اتحادیه بین‌المللی امت واحده:

عروسک‌های ایرانی مهمان لبخند کودکان سوری و فلسطینی + تصاویر

عروسک های ایرانی که در کمپین «عروسک های خاموش» و جهت اعلام همبستگی با کودکان جنگ طراحی و ساخته شده بود به دست کودکان جنگ در دمشق رسید.
کد خبر: ۵۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 05September 2015

عروسک‌های ایرانی مهمان لبخند کودکان سوری و فلسطینی + تصاویر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از اتحادیه بینالمللی امت واحده، مراسم اهدای عروسکهای پارچهای کمپین «عروسکهای خاموش» روز گذشته و با حضور بیش از 150 نفر از کودکان جنگ زده سوری و فلسطینی در دمشق برگزار شد.

در این مراسم که با عنوان «قاصدکهای لبخند» و با مشارکت گروه مردمی «سنگ، کاغذ، قیچی»، «اتحادیه بینالمللی امت واحده» و «جمعیت امداد رسانی به ملت فلسطین» برگزار شد، کودکان سوری و فلسطینی نقاشیهایی را جهت تشکر از خیرین ایرانی نقاشی کرده و به نمایندگان ایرانی حاضر در مراسم اهدا کردند.

حضور در شهربازی سندباد دمشق و توزیع کیف مدرسه و سایر هدایا که از محل کمکهای مردمی به اتحادیه بینالمللی امت واحده خریداری شده بود و همچنین اجرای موسیقی دوزبانه «بی پناه» با خوانندگی «طه چوگان باز» از دیگر بخشهای این برنامه بود.

طه پس از اجرای اثر «بی پناه» در گفت وگویی اعلام کرد: هنر باید به رسالت خودش عمل کند و اعلام همبستگی با کودکان جنگ زده و کاستن از آلام ایشان کمترین کاری بود که از دست من بر می آمد و امیدوارم توانسته باشیم با رقم زدن یک روز خوش، اندکی از رنج های این کودکان که چندین سال است در شرایط بسیار سختی به سر میبرند کاسته باشیم.

این هنرمند کشورمان که با موزیک ویدئوهای «هفت سین» و «بی صبری» در عرصه موسیقی درخشیده است ابراز امیدواری کرد نهادهای خیریه بینالمللی حضور فعال تر و جدی تری در بحران انسانی سوریه داشته باشند و جهت بهبود شرایط زندگی برای آوارگان سوری و فلسطینی تلاش کنند.

حمید دیانت، نماینده اتحادیه بینالمللی امت واحده نیز ضمن تشکر از همه ایرانیانی که با نیتی خالصانه در کمپین مردمی «عروسکهای خاموش» شرکت کرده و عروسکهای دست ساز خود را به دست گروه سنگ، کاغذ، قیچی رساندند ابراز داشت: حضور مردمی ایران در بحرانهای بینالمللی واقعا کمرنگ است و باید سازمانها، گروهها و شخصیتهای برجسته کشورمان در این زمینه ایفای نقش بیشتری داشته باشند.

این عضو اتحادیه بین المللی امت واحده با اشاره به کاروان بین المللی «زائران صلح سوریه» که فروردین ماه سال 93 با مشارکت و حضور ده ها نفر از نخبگان ایرانی و بین المللی به سرانجام رسید گفت: ظرفیتهای بی شماری در داخل کشور وجود دارد که در صورت مدیریت صحیح، امکان اتصال به ظرفیتهای برون مرزی و ایفای نقش موثر و فعال در فضای بین المللی برای ما فراهم است.

گفتنی است کمپین «عروسکهای خاموش» اواسط تابستان گذشته و با به اوج رسیدن جنایات و خشونتهای رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و کشتار وحشیانه اهالی نوار غزه و خصوصا کودکان این منطقه، تشکیل و با استقبال و مشارکت گسترده مردمی از شهرهای مختلف کشورمان روبرو شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار