امیر حیدری به دفاع پرس خبر داد:

تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه فرماندهی و کنترل/ نصب تک تیرانداز شاهر بر روی بالگردهای 206

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه فرماندهی و کنترل، و همچنین نصب تک‌تیرانداز شاهر بر روی بالگردهای 206 خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ - 30September 2015

تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه فرماندهی و کنترل/ نصب تک تیرانداز شاهر بر روی بالگردهای 206

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ظرفیتهای نیروی زمینی ظرفیت بالگردی این نیرو است، اظهار داشت: در سال جاری اقدامات مؤثری جهت ارتقای سامانههای بالگردی انجام گرفته است؛ که مهمترین آن نصب سامانههای فرماندهی و کنترل بر روی بالگردهای این نیرو است.

وی با اشاره به فرآیند تجهیز و ارتقای تسلیحاتی یگان بالگردی این نیرو بیان کرد: یکی از کارهای ما توسعه اینگونه ابداعات در سطح نیرو است. ما تسلیحاتی که در حوزه دفاع زمینی و هوایی برای پشتیبانی از نیروهای سطحی لازم است را مورد استفاده قرار میدهیم و در فضای رزمایش و صحنه عملیاتی این تسلیحات را مورد آزمون قرار می دهیم؛ نقاط ضعف و قوت را میسنجیم و بستر لازم را جهت بالا بردن سطح کیفی ایجاد میکنیم، که این جریان در سازمان جهادخودکفایی ما در نیروی زمینی نمود بیشتری دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در این رابطه از نصب تکتیرانداز شاهر، موشکانداز تاو و توپ 20 میلیمتری بر روی بالگردهای 206 خبر داد و گفت: امروز غالب بالگردهای هوانیروز از قابلیتهای رزمی-دفاعی برخوردارند.

نمایی از بالگرد 206 و سلاح شاهر

امیر حیدری افزود: امسال هم طبق سنوات گذشته در نیروی زمینی، علاوه بر برگزاری رزمایش عمومی با حضور 23 رسته این نیرو، با توجه به رستههای تخصصی خود، رزمایش تخصصی را نیز بهطور مستقل برگزار خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نزاجا گفت: مهمترین رزمایش تخصصی که در سال جاری برای اولین بار انجام میگیرد رزمایش یگانهای مهندسی نزاجا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار