صبح امروز؛

رادارهای بومی "نذیر" و "بینا" به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور پیوستند + جزئیات

مراسم رونمایی از سامانه‌های راداری "نذیر" و "بینا " با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ - 01September 2015

رادارهای بومی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، رادار برد بلند و کاملا بومی "نذیر" یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا است که توانایی آشکار سازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد و مقاوم در برابر موشک های ضد رادار است و می تواند اهداف در برد بیش از 800 کیلومتر در ارتفاع صدهزار پا را کشف کند.

همچنین سامانه رادار "بینا" که یک رادار کنترلی سه بعدی است؛ که دقت بسیار بالایی در تفکیک داشته و از دقت آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است. این رادار میتواند اهداف رادارگریز را کشف کند، و توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را نیز دارد.

گفتنی است نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در جهان گزارش نشده است و بهصورت صد در صد بومی بهدست متخصصان کشور طراحی و تولید شده و به بهرهبرداری رسیده است.

این دو سامانه چندی پیش در مناطق جاسک و طبس مستقر و عملیاتی شده اند و امروز همزمان با سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی رونمایی شدند.

همچنین امیر اسماعیلی در جریان این رونمایی گفت: مرکز فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی از این لحظه اطلاعات رادار بینا و نذیر را که به شبکه پدافندی کشور متصل است، دریافت و از آن بهرهبرداری میکند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاور
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
سلام
تصاویری که شما و دیگر خبرگزاری‌ها قرار داده‌اید یا مربوط به رادار آبارونا است یا کاوش یا ...
چرا اینبار تصاویر منتشر نشده‌اند. همیشه یکی دو ساعت بعد از رونمایی تصاویر منتشر میشد!
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار