سردار سلامی:

موشک منحصر به فردی در اختیار سپاه است/ گسترش شبکه اطلاعاتی سپاه در خارج کشور/ پاسخ مخرب ایران به حملات سایبری

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند؛ و مقابله با این موشک که با چند برابر صوت وارد جو زمین می‌شود، تقریباً غیر ممکن است.
کد خبر: ۵۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ - 16September 2015

موشک منحصر به فردی در اختیار سپاه است/ گسترش شبکه اطلاعاتی سپاه در خارج کشور/ پاسخ مخرب ایران به حملات سایبری

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه شب گذشته با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درخصوص برنامهها و توانمندیهای سپاه پاسداران پرداخت.

سردار سلامی با بیان اینکه سپاه در آبهای اطراف ایران بر تحرکات بیگانگان اشراف همهجانبهای دارد، گفت: ما تمامی تحرکات در محدوده خلیج فارس، دریای عمان، بخشی از اقیانوس هند و هرجایی که مستقیم یا غیرمستقیم با امنیت ملی و صیانت ما بر آبها مرتبط باشد را بهصورت شبانهروزی رصد میکنیم.

*رصد همهجانبه نیروهای مسلح ایران بر تحرکات منطقه

وی با اشاره به عملکرد مؤثر ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در زمینه رصد تمامی حوزههای مربوط به امنیت کشور افزود: رصد ما به شکل شبانهروزی در تمام نقاط بهصورت موزاییکبندی شده جریان دارد و این کنترل را بوسیله پرندههای با سرنشین و بدون سرنشین و سایر ابزارهای کنترلی انجام میدهیم؛ به نحوی که یک جریان متقاطع اطلاعاتی را شکل میدهند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اقتدار ما را جهانیان بهصورت واضح، آشکار و قابل درک برای همگان ملاحظه میکنند، بیان داشت: ما کاملا بر تنگه هرمز تسلط داریم؛ زیرا آبراه تنگه هرمز، آبراهی استراتژیک از حیث تجارت و انرژی است.

سردار سلامی ادامه داد: به عبارت دیگر ما سالها است تسلط و اقتدار کامل دفاعی و امنیتی خود را بر تنگه هرمز حفظ کردیم و ابزارهای لازم برای ادامه این تسلط را نیز در اختیار داریم؛ به نحوی که میتوان گفت ادامه تسلط ما بر این آبراه امری توقفناپذیر است.

* هیچ محدودیتی در پرتاب موشکها نداریم

وی در بخش دیگری ازسخنانش به اقتدار موشکی ایران اشاره و تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی در مبدأ پرتاب موشکها به هر تعداد از اهداف که در محدوده برد موشکهای ما باشند، نداریم و همه این توانمندی چه در زیرِ زمین که کاملا پوشیده است و چه بهصورت آشکار، هر جا که لازم باشد آماده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در این رابطه توضیح داد: برد موشکها به گونهای است که از بخشهای اعماق کشور میتوانیم اهداف را در دوردستها هدف قرار دهیم؛ زیرا قادریم از اشکال و تکنیکهای متعددی در این خصوص بهره ببریم. در واقع انعطاف ما در توانمندی موشکی بسیار زیاد است و به شکلی گسترش یافته که توسط سیستمها و نظام های اطلاعاتی قابل کشف نیست.

* پاسخ به ادعای حضور مستقیم نظامی ایران در سوریه

سردار سلامی  همچنین با اشاره به طرح برخی ادعاها مبنی بر حضور مستقیم نیروهای نظامی ایران در سوریه؛ این ادعاها را کذب دانست و گفت: در این خصوص دو حالت متصور است یا ما در کشورهایی مثل سوریه و عراق حضور داریم و آمریکاییها با همه آن ابزارهای مورد ادعایشان در حوزههای اطلاعاتی و شناسایی عاجز از دیدن ما هستند یا اینکه ما در این کشورها حضور مستقیم نداریم؛ که دومی درست است.

وی با بیان اینکه حضور ما در عراق و سوریه جنبه مشورتی و حمایت در حوزههای سیاسی و اقتصادی دارد، بیان کرد: نیروی قدس سپاه فاقد واحد نظامی مشخصی است؛ زیرا بیشتر فعالیتهای این نیرو در رابطه با انتقال تجربیات و ابتکارات  و نحوه مدیریت است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: به عبارت دیگر اگر ما در این کشورها حضور نظامی مستقیم داشتیم معادلههای میدانی به سرعت شگفتانگیزی تغییر مییافت.

* دلایل انتشار خبر دروغین حضور سرلشکر سلیمانی در روسیه

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه را تکذیب کرده و آن را جنگ روانی آمریکاییها و ایجاد شبههافکنی در این خصوص ارزیابی کرد.

وی افزود: اگر این موضوع رخ داده بود حتما آن را بیان میکردیم؛ البته روشهای کاری ما به گونهای است که دنیا نمیتواند واقعیت کاری ما را درک کند؛ به همین خاطر آنگونه که دوست دارند مطالبی را عنوان میکنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما معتقدیم طرح این موضوعات نتیجه بازی سیاسی بین آمریکا و روسیه است؛ چون آمریکاییها به دنبال این هستند که یک نوع ایجاد تشویش نسبت به توانمندیهای روسیه در نزد افکار عمومی ایجاد کرده، و در ادامه، پروژه ایرانهراسی را نیز دنبال کنند.   

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکاییها هر حرفی را که بخواهند میتوانند بر زبان جاری کنند، اما هر اقدام عملی را نمیتوانند انجام دهند، گفت: سالهاست که قدرت نظامی آمریکاییها ساقط شده و مدتهای مدیدی است که ما تمام نقاط ضعف و قدرت آنها را در منطقه و فرا منطقه رصد کرده و بر اساس آن استراتژی دفاعی خود را ترسیم کردیم؛ یعنی استراتژی دفاعی خود را با فرض درگیری با آمریکا طراحی کرده و برای این استراتژی، تولید قدرت کردیم.

* برنامه سپاه برای مقابله با جنگندههای آمریکا

وی تأکید کرد: هر نقطهای که هواپیماهای آمریکاییها توانمندی رسیدن به آسمان ایران را داشته باشند، با بستههای دفاعی و تهاجمی ما در اشکال مختلف مواجه خواهند شد و به شکل نامحدود قادریم به آنها آسیب بزنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: به عبارت دیگر هر پایگاه هوایی آمریکا که پرندههایش توان رسیدن به آسمان ایران را دارند و ناوهای هواپیمابر آنها در تیررس موشکهای بالستیک نقطهزن و منحصربهفرد و پهپادهای ایران قرار دارد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه سپاه دارای پهپادی با برد 3هزار کیلومتر رفت و 3 هزار کیلومتر برگشت با توان شناسایی و تهاجمی است، ادامه داد:  ما از موشکهای بالستیک نقطهزنی برخورداریم که میتوانند اهداف متحرک را رهگیری کرده و تا زمان اصابت به هدف بر روی آن قفل کنند.

* موشک منحصر به فردی در اختیار سپاه است

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند؛ و مقابله با این موشک که با چند برابر صوت وارد جو زمین میشود، تقریباً غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه توسعه دفاعی ما توقفناپذیر است؛ به برنامه رزمایشهای نیروهای مسلح کشور اشاره و بیان کرد: تهدیدات دشمن را همیشه جدی تلقی میکنیم و هرگز خوشبینانه با دشمن بر خورد نمیکنیم؛ لذا برای اینکه غافلگیر نشویم هر سال رزمایشهای متعددی را برگزار میکنیم؛ که برگزاری رزمایش علاوه بر افزایش آمادگی دفاعی باعث میشود تا دشمنان نیز در برابر ما دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

* تشریح فعالیتهای اقتصادی سپاه

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیتهای اقتصادی سپاه نیز بیان داشت: فعالیتهای اقتصادی سپاه فقط در راستای سازندگی کشور است؛ به این معنا که سپاه هیچگونه فعالیتی در حوزه صادرات و واردات ندارد.   

سردار سلامی ادامه داد: فعالیتهای سازندگی قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) برای جایگزینی پیمانکاران خارجی است؛ بر این اساس این قرارگاه برای ورود به پروژههای زیر صد میلیارد تومان منع دارد و در پروژههایی هم که وارد میشود، تمام تشریفات قانونی را رعایت میکند.   

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ورود سپاه به جریانات سیاسی اظهار داشت: سپاه پاسداران از هیچ جریان و حزبی حمایت نکرده و شأن خود را بالاتر از این مسائل میداند، و از سوی دیگر نهادی است که ذیل هیچ جریان سیاسی عمل نکرده و حمایت هم نمیکند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: البته ما دارای شناخت و بصیرت بوده و اوضاع را رصد میکنیم؛ اما هیچ دخالتی در امور سیاسی نمیکنیم و این از خطوط قرمزی است که هم رهبر معظم انقلاب و هم قانون اساسی به آن تأکید کرده و سپاه نیز خود را ملزم به آن میداند.

* گسترش شبکه اطلاعاتی سپاه در داخل و خارج کشور

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سپاه پاسداران مأموریت وسیع امنیتی داشته و دارای شبکههای اطلاعاتی نیرومند و گسترشیافته در محیط داخل و خارج کشور است؛ که از این موضوع برای پشتیبانی از مأموریتهای سپاه استفاده میشود.

* پاسخ مخرب ایران به حملات سایبری

وی همچنین با اشاره به جنگهای سایبری، درباره عملکرد سپاه در این عرصه عنوان کرد: امروز نبردها در جهان به لحاظ ماهیت در حال دگرگونی و تنوع است و یکی از عرصههای خطرناک و ویرانگری که دشمن با تلفیق فناوریهای اطلاعاتی و جنبههای علوم روانشناختی از آن استفاده میکند، جنگهایی با عنوان "سایبری" است که یک عرصه جدید در نبرد محسوب میشود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: کشور ما و بهویژه سپاه پاسداران چون همواره خود را با اقتضائات جدید تطبیق داده و هرگز خود را از توانمندیهای دشمن عقب نگه نمیدارند، سعی کرده که به توانمندیهای قابل قبولی در عرصه سایبری برسد، و ما بازدارندگی سایبری را در سطح بالایی توسعه دادهایم.

سردار سلامی تأکید کرد: ما ابتدا به ساکن به هیچ کشوری حملات سایبری انجام نمیدهیم؛ اما اگر کشوری بخواهد با ما وارد جنگ در این حوزه شود، قاعدتاً به آن پاسخهای مخربی خواهیم داد و در این زمینه اعلام میکنیم که ما در لبه تکنولوژی حرکت میکنیم؛ هم نیروی انسانی هوشمند داریم و هم از دانش آن بهرهمندیم.

وی درباره رابطه سپاه با رسانهها نیز گفت: برخی رسانهها انعکاسدهنده بخشهایی از دیدگاههای سپاه هستند و وقتی یک نیروی دفاعی در سطح سپاه پاسداران میخواهد عملیات روانی انجام دهد، یک بخش از این کارکرد در حوزه رسانهای است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما به این حوزه با دید یک جنگ رسانهای و روانی نگاه میکنیم و معتقدیم یک نیروی انقلابی حتماً باید دارای رسانه باشد و ما این تفکر را قبول نداریم که فقط باید با سلاح بجنگیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار