سردار عبداللهی:

دشمن نان مردم را مورد هدف قرار داده است/ قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها به دنبال کسب سود نیست/ ارائه طرح «ناب» به دولت

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: اگر دشمن در دوران دفاع مقدس از طریق نظامی نتوانست کشور ما را اشغال کند، امروز در بعد فرهنگی و اقتصادی فعالیت‌های خود را علیه این نظام اسلامی پی‌گیری می‌کند؛ به نحوی که حتی نان مردم را نیز مورد هدف قرار داده است.
کد خبر: ۵۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ - 28September 2015

دشمن نان مردم را مورد هدف قرار داده است/ قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها به دنبال کسب سود نیست/ ارائه طرح «ناب» به دولت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در جمع مدیران و کارکنان فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ضمن تسلیت به مناسبت جانباختن تعدادی از حجاج ایرانی و حجاج سایر کشورها در حادثه «منا» گفت: بی تدبیری و سوء مدیریت آل سعود باعث شد این حادثه بهوجود آید؛ زیرا افرادی بی تجربه و بی کفایت که مست پول و قدرت و شهوترانی هستند، هر کاری انجام میدهند.

وی افزود: آنهایی که این قبیل حوادث را بهوجود آوردند، همان کسانی هستند که بمبهایشان را بر سر مردم یمن فرو میریزند، در واقع این افراد واماندههای یزید و ابوسفیان هستند؛ که امروز این قبیل حرکات را انجام میدهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در شرایطی که همه دنیا مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بودند، مردم کشورمان هیچگاه در برابر آنها عقبنشینی نکردند و تا پایان جنگ تحمیلی ایستادگی کردند که نتیجه آن هم در پایان، چیزی جز پیروزی برای ملتمان نبود.

سردار عبدالهی با تأکید بر اینکه نباید حماسه دوران دفاع مقدس را فراموش کنیم، افزود: اگر امروز نظم و توسعه، پیشرفت و امنیت وجود دارد مدیون خون شهداست در واقع از وجود برکت خون شهدا، کشورمان در شرایط تحریمی، پیچیدهترین طرحهای صنعتی و پالایشگاهی را به سرانجام میرسانند و این در حالی است که سابق بر این تجربهای برای فعالیت در چنین حوزه هایی نداشتند.

وی ادامه داد: زمانی که بهترین سلاح رزمندگان ما در مقابل دشمنان «کلاشینکف» بود امروز در حوزه دفاعی بهترین سلاحهای نظامی، و در حوزه صنعتی نیز بهترین دانشهای ساخت پالایشگاه را داریم.

سردار عبداللهی با اشاره به شرایط امروز جامعه، تصریح کرد: اگر دشمن آن روز از طریق نظامی نتوانست کشور ما را اشغال کند، امروز در بعد فرهنگی و اقتصادی فعالیتهای خود را علیه این نظام اسلامی پیگیری می کند؛ به نحوی که حتی نان مردم را نیز مورد هدف قرار داده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه کشورمان فقط در حوزه نفت 157میلیارد بشکه و در بخش گاز نیز 2/33 تریلیون متر مکعب گاز در اختیار دارد، اظهار داشت: علیرغم اینکه 36 سال است در تحریم هستیم؛ اما همین تحریم باعث شده خود اتکا شویم؛در صورتی که قبل از انقلاب و حتی سالهای بعد از انقلاب اجازه نمیدادند مهندسان ما در پروژه های عمرانی حضور یابند.

وی با ذکر نمونه ای از پروژه های عمرانی که توسط پیمانکاران خارجی ساخته شده، عنوان کرد: سد «لار» از جمله پروژههای ساخته شده توسط پیمانکاران خارجی است؛ که 140 میلیارد متر مکعب آب از زیر آن فرار میکند (به هدر میرود) در حالی که بزرگترین پروژه آبی کشور یعنی سد مخزنی کرخه که به همت متخصصان داخلی کشورمان ساخته شده، بعد از سالها از تاریخ ساخت آن تاکنون مشکلی نداشته است.

سردار عبدالهی با تأکید بر اینکه سپاه فرزند انقلاب و از بطن جامعه و مردم است، تصریح کرد: هر پروژهای که در کشور افتتاح می شود تیری آتشین است که بر قلب دشمنان می نشیند و آن ها را نا امید می سازد؛ زیرا متخصصان داخلی کشورمان اکنون به چنان توانمندی دست یافتهاند که می توانند پالایشگاه بسازند و این نشان می دهد تحریم دیگر معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حالی که هنوز افتتاح نشده، دو برابر میزان هزینهکرد خود، سود به همراه آورده است، گفت: اقتصاد مقاومتی به ارائه «پاورپوینت»، تفسیر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی نیست؛ بلکه باید با عمل کردن به آنچه شاخص های اقتصاد مقاومتی نامیده می شود، آن را در میدان عمل تجربه و اجرا کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) عنوان کرد: این قرارگاه در رابطه با سازندگی کشور احساس وظیفه می کند؛ چون خود را پیمانکار نمی داند تا به دنبال کسب سود در اجرای پروژه های سازندگی باشد؛ قرارگاه در پروژه های سازندگی دنبال ایجاد اشتغال است؛ زیرا وجود شغل برای افراد جامعه باعث می شود احساس امنیت افزایش یابد و فساد از بین برود.

وی با بیان اینکه قرارگاه در چهار حوزه بزرگ کاری فعالیت دارد، اظهار داشت: خشکسالی که زمان آن را 30 سال عنوان کردند، باید درباره آن فکر اساسی کرد؛ در همین زمینه به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو طرح «ناب» پیشنهاد دادیم تا در کنار خلیج فارس پروژههای بزرگ آبشیرینکن در سطح پروژههای پارس جنوبی اجرا شود.

سردار عبداللهی با بیان اینکه اگر پارس جنوبی تکمیل شود، سالی 150 میلیارد دلار درآمد برای کشور خواهد داشت، گفت: 220 میلیون مترمکعب گاز مازاد پس از تکمیل پارس جنوبی خواهیم داشت؛ که میتوانیم با آن نیروگاه سیکل ترکیبی ایجاد کرده و برای مصرف داخلی و صادرات برق تولید کرده و علاوه بر این برای استانهای جنوبی نیز آب شیرین تولید کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در ادامه عنوان کرد: به دولت گفتیم که نمیگوییم 50 هزار مگاوات برق تولید میکنیم؛ چون این کار به 50 یا 60 میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز دارد؛ اما میتوانیم 5 هزار مگاوات برق در سواحل جنوبی کشور تولید کرده و از خط لولهای که به سمت ایرانشهر ساخته شده و ظرفیت مازاد انتقال گاز دارد، برای تولید آب و برق استفاده کنیم.

وی سپس ضمن نفی خامفروشی؛ به تولید روزانه 20 میلیون لیتر فرآورده نفتی در صورت راهاندازی یک واحد پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اشاره کرد و اظهار داشت: پیمانکاران خصوصی ترجیح میدهند که با قرارگاه کار کنند؛ چون ما با توجه به تورم و افزایش قیمت حاملهای انرژی و امثال آن، حق و حقوق پیمانکاران را پرداخت کردیم؛ اما از دولت بابت قراردادهایی که داشتیم مبلغی دریافت نکردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرارگاه در چهار حوزه کاری بزرگ در کشور فعالیت دارد، عنوان کرد: تکمیل پارس جنوبی، مهار کردن 16 یا 17 میلیارد مترمکعب آبهای روان، ایجاد زیرساختهای ریلی و جادهای و صنعت و معدن چهار بخش فعالیت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) است.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه باید همدیگر را نقد کنیم و از تعریف و تمجیدهای بیهوده پرهیز داشته باشیم، تصریح کرد: گفته میشود 840 هزار میلیارد تومان پول دست مردم است؛ لذا مدیریت و هنر میخواهد که آن را جذب پروژههای کشور کند؛ که جهت تحقق این امر باید بستر امنی برای جذب سرمایههای خصوصی و حذف بروکراسیهای زائد فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها