سردار دهقان در دیدار جانشین رئیس ستاد کل ارتش چین:

همکاری‌های دفاعی ایران و چین وارد مرحله جدیدی شده است

وزیر دفاع با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و چین در تمامی زمینه‌ها از جمله در بخش‌های دفاعی وارد مرحله جدیدی شده است، گفت: امیدواریم همکاری‌های دو کشور تا سطوح راهبردی گسترش یابد.
کد خبر: ۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ - 14October 2015

همکاری‌های دفاعی ایران و چین وارد مرحله جدیدی شده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار دریاسالار سان جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین که در محل وزارت دفاع کشورمان انجام شد، طی سخنانی با اشاره به اراده سیاسی رهبران دو کشور بر ایجاد روابطی پویا، فعال میان ایران و چین ابراز امیدواری کرد: توسعه روابط دفاعی میان دو کشور، تحکیم ثبات و امنیت بیشتر در دو سوی قاره پهناور آسیا را رقم زند.

دهقان در این دیدار گفت: آمریکا در کشور عراق و افغانستان مداخله کرد؛ این دو کشور را به اشغال خود درآورد و سپس به مردم وعده رفاه و امنیت داد؛ لیکن نتیجه این حضور اشغالگرانه را در تقویت و جنگ آفرینی جریان های تروریستی میبینیم.

دهقان تجاوز عربستان و آمریکا به یمن را نکوهش کرد و گفت: تمام تلاشهای آنان در مقابله با مقاومت و اراده پولادین مردم یمن به بنبست رسیده است.

وزیر دفاع با تائید اقدام روسیه در تهاجم علیه تروریسم در سوریه ابراز امیدواری کرد که اقدامات مثبت روسیه منجر به تغییرات اساسی در صحنه نبرد علیه تروریسم شود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه همکاریهای ایران و چین در تمامی زمینهها ازجمله در بخشهای دفاعی وارد مرحله جدیدی شده است، اظهار امیدواری کرد: همکاریهای دو کشور تا سطوح راهبردی گسترش یابد.

در این دیدار دریاسالار سان جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش چین نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به تهران ودیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ سلامهای گرم و صمیمانه وزیر دفاع جمهوری خلق چین به وزیر دفاع کشورمان از فرهنگ و تمدن ایران که تاثیر شگرفی در نقشآفرینی ایران در منطقه  برجای گذاشته است، تمجید کرد.

جانشین رئیس ستاد کل ارتش چین با اشاره به راهبرد اصلی این کشور در حفاظت از صلح، ثبات و امنیت منطقهای و بینالمللی گفت: این راهبرد صرفا بر مبنای احترام و منافع متقابل چین با طرفهای خارجی به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به جنگ یمن گفت: ما در یمن با هرگونه سلطهجویی، بهکارگیری استانداردهای چندگانه و مخالفت با خواست مردم این کشور  که از سوی برخی قدرتها اعمال میشود به شدت مخالفیم.

دریاسالار جین گوا همکاریهای دوجانبه میان تهران – پکن را در راستای تحکیم صلح، ثبات و امنیت منطقهای و بینالمللی ضروری ارزیابی کرد و بر لزوم اجرای هرچه سریعتر توافقات دفاعی – نظامی میان دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها