محسن رضایی:

سعودی ها به دنبال ایجاد مشکلاتی برای ایران هستند/ رفتارهای آنها در نقل و انتقال و شناسایی اجساد عمدی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتارهای جدید سعودی‌ها نشان می‌دهد که گویی ماموریت دارند مشکلاتی را برای ایران ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ - 29September 2015

سعودی ها به دنبال ایجاد مشکلاتی برای ایران هستند/ رفتارهای آنها در نقل و انتقال و شناسایی اجساد عمدی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بیست و پنجمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در جمع خبرنگاران با اشاره به بی تدبیری حکام سعودی و وقع فاجعه منا، عنوان کرد: متاسفانه برداشت غلطی بین دولت مردان عربستان پیدا شده و آنها به دنبال اقتدار شکنی دولت و ملت ایران هستند.

وی افزود: رفتارهای جدید سعودی ها نشان میدهد که گویی ماموریت دارند مشکلاتی را برای ایران ایجاد کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این که سعودی ها با دولت ایران پس از وقوع این حادثه همکاری نمی کنند، کاری که آنها در یمن و بحرین می کنند و عملی که پلیس آنها در جده نسبت به زائران ایرانی انجام داد بیانگر این است که عربستان ماموریت یافته که علیه ایران به اقتدار شکنی بپردازد.

رضایی به حکام سعودی توصیه کرد: میان کشورهای اسلامی شکاف ایجاد نکنند چرا که قبلا صدام هم قصد این کار را داشت اما ناکام ماند.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت عربستان هر چه زودتر رفتارش را اصلاح کند.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال عمدی بودن فاجعه منا گفت: هنوز نمی شود قضاوت کرد که این حادثه عمدی بوده باشد؛ اما رفتارهای سعودی ها بعد از وقوع حادثه مانند نحوه انتقال اجساد و شناسایی آنها رفتاری عمدی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به این سوال که آیا در فاجعه منا کشورهای دیگر نیز دست داشته اند، تصریح کرد: هنوز تحقیقات ما در این خصوص به نتیجه ای نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار