درپاسخ به انتقادها ازفیلم محمد رسول الله/

الاهرام : برخی پیامبران را فقط متعلق به خود می دانند

روزنامه الاهرام مصر در پاسخ به انتقادها ازفیلم محمد رسول الله (ص) نوشت : برخی افراد پیامبران را فقط متعلق به خود می دانند و با آن ها مانند ملک شخصی خود رفتار می کنند.
کد خبر: ۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ - 04September 2015

الاهرام : برخی پیامبران را فقط متعلق به خود می دانند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، روزنامه الاهرام مصر روز پنجشنبه در مقاله ای به قلم دکتر وحید عبدالمجید نوشت: معلوم نیست چرا برخی به خود اجازه می دهند که با پیامبران مانند ملک شخصی خود رفتار کنند، درباره آن ها امر ونهی می کنند ودرباره جایز و غیر جایزها نسبت به آن ها بدون هیچ سند شرعی وعقلی فتوا صادر می کنند.
این افراد خود را نه تنها وصی دین اسلام بلکه وصی همه ادیان وهمه پیامبران می دانند ونسبت به ممنوعیت به تصویر کشیدن پیامبران درهر اثر هنری تصمیم می گیرند.
این افراد درموضع گیری درباره فیلم محمد رسول الله (ص) که از پنجشنبه گذشته اکران آن درایران آغاز شد، برغم اینکه این فیلم هیچ تصویری ازچهره وحتی جسم پیامبر اکرم (ص) را نشان نمی دهد، انتفادها را از حد گذراندند.
بخش هایی ازاین فیلم که درشبکه های اجتماعی مشاهده می شود، اظهارات مجید مجیدی کارگردان آن را تایید می کند که دراین فیلم چهره بازیگرانی که نقش پیامبر (ص) را درمراحل مختلف سنی بازی می کنند رانمایش نمی دهد ومشاهده کننده فقط لباس های سفید را مشاهده می کند.
شاید کسانی که این فیلم را مورد حمله قرار داده اند نمی دانند که این اثر فقط مراحل کودکی تا نوجوانی پیامبر(ص) در سن 13 سالگی را به تصویر کشیده است.
همه این موارد، نشان می دهد که سازندگان فیلم تمام تلاش خود را برای مراعات حساسیت کسانی که خود را تنها مراجع ذی صلاح درباره پیامبران می دانند را صرف کرده اند.
ازبیشترین تصویر رایج در ایران تصاویری ازچهره امام علی بن ابی طالب (ع) است که ازجایگاه ویژه ای نزد شیعیان برخورداراست ولی آن ها برخلاف آنچه دروغگویان دراین باره می گویند، وی را بالاتر و برتر از پیامبر (ع) نمی دانند.
شاید نمایش این فیلم درجشنواره های بین المللی و اکران آن برای مردم دنیا، به بهبود چهره اسلام که علاوه بر گسترش تروریسم، زیاده روی در تحریم آن را خدشه دار کرده کمک کند.
اگر اظهارات برخی ازمشاهده کنندگان این فیلم درجشنواره مونترال درباره سطح زیبایی های این فیلم که پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمایی ایران به شمارمی رود صحیح باشد، پس این فیلم برای اسلام وجهان اسلام مفید خواهد بود و حمله به آن به ضرر اسلام وجهان اسلام تمام خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار