سردار خضرایی در نشست خبری مطرح کرد

تشریح فعالیت‌های شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس سال94/ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع دفاع مقدس

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس 23 عنوان برنامه توسط باغ موزه اجرا می‌شود، گفت: برگزاری جشن حماسه به مدت 10 شب در محوطه باغ موزه، تجلیل از جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی، تجلیل از ایثارگران آبادانی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم بخشی از این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۵۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ - 31August 2015

تشریح فعالیت‌های شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس سال94/ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز نشست خبری سردار "جواد خضرایی" مدیرعامل موزه دفاع مقدس به منظور اعلام برنامههای هفته دفاع مقدس برگزار شد.

سردار خضرایی با بیان اینکه اولین برنامه در آستانه هفته دفاع مقدس از هفته گذشته آغاز شد، ادامه داد: هشتمین مرحله اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور تا 25 شهریور ادامه دارد و حدود 10 هزار شهروند تهرانی در قالب 22 کاروان اعزام خواهند شد. در کنار آشنایی مردم با مناطق از طریق راویان، روحانیون نیز به بیان مسائل دینی خواهند پرداخت.

مدیرعامل موزه با اشاره به فراخوان جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیات داوران، داوری خواهد شد و به 50 اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد و در کتابی منتشر خواهد شد. همچنین خاطراتی که بار معنوی دارند به سه زبان ترجمه و به سفارتخانهها و مراکز فرهنگی ارسال میشود.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع 23 عنوان برنامه اجرا میشود، تصریح کرد: برگزاری جشن حماسه به مدت 10 شب در محوطه باغ موزه، تجلیل از جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی، تجلیل از ایثارگران سپاه و ارتش، تجلیل از ایثارگران آبادانی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم بخشی از این برنامههاست.

سردار خضرایی افزود: همچنین تجلیل از ایثارگران اقلیتهای مذهبی، بزرگداشت شسکت حصر آبادان، رونمایی از عکسهای سردار صفوی، هماندیشی نمایندگان دانشگاهها، تجلیل از بانوان پزشک و پرستار دوران دفاع مقدس، تجلیل از شهدای روحانیت، تجلیل از بانوان ناشر و بانوانی که در موضوع دفاع مقدس قلم فرسایی کردند از دیگر برنامههای این هفته خواهد بود.

مدیر موزه دفاع مقدس تهران با اعلام این خبر که در این هفته از یادمان شهدای گمنام موزه رونمایی خواهد شد، گفت: کارگاه مجسمه سازی با موضوع دفاع مقدس نیز برگزار میشود و کتابهای دفاع مقدسی به بنیادهای حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استانها و بنیادهای شهید و امور ایثارگران استانها ارسال میشود. اولین نمایشگاه اسناد جنگ نیز با مشارکت وزارت امور خارجه برپا میشود.

سردار خضرایی همچنین در ادامه به چهارده عنوان فعالیت معاونت اجتماعی شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مراسم افتتاحیه خانه ایثار و جهاد در بیست و سه سرای محله برگزار میشود.

وی یکی دیگر از برنامههای این هفته را برگزاری دعای عرفه در جوار قبور شهدا عنوان کرد و افزود: در چند نقطه تهران همایش پیاده روی و ورزش همگانی با حضور اقشار مختلف برگزار و از رزمندگان بسیجی و بانوان ایثارگر در مناطق شهرداری تهران تقدیر خواهد شد.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس در ادامه به برگزاری 15 عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: تقدیر از خانواده شهدای محلات، تجلیل از شهدای سادات همزمان با عید غدیر، برگزاری شب شعر و چاپ کتابی از آثار برگزیده، اهدای کتاب دفاع مقدس به مراکز درمانی جانبازان، برگزاری جشنواره موسیقی، اجرای فعالیتهای تبلیغاتی اعم از نصب بنر و شعار نویسی و اجرای تئاتر خیابانی از جمله برنامههای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس است.

سردار خضرایی دریافت آثار نقاشی با موضوع دفاع مقدس در بخش غیر حرفهای را از دیگر برنامههای باغ موزه دانست و عنوان کرد: افراد غیر حرفهای می توانند با خلق این آثار نگاه خود را به دفاع مقدس بیان کنند. بزودی فراخوان این برنامه اعلام میشود و پیش بینی کردهایم با نظر هیئت داوران به اثر برتر یک دستگاه خودرو و همچنین 10 کمک هزینه سفر به عتبات عالیت و 10 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و بیست هدیه دیگر به افراد برتر اهدا شود.

وی با اشاره به دعوت از جانبازان ارتش برای بازدید از مراکز دیدنی شهر تهران گفت: این جانبازان از سراسر ایران به همراه خانوادههای خود در تهران حضور خواهند یافت و طی نشستهایی خاطراتشان را دریافت خواهیم کرد.

سردار خضرایی با بیان اینکه 81 درصد از پدران شهدا و 76 درصد از مادران شهدا دیگر در جمع ما نیستند، گفت: طی فراخوانی با موضوع پدران و مادران شهدا، مردم از گروههای مختلف جملات و نوشتههای خود درباره این عزیزان را برای ما ارسال میکنند و به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در ادامه از ارسال 10 هزار بسته عکس به مناطق محروم خبر داد و تصریح کرد: هر بسته شامل سی قطعه اثر با موضوع دفاع مقدس به منظور برداشت حداقلی مردم این مناطق از فضای دفاع مقدس است.

سردار خضرایی حمایت از پایان نامههای کارشناسی ارشد و دکتری را از دیگر برنامههای باغ موزه در طول سال دانست و عنوان کرد: در دفاع مقدس انواع مناظر تحقیقی وجود دارد که در پایان نامهها کمتر به آنها اشاره شده است. در مکاتبه با 148 دانشگاه کشور مشخص شد جمع فعالیتهای دانشجویان فارغ التحصیل در موضوع دفاع مقدس قلیل و ناچیز است که این مشکل بدلیل عدم شناخت و عدم حمایت به وجود آمده است.

وی افزود: در جلسهای با معاونین و روسای دانشگاهها 1200 عنوان رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد شناخته شد که بزودی با ارسال آیین نامه شیوه حمایتی خود را با در اختیار گذاشتن منابع و وجوه تحقیقاتی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها