سرلشکر رشید در مراسم معارفه رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

مقامات عربستانی الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را اجرا می‌کنند/ سعودی‌ها مرد عیاشی‌اند، نه مرد بحران

جانشین رئیس ستاد کل نیرو های مسلح گفت: عربستان در طول حیات 80 ساله اش تماما در مسیر انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها حرکت کرده، و مقامات این کشور الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ - 26September 2015

مقامات عربستانی الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را اجرا می‌کنند/ سعودی‌ها مرد عیاشی‌اند، نه مرد بحران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تسلیت به مناسبت وفات حادثه دیدگان «منا» گفت: ما هفته خیلی خوبی در پیش داشتیم؛ یعنی هفته ای که از دوم مهر تا دهم مهر با عید قربان آغاز و با عید غدیر خاتمه می یافت؛ اما متأسفانه این عید ما و بلکه عید همه مسلمین جهان را دولتمردان مغرور، بی کفایت و بی لیاقت آل سعود به عزا تبدیل کردند.

وی افزود: سنت خداوند هم همین است یعنی کسانی که اخلاص عمل ندارند و در راه خدا تلاش نمی کنند بلکه در مسیر شیطان گام بر می دارند، در کاسه آنها زهر و ناکامی می ریزد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فاجعه بسیار هولناکی برای زائرین خانه خدا رخ داده است، افزود: هر کس که دستی در حاکمیت و امور اجرایی نداشته باشد نمی تواند باور کند این اتفاق به دلیل بی کفایتی و احساس مسئولیت نکردن در دولت مردان جنایتکار و بی لیاقت عربستان بوده است.

سرلشکر رشید اضافه کرد: اگر میان دولتمردان ایران با کسانی که الان در عربستان در رأس کار هستند مقایسه ای داشته باشیم متوجه می شویم نزد همه مسئولین ما احساس وظیفه و انجام تکلیف الهی در راه رضای خدا و مردم موج می زند؛ اما دولتمردان عربستان هرگز این گونه تربیت نشده اند.

وی با اشاره به اینکه 37 سال است در انواع بحران هایی مانند جنگ، مسایل امنیتی، تهدیدات داخلی و خارجی، زندگی می کنیم، ادامه داد: ما همواره باید مدیریت میدانی و خیابانی داشته باشیم؛ به عبارت دیگر نباید دلمان را به ساختار و سازمان دلخوش کنیم.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه همه مقامات ما وقتی می خواهند حادثه ای را مدیریت کنند بهصورت میدانی فعالیت می کنند، با ذکر مثالی بیان داشت: به عنوان مثال در زمان برپایی اجلاس غیر متعهدها که برقراری امنیت آن را به سپاه و بسیج واگذار کردند، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی قرارگاه مشترکی تشکیل دادند تا خدشه ای به این مراسم وارد نشود و شب و روز مراقبت کردند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با یاد آوری این مطلب که برای انجام این کار 100 هزار بسیجی در میدان حضور یافتند، تصریح کرد: دولتمردان عربستان تجربه میدانی ندارند؛ آنها مرد بحران نیستند؛ بلکه مرد عیاشی هستند و الان هم الویت شان جنگ یمن و سرکوب مردم این کشور است؛ در واقع الویت اولشان همین موضع است به همین خاطر ناراحت هستند که چرا مراسم حج در وسط جنگ با یمن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حکام عربستان آدم های مغروری هستند مخصوصا جوان هایی که اکنون در رأس کار هستند فکر می کردند دو هفته ای آن هم با بمباران هوایی جنگ با یمن به نفع آنها خاتمه می یابد ولی آلان شش ماه است در یمن زانو زدند در صورتی که آنجا یک قدرت دفاعی امنیتی قابل قبولی هم وجود ندارد.

سردار رشید تصریح کرد: ارتش یمن هم با انقلابیون همکاری نمی کند به نحوی که 80 درصد ارتش با مقامات عربستان تماس می گیرند و به « منصور هادی» اعلام وفاداری می کنند و مورد حمله قرار نمی گیرند یعنی عربستان با یک عده یمنی که سلاح معمولی در اختیار دارند، در حال جنگیدن است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم کشته شدن بیش از 1500 نفر در «منا»، مقامات عربستانی بر روی شبکه هایشان رقم 717 نفر را گذاشته اند، گفت: عربستان در طول حیات 80 ساله اش تماما در مسیر انگلیسی ها و آمریکایی ها و صهیونیست ها حرکت کرده است و این جرأتی هم که در این شش ماه تا یک سال اخیر به خودشان دادند، مقامات عربستانی دارند الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را اجرا می کنند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر اینها از میدان جنگ با یمن فارغ بیرون بیاییند منطقه را گرفتار جنگ های متعددی خواهند کرد چون مغرور می شوند و تا ملت یا ارتش به آنها بفهماند اشتباه می کنند، باید هزینه بپردازند.            

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دفاع مقدس هم بیان کرد: در دوران دفاع مقدس اگر مردم کشورمان مقاومت نمی کردند، متجاوزین عراقی خیلی از شهرهای کشورمان را اشغال می کردند و چه بسا دشمن خرمشهر را تا کنون در اشغال خود نگاه داشته بود.

سردار رشید افزود: بعضی ها در سر کلاس درس عنوان کردند آمریکا تا قبل از فتح خرمشهر از صدام حمایت نکرده و حمایت آمریکا از زمان فتح خرمشهر آغاز شده در صورتی که قبل از آغاز جنگ تحمیلی صدام از آمریکا تعهد می گیرد به ارتش ایران هیچ نوع کمکی را ارایه نکند و این تعهد آمریکا در واقع بزرگترین کمکی بود که به صدام شد و در مقابل به ارتش بعث عراق همه نوع کمک های تلسیحاتی صورت گرفت و فقط آنچه به ارتش عراق داده نشد بمب هسته ای بود.

وی با اشاره به لغو همه قراردادهای تسلیحاتی ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی تا پیش از شهریور 59، خاطرنشان کرد: یک آمریکایی لهستانیالاصل به نام «مارک کازیروفسکی»در زمان دولت آقای خاتمی به ایران آمد و به مقامات وزارت خارجه وقت گفته بود که میخواهم کتابی نوشته و در آن ثابت کنم که آمریکاییها پشت پرده کودتای شبکه «نقاب» - معروف به کودتای پایگاه شهید نوژه - نبوده بلکه فرانسویها و دیگران در آن دست داشتند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه بیبیسی بخشهایی از این کتاب را در پایگاه اینترنتیاش منتشر کرد که خیانت نهضت آزادی را اثبات میکند، گفت: یک جاسوس سفارت آمریکا نیمه مهر ماه سال 58 با «ابراهیم یزدی» وزیر خارجه وقت ملاقات کرده و به او اطلاع میدهد که عراقیها در پشت مرزهای ایران آرایش جنگی گرفتهاند.

وی افزود: به همین خاطر «ابراهیم یزدی» به صدا و سیمای واحد دزفول مأموریت میدهد از وضعیت مرزی فیلم گرفته که در نتیجه ادعای جاسوس آمریکایی برایش ثابت میشود؛ به عبارت دیگر صدام در صدد بود مهر 58 به ایران حمله کند ا ما واقعه تسخیر لانه جاسوسی این موضوع را به تعویق انداخت و این در حالی است که همین نهضت آزادی ادعا میکند علت آغاز جنگ ایران و عراق اشغال سفارت آمریکا بوده است.

سردار رشید ادامه داد: تیتر این مطلب از کتاب نویسنده آمریکایی این است که دولت بازرگان اطلاعات حمله عراق را به جانشینان خود منتقل نکرد یعنی به بنیصدر و شهید رجایی درباره آمادگی عراق جهت حمله به ایران مطلبی نگفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تفاوت برگزاری مراسمهای بزرگداشت دفاع مقدس در مراکز نظامی، تصریح کرد: مراکز نظامی یا مراکز عمده علمی کشور مانند دانشگاه عالی دفاع ملی باید پاسخ دهند که هر ساله برای تبیین، آموزش و نظریهپردازی پیرامون دفاع مقدس چه کردهاند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابعاد روحی و اجتماعی دفاع مقدس به دلیل مشارکت گسترده مردم در جنگ را پایدار عنوان کرد و گفت: ماندگاری جنگ ما در مراکز مطالعاتی و دانشگاهی نیازمند اندیشهورزی است که یکی از مهم ترین الزامات اندیشه ورزی درباره موضوعات و مسایل اساسی جنگ باید فراتر از زمان باشد و مهم تر از آنها فاصله گرفتن از نگرشهای شخصی و سازمانی باشد که متأسفانه این روایت بر جنگ سایه انداخته است.

وی سپس بر لزوم برگزاری نشست های نقد و بررسی مسایل اساسی جنگ فارغ از حواشی موجود در جامعه تأکید کرد و افزود: ما با گسترش حجم و دامنه تهدیدات روبرو هستیم البته گسترش تهدیدات علیه ما ناشی از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا گسترش تهدیدات هم در دامنه بین المللی، منطقه ای و داخلی در عرصه های مختلف مانند امنیتی، رسانه ای، تبلیغاتی، اقتصادی و نظامی غیره وجود دارد.

سردار رشید تأکید کرد: آمریکایی ها دایم دارند در فضای عملیاتی ما کار می کنند لذا باید مراقب باشیم مانند دوران دفاع مقدس دچار غافلگیری راهبردی نشویم و این یکی از مأمورت های سازمان پدافند غیر عامل است.

وی یاد آور شد: آنچه را که در صحنه عراق، سوریه، لبنان و سایر مناطق ملاحظه می کنیم، نشان میدهد باید از سطح تاکتیک تا عملیات باید انسجام فکری و ساختاری وجود داشته باشد تا اتفاق ناگواری روی ندهد. در غیر این صورت اگر بین سطح راهبردی عملیاتی و تاکتیکی شکافی وجود داشته باشد، آسیب خواهیم دید.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: باید دایم به دنبال بازدارندگی باشیم و به دشمن این سیگنال را بدهیم که قادر نیستند به ملت ایران تجاوز کنند.  

وی همچنین در پایان اظهار داشت: الان 10 سال است دشمنان بر طبل جنگ علیه ما می کوبند؛ به همین خاطر ارتش و سپاه ما دائم در حال آمادگی هستند؛ ولی متأسفانه همین موضوع گاهی بین مقامات تبدیل به مناقشات عجیب و غریبی می شود.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار