سردار دهقان در نشست دبیران و کارشناسان کمیسیون‌های هیئت دولت:

حکام متکبر و بی‌تجربه سعودی مسئول فاجعه هولناک منا هستند

وزیر دفاع گفت: حکام متکبر، جاه‌طلب، بی تجریه و بی توجه به وظیفه مهم مدیریت حج، که به جای خادم الحرمینی به یک دولت متجاوز که سرمایه مسلمانان را خرج تروریست‌ها می‌کند تبدیل شده است مسئول فاجعه هولناک منا هستند.
کد خبر: ۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ - 26September 2015

حکام متکبر و بی‌تجربه سعودی مسئول فاجعه هولناک منا هستند

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست دبیران و کارشناسان کمیسیونهای هیئت دولت که به مناسبت هفته دفاع مقدس در وزارت دفاع برگزار شد، طی سخنانی با ابراز تأسف از فاجعه هولناک منا و عرض تسلیت به خانوادههای قربانیان این فاجعه گفت: حکام متکبر، جاهطلب، بی تجربه و بیتوجه به وظیفه مهم مدیریت حج، که به جای خادمالحرمینی  به یک دولت متجاوز که سرمایه مسلمانان را خرج تروریستها میکند تبدیل شده است، مسئول این فاجعه هولناک هستند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اتحاد، انسجام، مدیریت تحولگرا، تدبیر، تعقل، برنامهریزی هدفمند و شجاعت در اتخاذ تصمیم و اجرا را از درسهای دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد : امروز امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل ایثار و مقاومت جانانهای است که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در مقابل نظام سلطه خلق کرده است.

وزیر دفاع، کار برای خدا، و اعتقاد و اعتماد به نصرت الهی را از تاثیرات فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: با الهام از این فرهنگ متعالی، دولت خدمتگزار قادر خواهد بود اهداف برنامههای خود را به نحو شایستهای  تحقق بخشد.

سردار دهقان رمز کارآمدی دولت خدمتگزار و نقشآفرینی موثر در عرصه منطقهای و بینالمللی را منطبق و سازگار بودن اولویتهای آن با خواست مردم و تلاش برای اقدامات همهجانبه، فراگیر، اساسی، ماندگار و تبدیل تهدیدات به فرصتها در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: کمیسیونهای دولت در پیشبرد این روند میتوانند نقش کلیدی و تعیینکنندهای را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دشمن با توسعه تنش، بی ثباتی و ایجاد فضای ناامن، در صدد انهدام توانمندیهای انسانی، مادی و معنوی جهان اسلام، تقویت سلطه خود و دامنه نفوذ رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: امروز جریان های تروریستی در عراق، سوریه، یمن و لبنان با حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان به جان ملتهای مسلمان افتاده اند که ثمره حضور این جریانها بی ثباتی، نسل کشی، آوارگی و جنگ و خون ریزی در منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با بیداری و هوشیاری مسلمانان  طرحهای شرارتآمیز آنان همچون گذشته به شکست منجر خواهد شد و پیروزی از آنِ مقاومت است.

سردار دهقان تاکید کرد: کمک به ثبات و امنیت منطقه  برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و برای دستیابی به این ثبات و امنیت، هرجا کمک و حمایت لازم باشد، نقشآفرینی میکند.

در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در وزارت دفاع بهمنظور ارتباط مستمر با دولت در جهت پشتیبانی از نیروهای مسلح و برنامههای دفاعی توسط سردار طلایینیک معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار