امیر اسماعیلی درسخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران:

دشمنان را از فواصل سه هزار کیلومتری رصد می کنیم/ هر گونه دست درازی دشمنان را با جواب کوبنده پاسخ می دهیم

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران گفت: پدافند هوایی کشور با برخورداری از سیستم پدافندی هوشمند و یک پارچه بومی، دشمنان را نه تنها می بیند بلکه نفس های آنها را از فواصل سه هزار کیلومتری نیز حس می کند.
کد خبر: ۵۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ - 04September 2015

دشمنان را از فواصل سه هزار کیلومتری رصد می کنیم/ هر گونه دست درازی دشمنان را با جواب کوبنده پاسخ می دهیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به اینکه تجربیات هشت سال دفاع مقدس نشان داد دفاع هوایی کشور می بایست متحرک و چابک باشد، گفت: مشاهدات علمی  در جنگ های اخیر منطقه در سوریه، عراق و یمن، نشان داد شروع تجاوز متخاصم از طریق هوایی و استفاده از موشک های دور برد صورت می گیرد لذا با توجه به افزایش برد و تنوع سلاح های نبرد هوایی، تمام نقاط کشور و زیر ساخت های آن می تواند به عنوان یک هدف تلقی شود.

وی افزود: وجود کشورهای فرا منطقه ای در اطراف کشورمان و ضرورت حفظ و حراست 24 ساعته از جزایر، سکوهای نفتی، پالایشگاه های استخراج گاز، صنایع پتروشیمی، مراکز و تأسیسات هسته ای، باعث شده تا پدافند هوایی کشور به صورت فرا نیرویی در سطح ارتش، سپاه و بسیج در 3700 نقطه کشور گسترش یابد.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه پدافند هوایی کشور به عنوان خط مقدم مقابله با متجاوزان قرار دارد، بیان داشت: پدافند هوایی کشور در صورت تجاوز احتمالی به کشورمان، اولین سیلی را به دشمن متجاوز می زند.

وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی در بخش امنیت نیز در برابر زیاده خواهی استکبار و نیروهای فرا منطقه ای اطراف کشورمان با دادن اخطارهای لازم، مانع عطش تجاوزهای هدایت شده آنها می شود علاوه بر این در رابطه با پروازهای مسافری نیز با عبور ترانزیتی 1270 فروند هواپیما، بنا بر تأیید سازمان بینالمللی هوانوردی از امن ترین مسیرهای هوانوردی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با تأکید بر اینکه تمام توفیقات پدافند هوایی کشور در شرایط تحریم و تهدید بوجود آمده، اظهار داشت: گسترش نقاط پدافندی کشور به 3700 نقطه، پیام صلح، امنیت و آرامش برای کشورهای دوست و پیام اقتدار برای کشورهای فرامنطقه ای است تا کشورهای فرامنطقه ای و دشمنان بدانند با قدرت نشأت گرفته از خون شهدا و رهبری فرمانده معظم کل قوا هر گونه دست درازی دشمنان را با جوابی کوبنده پاسخ می دهیم.

وی تصریح کرد: امروز پدافند هوایی کشور با برخورداری از سیستم پدافندی هوشمند و یک پارچه بومی، دشمنان را نه تنها می بیند بلکه نفس های آنها را از فواصل سه هزار کیلومتری نیز حس می کند که تمام این توفیقات با بهره گیری از توانمندی های داخلی میسر شده است.

انتهای پیام/  

         

نظر شما
پربیننده ها