سردار سلامی در مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید محمود کاوه عنوان کرد؛

شهدا ادبیات مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند/رشادت‌های محمود کاوه کردستان را از خطر تجزیه نجات داد

آنچه امروز به عنوان ایران بزرگ در مقابل صف‌آرایی دشمن ایستاده و در سوریه، لبنان، یمن، عراق و بحرین و در هر نقطه از جهان اسلام راه نفوذ آمریکا و غرب را بر سرنوشت مسلمانان مسدود ساخته آن راه نورانی است که شهیدان و شهید محمود کاوه و همسنگرانش آن را پیمودند. آن‌ها ادبیات مقاومت و ایستادگی را به ما یاد دادند. و راه زندگی کردن در اقتدار را در برابر مستکبران به ما نشان دادند.
کد خبر: ۵۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ - 04September 2015

شهدا ادبیات مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند/رشادت‌های محمود کاوه کردستان را از خطر تجزیه نجات داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد شهادت فرمانده پرآوازه لشکر ویژه شهدا سردار سرلشکر شهید محمود کاوه مراسم یادبودی در حسینه شهدا واقع در بهشت رضا برگزار شد.
در این مراسم که فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولین استانی، خانواده معظم شهدا و جمعی از همرزمان شهید از دیگر استانهای کشور و اقشار مختلف مردم حضور داشتند سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اما راحل گفت: هر کشوری و ملتی بدون داشتن مردان و زنان بزرگ نمیتواند به شکوه و عظمت دست یابد. اسرار عظمت و بزرگی ملت ایران در نظام جهانی داشتن ستارههای درخشانی است، از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در یک جهاد نابرابر و عاشورایی توانستند سیاستهای بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر را دفن کنند.
وی افزود: عظمت این ملت به برکت داشتن اراده، انگیزه و ایمان مردانی است که از خانه و کاشانه خود هجرت کردند و در خط مقدم برای از دست دادن جان خویش از یکدیگر سبقت گرفتند.

شهیدان نیروی مقاومت را پیکره اجتماع تزریق کردند


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه شهدا در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی خاطر نشان کرد: شهدا برای ما کهکشانی پر از ستاره ساختند، و مسیر عزت، استقلال، آزادی، آبرو، حیثیت و شرف ما را در جهان امروز نشان داده و همچنان نشان میدهد. ما بدون داشتن این چنین شهیدانی والامقام، نمیتوانستیم نیروی مقاومت، انرژی ایستادگی، ثبات قدم را برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران در پیکر اجتماعی و ملی خود متراکم کنیم. ما وقتی داستان این فرزندان بزرگ امت اسلام را مطالعه میکنیم میبینم خداوند چه محبتهایی را به همه ما ارزانی کرده است.

او تربیت یافته مکتب اهل بیت (علیهم السلا) بود
سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نقش شهید کاوه در خطه کردستان اظهار داشت: شخصیت سردار سرلشکر شهید محمود کاوه یکی از کم نظیرترین شخصیتهای جهادی تاریخ اسلام است. وقتی ماجراها و داستانهای شگفتانگیز شجاعتها و رشادتهای این قهرمان بزرگ را مطالعه میکنیم و به تاریخ حیات کوتاه اما پربرکت او رجعت میکنیم میبینیم حقیقتاً او اسطوره سلحشوری و نمونه زنده واژه شجاعت بیبدیل است. هیچ ارتفاع بلندی در کوهستانهای کردستان ما نیست که خاطره بسیار خیره کننده و واقعیتهایی شبیه به افسانه از این رادمرد بزرگ تاریخ جهاد در طول حیات ایران و اسلام در دل خویش نهفته نداشته باشد. حقیقتاً رشادتهای محمود کاوه کردستان را از خطر تجزیه نجات داد کردستانی که نگین سبز کشور ایران است. این دلاوری او، از یک حقیقت بزرگ که در زندگی این انسان بزرگ جاری است حکایت میکند و آن اینکه تربیت یافته مکتب اهلبیت (علیهم السلام) است.

استقلال بخش مهمی از کشور مدیون شهید کاوه است
وی تاکید کرد: سلحشوریهای شهید کاوه و هنرنمایی او در کردستان سیاستها و استراتژیها و راهبردها و آرزوهای دشمنان ما را با فروپاشی مواجه کرد. امروز استقلال بخش مهمی از کشور ما مدیون رشادتهای او است. جوانی که در بیست سالگی وقتی نام او را ضد انقلاب میشنوید از رعب نامش میگریخت. او که نامش قلهها را فتح میکند. هر کجا عملیاتی قفل میشد محمود کاوه کلید بازگشایی آن قفل بود. این برای ما و به خصوص خراسانیها یک افتخار جاودان است. او دارای جذابیتهای معنوی مثل تواضع، ادب و حیا بود و هرگز به دنبال شهرت و نام نبود. هیچ چیز نمیتواند عظمت روحانی او را توصیف کند. فقط خداوند میتواند به زوایای بلند و آن ظرافتهای روحانی بندهای که خلق کرده نفوذ کند. خداوند اینها را میشناسد.

 شهدا و تاثیر گذاری بر تحولات منطقه
سردار سلامی در خصوص نقش ایران و حرکتی که شهدا آن را پایهگذاری کردند در تحولات منطقه یادآور شد: آنچه امروز به عنوان ایران بزرگ در مقابل صفآرایی دشمن ایستاده و در سوریه، لبنان، یمن، عراق و بحرین و در هر نقطه از جهان اسلام راه نفوذ آمریکا و غرب را بر سرنوشت مسلمانان مسدود ساخته آن راه نورانی است که شهیدان و شهید محمود کاوه و همسنگرانش آن را پیمودند. آنها ادبیات مقاومت و ایستادگی را به ما یاد دادند. و راه زندگی کردن در اقتدار را در برابر مستکبران به ما نشان دادند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شما امروز میبینید که ایران اسلامی چگونه توانسته با قدرتهای شیطانی جهان که در طول تاریخ بشر بیسابقه هستند مقابله کند و در مقابل زیادهخواهی آنها بایستد.

رهبر معظم انقلاب دشمنان را از مدیریت تحولات منطقه عاجز کرده است
سردار سلامی در مورد نقش رهبر انقلاب در بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: رهبر و پیشوا و امام نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است در مقابل سیاستهای سلطهطلبانه دشمنان بزرگ بایستد و شجاعانه سیاستهای شیطانی آنها را برای جهان اسلام افشا کند، و با پیامهای روحانی و روحبخش خود قلبها و جانهای مسلمانان را بیدار کند و آنها را به حرکت درآورد و برای یافتن هویت حقیقی اسلامی، خویش را تحت بیداری اسلامی قرار دهد و دشمنان را از مدیریت تحولات منطقه عاجز کند. رهبر معظم انقلاب یک دشمن شناس واقعی است او به زوایای پیدا و پنهان ذهن دشمنان ما احاطه دارد و آنها را به خوبی میشناسد. او از تحریمها نمیهراسد از تهدید نمیترسد از محاصره اقتصادی بیمی ندارد. میداند که تکیهگاه عظیم اسلام و ایمان این مردم آنقدر بزرگ است که هر قدرتی هر چقدر بزرگ در برابر عظمت آن کوچک است.

جوانان امروز به شهید کاوه اقتدا کردند
وی تاکید کرد: رهبر عزیز ما امروز میداند جوانان بیشماری به شهید محمود کاوه اقتدا میکنند و مانند او در صحنههای استقامت و ایستادگی حاضر هستند و شکستهای سنگینتری را به جبهه استکبار وارد میکنند. مردم ما به فتنههای داخلی تن نمیدهند و در مقابل تحریمها صبورند و در برابر کمبودها شکیبا هستند و عزت و اقتدارشان را با مادیات تعویض نمیکنند. این داستان ملتی است که میخواهد در تاریخ بماند.

غربی ها غارتگر هویت دینی مسلمانان هستند
سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش گفت: مسلمان میدانند غربیها غارتگر هویت دینی و ثروتهای مادی و اعتبار و منزلت انسانی آنها هستند بنابراین دیگر حاضر نیستند بیش از این تحت استعمار زندگی کنند. هم ستبدین داخلی وابسته به استکبار و هم مستکبرین خارجی این واقعیت را فهمیدند بنابراین توطئه تفرقه در جهان اسلام را امروز به عنوان یک سیاست مسلم که از دریچه منافع رژیم صهیونیستی طراحی میشود در جهان اسلام عملی کردند. اما ما مطمئنیم آگاهی مسلمانان و بیداری آنها اجازه نخواهد داد که این توطئه راه به جایی ببرد.
قرائت پیام سرلشکر ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرمانده کل قوا به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید محمود کاوه، سخنرانی زهرا کاوه یادگار شهید کاوه، تجلیل از مادر شهید محمود کاوه از دیگر بخشهای این مراسم بود.
در پایان نیز شرکتکنندگان در این مراسم با حضور بر مزار سردار سرلشکر شهید محمود کاوه و قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کردند.
                 

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار