

حالا پیکر هشت حاجی در دریای جمعیت در حال حرکت هستند و مردم خود را به این آمبولانسها نزدیک میکنند تا با نگاه به تابوتی که روی آن پرچم سهرنگ جمهوری اسلامی کشیده است، قدری تسلی یابند.

این مراسم را باید یکی از شلوغترین تشییعهای چندسال اخیر دانست. انبوه جمعیت عزادار، از دانشگاه تهران تا پل کالج پیکر پاک حاجیان را تشییع کردند. مردمی که خشمگین بودند از رژیمی که 464 نفر از هموطنانمان را در حال انجام مقدسترین اعمال عبادی در مقدسترین زمین دنیا، به خاک و خون کشید.

مداح میگوید محرم نزدیک است و همین کافی است تا جمعیت حال و هوای دیگری پیدا کند. حالا سینهزنی و اشک با شعارهای استکبارستیزانه همراه میشود و آنهایی که بغض کرده بودند، اشکهایشان جاری میشود.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2015/10/85573_orig.jpg

دقایقی به اذان ظهر مانده که خیل جمعیت به پل کالج که میرسد. مداح همانجا پایان مراسم را اعلام میکند. جمعیت تا صدای اذان بهگوش برسد، مشغول سردادن شعار «مرگ بر آل سعود» است که زنی داد میزند: «مرگ بر آل سعود نه، مرگ بر آل سقوط! انشاءالله سقوط کند این رژیم».

این را که میگوید یاد جملهی حضرت آقا میافتم که فرمود تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی محو خواهد شد. و چطور این امر محقق میشود پیش از آنکه حامیان منطقهای او، بهخصوص رژیم آل سعود، نابود شوند؟ پس باید امیدوار بود بیکفایتی سعودی در مدیریت حج، چندان بادوام نخواهد و تا 25 سال آینده هر ۲ قبلهی مسلمین آزاد خواهند شد.

صدای اذان بلند میشود؛ الله اکبر...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها