جلسه سوژه‌یابی ادبی اسناد دفاع مقدس در مشهد برگزار شد

اولین جلسه سوژه یابی ادبی اسناد دفاع مقدس با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه ادبیات برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ - 05September 2015

جلسه سوژه‌یابی ادبی اسناد دفاع مقدس در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، جلسهای با عنوان "سوژهیابی ادبی اسناد دفاع مقدس" با حضور کارشناسان و صاحبنظران ادبیات وباهدف استخراج ادبی اسناد دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، برگزار شد. در ابتدای این جلسه حسن امیری جانشین مدیرکل حفظ آثار استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور نویسندگان و صاحبان قلم گفت: باید بگویم که مدتها بود که کارشناسان ادبیات کمتر دورهم جمع شده بودند و این جلسه بهانه ­ای شد تا دوباره گرد هم جمع بشویم و مانند گذشته و بهصورت منسجم فعالیتمان را در حوزه ادبیات دفاع مقدس از سر بگیریم.

وی سپس با اشاره به اهداف طرح افزود: ما نظرات شما را در رابطه با فعال کردن مکتوبات دفاع مقدس در زمینه داستان، شعر و... را نیاز داریم. بر اساس تشخیص و نظر شما در صورت لزوم بهصورت ماهیانه جلساتی را برگزار کنیم و راجع به اطلاعاتی که در اختیار داریم و اطلاعاتی را که به آن نیازمندیم بحث شود.

امیری خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که فرآیند کامل کار، از جمعآوری اسناد تا زمانی که کتاب به دست خواننده میرسد مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نگاه ادبیات گام برداریم.

در ادامه این جلسه سید علیرضا مهرداد نویسنده و کارشناس ادبی و منصور انوری نویسنده رمان جاده جنگ، بر فراز آشیانه عنقا و کتاب­های دفاع مقدس که از پیشکسوتان حوزه ادبیات دفاع مقدس به شمار می­روند به طرح دیدگاه­های خود پرداختند. آنها برای پیشرفت در ادبیات دفاع مقدس به لزوم تشکیل کمیته سوژه یابی و اتاق فکر تأکید کردند.

در ادامه نیز هرکدام از کارشناسان نقطه نظرات خود را اعلام کردند و درنهایت ادامه بحث به جلسه بعد موکول شد.

ضمناً مقرر گردید جلسات کارشناسی به صورت هفتگی برگزار شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار