روایت سردار فضلی از فتنه ۷۸

منشأ فتنه کوی دانشگاه «نفوذی‌های غربی» در دولت وقت بودند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: منشأ فتنه کوی دانشگاه نفوذی‌های غربی در دولت وقت بودند که یکی از کارهایشان این بود که از ورود سپاه به صحنه جلوگیری می‌کردند.
کد خبر: ۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ - 13September 2015

منشأ فتنه کوی دانشگاه «نفوذی‌های غربی» در دولت وقت بودند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین دوره آموزش خبرنگاری خبرگزاری بسیج، طی سخنانی به اهمیت فعالیت رسانهها در خاموش کردن فتنه اشاره کرد و گفت: قبل از فتنه سال 78 که آقای لاریجانی ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشتند و من جانشین قرارگاه ثارالله تهران بودم؛ در جلسه ای که با چند تن از دوستان داشتیم، آقای لاریجانی گفتند که اخیرا من چند سفر اروپایی داشتم و در این سفرها یک چیزی ذهن من را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه لاریجانی در این سفرها متوجه برخی تحرکات کشورهای اروپایی نسبت به ایران شده بود، گفت: آقای لاریجانی گفتند در فرانسه و برخی از این کشورها میگویند «یک حادثه ای در راه است»! و ما هم گفتیم که تصورمان این است که احتمالا این حادثه امنیتی خواهد بود.

فضلی در ادامه اظهار داشت: رئیس سازمان صدا و سیمای وقت بهعنوان یک خبرنگار در سفری که به اروپا داشت از صحبتها، حرفها و رفتار مسئولین کشورهای اروپایی برداشتهایی کرده بود که باعث شد ما مدتی قبل از آغاز فتنه 78 متوجه موضوع بشویم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حادثه کوی دانشگاه با برنامهریزی دقیق از مدتها پیش طراحی شده بود، افزود: منشأ این فتنه نفوذیهای غربی در دولت وقت بودند که یکی از کارهایشان این بود که از ورود سپاه به صحنه جلوگیری میکردند.

وی ادامه داد: من همان شب حادثه با تغییر پوشش به کوی دانشگاه رفتم و دیدم که از سمت دانشجویان باران سنگ و فحاشی است که به طرف نیروهای امنیتی روانه شده است و این کار نیروهای انتظامی را به عکسالعمل وا میداشت. در این میان دیدم یک مسئول دولتی که مسئولیتی امنیتی داشت به فرمانده ناجا میگفت که شما حمله کنید به معترضین، و ساعتی بعد ما از شبکه اطلاعاتی خود فهمیدیم که این شخص به میان دانشجویان رفته و آنها را تشویق می کرد که شما هم بزنید.

فضلی خاطرنشان کرد: آن زمان آقای شمخانی وزیر دفاع بود و شب حادثه با من تماس گرفت و درخواست جلسه اضطراری کرد. در جلسهای که با ایشان داشتم گفتند که از 24 وزیر دولت 23 وزیر برای عزل فرمانده نیروی انتظامی به دلیل اتفاقات کوی دانشگاه فشار میآورند و تنها من در حال مقاومت هستم و از من پرسیدند که جریان برخورد نیروی انتظامی با دانشجویان در کوی دانشگاه چه بوده است؟ و من در جواب گفتم که مأمورین نیروی انتظامی از سمت آن مسئول دولتی برای ورود به کوی دانشگاه و برخورد با دانشجویان اغفال شدند و اتفاقات بعد از آن همگی یک سناریو از پیش طراحی شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها