امیر اسماعیلی تشریح کرد

جزئیات سامانه‌های راداری "نذیر" و "بینا"؛ از شناسایی موشک‌های کروز و نیمه بالستیک تا کشف ریزپرنده‌ها و اهداف پنهان‌کار

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به رونمایی رادارهای "بینا" و "نذیر" گفت: از خاصیت‌ها و ویژگی‌های این رادارها این است که اهداف پهن‌پیکر، پهان‌کار و ریزپرنده‌ها را در ورای مرزها کشف و شناسایی می‌کنند و همچنین قابلیت کشف موشک‌های کروز را به سهولت دارند.
کد خبر: ۵۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ - 01September 2015

جزئیات سامانه‌های راداری

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در حاشیه مراسم رونمایی از رادارهای "بینا" و "نذیر" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دو رادار راهبردی در مناطق جنوب شرق و در مرکزیت شرق کشور گسترش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از این رادارها در مناطق کوهستانی و دیگری در دشت های بیابانی مستقر شده است و در ساخت این دو رادار از تکنولوژی کاملا بومی استفاده شده و هیچ مشکل گلوگاهی ندارد.

امیر اسماعیلی گفت: نمونه این دو رادار در سطح منطقه و جهان گزارش نشده است. این دو رادار در فرکانسهای متفاوت با پرش فرکانسی و همچنین در باندهای غیر قابل شنود دشمن قابلیت اجرایی دارد.

وی اظهار داشت: طراحی این دو رادار با تلاش متخصصان داخلی و دانشجویان دانشگاههای کشور انجام گرفته و این پروژه در کمتر از دو سال به نتیجه رسیده است و امیدواریم تا سال 95 به تولید انبوه برسد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: از خاصیتها و ویژگیهای این رادارها این است که اهداف پهنپیکر، پهانکار و ریزپرندهها را در ورای مرزها کشف و شناسایی میکنند و همچنین قابلیت کشف موشکهای کروز را به سهولت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها