سردار قربانی تشریح کرد

چگونگی تأسیس موزه «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»/ نقش آیت‌الله جنتی در راه‌اندازی موزه

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این موزه فراملی و متعلق به ملت بزرگ ایران است؛ که بیش از 75 درصد آثار آن به دوران دفاع مقدس مربوط می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 28September 2015

چگونگی تأسیس موزه «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»/ نقش آیت‌الله جنتی در راه‌اندازی موزه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار مرتضی قربانی رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه-تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس که صبح امروز در سالن شماره یک نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا با اشاره به پیشینه موزه انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: در سال 85 حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب برای بنده صادر شد تا در راستای اهداف انقلاب اسلامی، موزه انقلاب را راهاندازی کنم.

وی با بیان اینکه زمانی که این مسئولیت را پذیرفتم هیچکس حتی یک برگ سند هم برای این امر در اختیار ما نگذاشت، افزود: ما در ابتدا گردش کاری را تقدیم سرلشکر فیروزآبادی کردیم؛ که این ایشان هم آن را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

سردار قربانی افزود: در جلسهای که به همین منظور در حضور حضرت آقا برگزار شد؛ ایشان به ما توصیه کردند که ابتدا باید سیاستگذاری کنید.

رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: شورای سیاستگذاری با جمعی شامل 30 نفر از فرماندهان و مسئولان زیر نظر سرلشکر فیروزآبادی تشکیل شد و ما در این شورا 2 هزار موضوع را بررسی کردیم.

وی اضافه کرد: به اتفاق سرلشکر فیروزآبادی دو جلسه را با آیتالله جنتی در شورای نگهبان برگزار کردیم؛ که طی این جلسات آیتالله جنتی موافقت خود را برای احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام کرد.

سردار قربانی افزود: در پی این امر بیش از 80 پروژه تعریف شد؛ که برخی از آنها به نقش دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در دفاع مقدس اختصاص داشت. ما در پروژهها بر روی ارائه طرح، داشتن هدف و جذب مخاطب تاکید کردیم.

وی ادامه داد: فاز سوم که به اتمام رسید، حکمی برای آقای شمخانی صادر شد و ایشان وظیفه نظارت و ارزشیابی پروژهها را بر عهده گرفت؛ که در این روند 84 پروژه اولیه به 57 پروژه کاهش یافت.

سردار قربانی گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موزهای فراملی و متعلق به ملت بزرگ ایران است، پنج درصد فضای موزه مربوط به تاریخ جنگهای ایران، 20 درصد آن مربوط به دوران انقلاب اسلامی و 75 درصد نیز مربوط به دوران دفاع مقدس است.

رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: قرار شده تمامی اسناد دولت در زمینه دفاع مقدس در اختیار نمایشگاه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون تمام دستگاههای کشوری و لشکری در این زمینه پروژههایی را داشتهاند، فاز نخست پروژهها از همه وزارتخانهها جمعآوری شده و ما در حال تدوین آنها هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه دولت از همه جلوتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار