سردار دهقان تأکید کرد

تأثیر واقعه شکست حصر آبادان در رفع تهدیدها و تحریم‌ها

وزیر دفاع گفت: شکست حصر آبادان و مقاومت مردم و رزمندگان در این شهر تحت محاصره به ما آموخت با مقاومت و ایثار می‌توان همه تهدیدها، حصرها و تحریم‌ها را در هم شکست.
کد خبر: ۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ - 27September 2015

تأثیر واقعه شکست حصر آبادان در رفع تهدیدها و تحریم‌ها

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیستمین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی کشور که به میزبانی وزارت دفاع  برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان، از عملیات پیروزمند ثامنالائمه(ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد، بهعنوان نقطه عطفی در حماسه جاوید دفاع مقدس و سرپل پیروزیهای  بزرگ رزمندگان اسلام یاد کرد و افزود: شکست حصر آبادان و مقاومت مردم و رزمندگان در این شهر تحت محاصره به ما آموخت که با مقاومت و ایثار میتوان همه تهدیدها، حصرها و تحریمها را در هم شکست و پیروزی را با صلابت رقم زد.

وی با بیان اینکه فرایند ارتباطات باید همواره پویا، موثر و سازنده باشد، تصریح کرد: اطلاع رسانی یکی از ارکان مهم دستگاه های اجرایی است که می تواند در پیشبرد اهداف سازمانی و تعامل سازنده میان مردم و مسئولان نقش مهمی ایفا کند.

وزیر دفاع گفت: اطلاعرسانی و اقناعسازی، زمینههای جلب حمایت عموم مردم را فراهم کرده و منجر به ایجاد فضایی اعتماد برانگیز در جامعه میشود که در صورت استمرار، تبدیل به موج و موجآفرینی خواهد شد.

سردار دهقان با تبیین ویژگیهای قدرت نرم گفت: لازم است انبوهسازی و گزیدهسازی را مورد توجه قرار داده و علاوه بر جنبه های علمی، به حوزه های عملی این حرفه نیز توجه ویژه ای داشت.

وزیر دفاع با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی مستمر و بیان این نکته که همپای خدمات دولت، اطلاع رسانی موثر شکل نگرفته است، گفت: باید دستگاه های اطلاع رسانی، مثل هفته دولت، هر روز گزارش اقدامات و فعالیت های خود را به مردم ارائه کنند و هفته دولت باید تبلور و نقطه اوج رابطه میان دولت و ملت باشد.  

وی با بیان اینکه ما امروزه در عصر دو فضایی شدن جهان زندگی میکنیم، افزود: امروزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ضمن ایجاد دنیای جدید، بسترهای لازم را برای شکل گیری ذهنیتهای جامعه ایجاد کرده اند که به شدت رفتارها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و وظیفه مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ها تبدیل تهدیدهای این فناوری نوین ارتباطی به فرصت های جدید است.  

سردار دهقان با بیان اینکه در این مدت کوتاه، کارهای بسیار سازنده و بزرگی توسط دولت یازدهم صورت گرفته است، افزود: متولیان اطلاعرسانی در دستگاههای اجرایی باید این اقدامات سازنده را بهصورت هنرمندانه و اقناعی به اطلاع مردم برسانند.

وی افزود: اطلاعرسانی دقیق، صحیح و به هنگام می تواند ضمن ایجاد آرامش در جامعه، موجبات افزایش کارآمدی دولت را نیز فراهم کند.

وزیر دفاع گفت: دولت با راهبرد افزایش ارتباط هرچه بیشتر با مردم مصمم است امید و نشاط را در جامعه فزونی بخشیده، زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم کند؛ زیرا این مهم موجبات رشد و تعالی در همه حوزهها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار