مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران خبر داد:

افتتاح اولین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در سواد کوه

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان مازندران گفت: رویکرد خانه های هلال در حوزه پدافند غیر عامل، شناسایی تهدیدات در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی است.
کد خبر: ۵۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ - 05September 2015

افتتاح اولین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در سواد کوه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران،اولین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در روستای اتو از توابع شهرستان سوادکوه با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، افتتاح گردید.

 یدالله نبوی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوادکوه، استقرار دهیاری در روستا ها را یک نعمت و فرصتی برای  عمران و آبادانی روستا ها از سوی نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی رویکرد خانه های هلال در حوزه پدافند غیر عامل را شناسایی تهدیدات در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی دانست و خاطر نشان کرد: اعضای این خانه نسبت به شناسایی تهدیدات احتمالی اقدام و با تشکیل نیروهای واکنش سریع و فراگیری  آموزش های لازم بتوانند برای پیشگیری و مقابله با تهدیدات و مصونیت سازی روستا اقدام لازم بعمل آورند.

نبوی خاطر نشان ساخت: ایجاد اولین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در روستای اتو، پیشتر طی تفاهمنامه یی بین هلال احمر، مدیریت بحران استان، پدافند غیر عامل و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مورد توافق قرار گرفت.

در این مراسم که احمدی، مدیرکل مدیریت بحران، ولیپور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، ابراهیم زاده، مدیرعامل شرکت گاز استان و اسفندیاری، معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران  حضور داشتند، مدیران حاضر پیرامون  شرح وظایف دستگاه های خود در حوزه خانه هلال و مدیریت بحران مطالبی را ارائه نمودند.

مدیر عامل گاز استان مازندران نیز  از گاز رسانی به کلیه روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال 97 خبر داد و گفت: انشا الله در هفته بسیج سال جاری، طی مراسمی گاز رسانی به روستای اتو آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها