رزمایش فداییان حریم ولایت-1/جانشین فرمانده نیروی هوایی در نشست خبری؛

تست عملیاتی تسلیحات بهینه سازی شده در رزمایش نهاجا/انهدام اهداف ثابت و متحرک با موشک های لیزری

امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی این نیرو که در ستاد فرماندهی منطقه هوایی شهید بابایی برگزار شد اظهار داشت: پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا از فردا 14 شهریور به مدت 2 روز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ - 04September 2015

تست عملیاتی تسلیحات بهینه سازی شده در رزمایش نهاجا/انهدام اهداف ثابت و متحرک با موشک های لیزری

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه ی رزمایش، امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی این نیرو که در ستاد فرماندهی منطقه هوایی شهید بابا یی برگزار شد اظهار داشت: پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا از فردا 14 شهریور به مدت 2 روز آغاز خواهد شد.

وی افزود:این رزمایش در سه منطقه کار خود را آغاز خواهد کرد که در منطقه ی اول در مساحتی 400 هزار کیلومتری بحث تحرک هوایی را خواهیم داشت منطقه ی عمومی این رزمایش در اصفهان و نایین خواهد بود و همچنین منطقه ی هدف این رزمایش که بحث تامین جنگ های الکترونیکی و هوا به زمین را بر عهده دارد در مساحت 7 هزار کیلومتر مربعی در منطقه ی انارک انجام میشود.
 
وی در خصوص نیروهایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار میگیرند اظهار کرد: در این رزمایش از پایگاه های شمال، شمالغرب و جنوب و همچنین سه پایگاه مرکزی شرکت خواهند کرد.
 
امیر علیرضا برخورگفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها در منطقه ی عمومی رزمایش به اجرای عملیات خواهند پرداخت.
 
وی با بیان اینکه مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل با گسترش هواپیماهای اف 4،اف 5،اف14،اف7 و سوخو 24 ، میگ 29 ، سی 130 هواپیمای بوئینگ 747 و 707 ،صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است افزود: این رزمایش در سه موج طرح ریزی شده است که موج اول اآن مرحله ی شناسایی، دریافت و انتقال اطلاعات است که خلبانان جوان و شجاع نیروی هوایی در این بخش جنگنده های خود را در ساعات مختلف شبانه روز در مناطق مختلف انتقال داده و بلافاصله شناسایی اهداف از پیش تایین شده را آغاز میکنند.
 
امیر برخور خاطر نشان کرد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت و مرحله ی سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد.
 
جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در ادامه گفت: خلبانان و نیروهای فنی و عملیاتی شرکت کننده با رعایت کلیه نکات مورد نظر و اطلاعاتی، تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص شده انتقال خواهند داد.
امیر برخور تصریح کرد: در این رزمایش از مهمات و تسلیحات بهینه سازی شده توسط مبتکرین نهاجا استفاده خواهیم کرد.
 
وی افزود: در بخشی از این رزمایش با بمب های هدایت شونده و راکت های مختلف اهداف زمینی را به صورت نقطه ای و با کمترین ضریب خطا مورد اصابت قرار خواهیم داد وهمچنین اهداف گسترده را در مناطق وسیع تر با بمب های سطحی و پوششی مورد اصابت قرار می دهیم.
 
وی در ادامه اشاره کرد: در بخش دیگری از این رزمایش جنگنده های نهاجا اهداف متحرک را توسط موشک ها ی هوا به سطح مورد اصابت قرارداده و در هنگام عملیات هدف های ویژه را توسط بمب ها و موشک های لیزری منهدم خواهیم کرد.
 
امیر برخور اجرای تاکتیکی جنگهای الکترونیک را یکی از ویژگی های بارز این رزمایش دانست، و گفت: در طول برگزاری این رزمایش از سلاح های گرم و مهمات واقعی در درگیری های رو در رو و غیر رو در رو استفاده میشود و در این میان جنگ الکترونیکی یا جنگال توسط هواپیماهای شکاری و جنگالی رادارهای پرنده و رادارهای اختصاصی زمینی ویژه جنگال استفاده میشود.
 
جانشین فرمانده نهاجا در ادامه گفت: ایجاد اختلال الکترونیکی، آفند الکترونیکی، دفاع الکترونیکی، آفند در دفاع الکترونیکی و دفاع در آفند الکترونیکی از جمله اهدافی است که در بخش جنگ الکترونیک این رزمایش دنبال میشود.
 
وی ادامه داد: انجام رزم هوایی با بهره گیری از عوارض زمینی طراحی اهداف به صورت ماکت بر اساس اهداف واقعی ایجاد دالان امن الکترونیکی و از همه مهمتر عملیات غیروابسته از جمله ویژگی ها و برجستگیهای رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن قدرت کوبندگی و سرعت است.
 
امیر برخور افزود: رصد اطلاعاتی به صورت تصویری و امواجی در تمام طول عملیات انجام گرفته و پس از تجزیه و تحلیل برای انهدام اهداف و یا چگونگی طرح ریزی حمله در اختیار نیروهای عمل کننده قرار خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به هر کشوری که قصد تجاوز به مرزهای کشور را داشته باشد را با صلابت و کوبندگی و بدون فوت وقت پاسخ دندان شکن خواهد داد.
 
جانشین فرمانده نهاجا انجام طب رزمی در طول برگزاری رزمایش را یکی از اقدامات مثبت و بررسی نهاجا ارزیابی و خاطر نشان کرد: در طول روزهای گذشته در مناطق نائین و انارک خدمات درمانی شایستهای در بعد بهداشت و درمان صورت گرفته که این خدمات در طول زمان برگزاری رزمایش ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار