سردار کارگر در نشست با مدیران رسانه‌ها مطرح کرد

"ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی" شعار هفته دفاع مقدس امسال/ تشریح راهبردها و سیاست‌های اجرایی

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها به تشریح راهبردها و سیاست‌های اجرایی هفته دفاع مقدس سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۵۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ - 31August 2015

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست هماندیشی با مدیران رسانههای کشور در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شعار "ما میتوانیم با همدلی و همزبانی" به عنوان شعار هفته دفاع مقدس امسال انتخاب شده است. مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنرانیهای خود جملهی ما میتوانیم را تکرار کردهاند.

وی با اشاره به راهبرد سی و پنجمین هفته دفاع مقدس گفت: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسهها و پیروزیها و تبیین نقش حماسی و وحدت همهی اقوام، مذاهب، زنان، روحانیت و سایر اقشار در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل راهبردهای این هفته است.

سردار کارگر با ذکر سیاستهای اجرایی هفته دفاع مقدس سال جاری بیان کرد: رویکرد برنامهها مبتنی بر شعار محوری "ما میتوانیم با همدلی و همزبانی" و توجه ویژه به نقش وحدت و همبستگی ملت قهرمان ایران اسلامی در پیروزیهای دوران هشت سال دفاع مقدس، برپایی نمایشگاههای تخصصی به منظور معرفی توانمندیهای دفاعی و سازندگی کشور، مشارکت با نهادهای فرهنگی به منظور برگزاری برنامههای فرهنگی و تبلیغی، ترویج و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس مبتنی بر وحدت، همدلی و حماسه با تشکیل نشستهای علمی و پژوهشی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فعالیت مراکز فرهنگی و تفریحی شهری، رویکرد برنامهها باتوجه به همزمانی این ایام با عرفه و عید قربان، اجرای برنامهها با تشریح نقش اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس و توجه به مراکز فرهنگی و آموزشی به خصوص آموزش و پرورش را از دیگر سیاستهای اجرایی این هفته دانست.

واکاوی عملیات ثامن الائمه و سالروز شکست حصر آبادان، هماهنگی و تعامل مشترک دستگاههای اجرایی در انجام برنامهها، در نظر داشتن هفتم مهرماه به عنوان نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، توجه به سلامت عمومی جامعه، بهرهگیری از رسانههای دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی، بهرهگیری از برنامههای هنری و توجه ویژه به وحدت ملی، همدلی، همزبانی و ولایتمداری بخش دیگری از برنامههایی بود که سردار کارگر از آنها به عنوان سیاستهای اجرایی هفته دفاع مقدس سال جاری نام برد.

** دفاع مقدس را مردانه نبینیم

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس را نباید فقط در حوزه نیروهای مسلح دید، گفت: در جنگ تحمیلی نباید قشر خاصی را برجسته کرد زیرا همه اقشار تلاش کردند و پیروز واقعی دفاع مقدس مردم هستند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس را مردانه دیدهایم در صورتی که نقش زنان در دفاع مقدس نقش برجستهای بود که اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر نیز نبوده است.

وی با ذکر خاطرهای از دوران دفاع مقدس گفت: در آن سالها در برههای بنا شد میزان اعزامها بیشتر شود یکی از بزرگان در آن جلسه گفته بودند اگر میخواهید این کار انجام شود به سراغ زنان بروید که نقش موثری در اعزام مردان دارند.

رییس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بیان کرد: اگر فرهنگ هر کشور قرار است تغییر کند باید از آموزش و پرورش آغاز شود در غیر اینصورت شاهد تاثیرگذاری چندانی نخواهیم بود.

** نهضت خاطره گویی دفاع مقدس باید در کشور ترویج یابد

وی با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از برنامههای هفته دفاع مقدس سال جاری اهتمام به موضوع خاطره گویی است زیرا تا حدی مغفول واقع شده و میتوان گفت در این زمینه نیازمند به نهضت خاطره گویی هستیم.

مقام معظم رهبری در دیدار سرلشکر صفوی به ایشان سفارش فرموده بودند، هنگامی که با نیروهای مسلح دیدار میکنید بحث خاطره گویی را مطرح کنید و این نشان از اهمیت ثبت و ضبط رشادتهای رزمندگان دارد. 

سردار کارگر ادامه داد: این کار چندان مشکل نیست هر چند بهتر است از دانشگاهها، مساجد و مدارس این کار آغاز شود.

** لزوم ورود کتابهای مقدس به درون خانوادهها

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در زمینه کتاب دفاع مقدس باید کار ویژهای انجام شود تا این کتابها به درون خانوادهها برود. در این زمینه نیز با ناشران صحبت شده تا این موضوع در حوزه دفاع مقدس اجرایی شود. البته پر فروش ترین کتب و فیلمها در سطح کشور نیز مربوط به حوزه دفاع مقدس است.

** فضای مجازی را به دید فرصت بنگریم

سردار کارگر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری با عنوان "دفاع همچنان ادامه دارد" گفت: برای نشر فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی فعالیتهایی در حال انجام است و اگر بخواهیم برای جوانان کار کنیم باید کار را به خود آنان بسپاریم. هرچند که اگر همه ظرفیتها را بکار گیریم بازهم در این زمینه عقب ماندگیهایی وجود دارد.

وی با اشاره به علاقمندی نسل جوان به آشنایی با رشادتهای رزمندگان در جنگ تحمیلی گفت: سال گذشته 5 میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند که 80 درصد آن از قشر جوان یعنی کسانی که اصلا جنگ را ندیده بودند، بود. همچنین سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر به راهیان نور غرب و شمال غرب اعزام شدند که بیشترین آن پیرانشهر بود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: برای ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس باید همه مردم حضور داشته باشند. درب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به روی همه باز است و مسائل جناحی در آن جایی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها