دفاع پرس گزارش می‌دهد

از سردشت تا کوبانی؛ کودکان کُردی که قربانی شدند + عکس

امروز کودکان کرد سوری همچون «ایلان کردی» قربانی جنگ‌های نیابتی و خشونت در منطقه هستند. روزگاری نیز کودکان کُرد ایرانی و عراقی بر اثر بمباران‌های رژیم بعث عراق قربانی شدند.
کد خبر: ۵۲۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ - 05September 2015

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در چند روز گذشته تصویر جسد کودکی که بر روی سواحل ترکیه با کفش و پیراهن قرمز و بر روی شنها آرام گرفته بود به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دست به دست شد.

این کودک آواری سوری به نام "ایلان کردی" از شهر کوبانی(عین العرب) است. پدر و مادر ایلان به همراه دو فرزند خود که دیگری پسری 5 ساله بود در جریان جنگ در کوبانی قصد فرار از طریق سواحل ترکیه را داشتند که مادر و دو فرزند در مسیر کشته شدند.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس که مهمترین آنها عربستان است از آوارگان سوری استقبالی به عمل نمیآورند و هیچ اقدامی در زمینه حمایت از آنها انجام نمیدهند.

اما این اولین بار نیست که کودکان کرد قربانی خشونت و جنگ توسط عوامل استکبار میشوند. امروز کردهای سوریه بر اثر جنگی که داعش به نیابت از نظام سلطه به راه انداخته است، قربانی میشوند. در روزگار گذشته و در دوران دفاع مقدس نیز کودکان کرد ایران و عراق و مردمی از شهرهای سردشت و حلبچه قربانی حملات شیمیایی رژیم بعث عراق بودند.

تصاویر زیر مربوط به کودکان قربانی بمباران شیمیایی در سردشت و حلبچه هستند.



انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
پیشنهاد می شود یک کمپین جهانی علیه کسانی که از داعش نفت می خرند یا در نقل و انتقال پول کمک می کنند که شامل پالایشگاه ها ، بانک ها و شرکت ها و اشخاص, تحریم کنند.
اشخاص یا موزه های که آثار باستانی دزدی را داعش می خرند یا کمک می کنند
اسامی این پالایشگاه ها, شرکت ها و بانک ها را در سطح جهانی اعلام کنند تا مردم دنیا آنها را تحریم کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار