خط قرمزی در ثبت و نشر آثار زنان در دفاع مقدس وجود ندارد

معاون سازمان زنان دفاع مقدس زنان را الگوهای مؤثری در فرهنگ ایثار دانست و گفت: در ثبت و نشر آثار و ارزشهای زنان در دفاع مقدس خط قرمزی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ - 31August 2015

خط قرمزی در ثبت و نشر آثار زنان در دفاع مقدس وجود ندارد

به گزارش سرویس استانها دفاع پرس، چهارمحال و بختیاری٬ فرشته حشمتیان در جلسه شورای راهبردی زنان شاهد و ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: امروز ترویج فرهنگ دفاع مقدس بویژه توجه به نقش بیبدیل زنان در عرصه دفاع مقدس بسیار مهم است و باید فرهنگ مقاومت به نسل جوان منتقل شود تا آیندگان بدانند که زنان همواره ضمن حفظ نقش مادری و همسری خود نیز در عرصههای دفاع مقدس حماسه آفرین بوده و الگوهای مؤثری در فرهنگ ایثار٬ جهاد٬ شجاعت و شهامت هستند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که دفاع مقدس مربوط به گروه و جناح خاصی نیست و متعلق به همه ملت و بحث دفاع مقدس یک بحث ارزشمند است و در بحث حضور مردم در ثبت و نشر آثار و ارزشهای زنان در دفاع مقدس نیز خط قرمزی وجود ندارد و باید به حرمت خون شهدا و تکریم خانوادههای شاهد و ایثارگر همواره در مسیر ارزشها گامهای مؤثری برداریم که اهداف تشکیل این شورا نیز در همین رابطه خواهد بود.

حشمتیان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تشکیل سازمان زنان دفاع مقدس٬ اظهارکرد: این سازمان فعالیت خود را از سال 92 به طور رسمی شروع کرد و شامل پنج معاونت تخصصی است که فعالیتهای محتوایی و سیاستگذاری در این بخشها صورت میپذیرد که حوزه ماموریتی بنده مربوط به هماهنگی نهادها٬ سازمانها و دستگاههای اجرایی و ساماندهی شورای راهبردی زنان شاهد و ایثارگر استانها است.

وی به انعقاد تفاهمنامه میان سازمان حفظ آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این تفاهمنامه به کلیه مشاورین استانداریها ابلاغ شده است لازم است در اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه با استفاده از ظرفیت اعضای شورای راهبردی استفاده مطلوبی شود.

معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل با دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد(NGO) برای ثبت و نشر خاطرات زنان شاهد و ایثارگر٬ ضروری است. تقویت شورای راهبردی استانها بسیار مهم است و حتی لازم است که نمایندگان معرفی شده از دستگاههای اجرایی نیز مشابه این شورا را در دستگاه خود تشکیل دهند و با فعال کردن شورا به دنبال جمعآوری مستندات باشند.

­وی در ادامه جامعه هدف این شورا را به چهار دسته تقسیم و اظهارکرد: این چهارگروه که از خانواده های(مادر٬ همسر٬ خواهر و دختر) شهدا٬ جانبازان٬ آزادگان و همچنین زنان رزمنده دفاع مقدس هستند. یکی از اقدامات ماندگار این شورا میتواند ارائه الگوی مناسب و کارآمد به نسل حاضر و نسل آینده باشد و حتی موضوع مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های اجتماعی را میتوان از جمله اهداف این شورا تعریف کرد.

حشمتیان بر تشکیل شورای رابطین مناطق نیز تأکید کرد افزود: انتظار داریم با حمایت مشاور استاندار و اهتمام مدیرکل بنیاد حفظ آثار جامعه زنان دفاع مقدس در مناطق تابعه این استان باتوجه به ظرفیتهای خوب شورای راهبردی برای برون رفت از مشکلات فعال شده به طوری که در این راستا شورای مناطق نیز تشکیل شود تا بلکه در سطح گسترده تری اهداف مورد نظر محقق شود.

حشمتیان در پایان اظهارکرد: در شرایطی که با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و آسیبهای اجتماعی نگران نسل آینده هستیم ضروری است که با هدف سپردن امور آینده به نخبگان به گونهای تلاش شود که با ارائه الگوهای ماندگار٬ موضوع جوانگرایی و مدیرپروری در برنامهها به ویژه برنامه زنان نیز دیده شود که تحقق این امر نیازمند مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار