تحولات امنیتی عراق؛

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در «الانبار»/ هلاکت 200 تروریست در شمال عراق

سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت: عملیات آزادسازی استان الانبار از طریق محاصره گروهک تروریستی داعش از چند محور شامل فلوجه -العنکور، مسیر ورزشگاه المپیک-جنوب شرقی الانبارو محور دانشگاه الانبار ادامه دارد.
کد خبر: ۵۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ - 31August 2015

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در «الانبار»/ هلاکت 200 تروریست در شمال عراق

 به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، نیروهای عراقی مشترک عراقی با حمایت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) موسسه آموزش نفتی در پالایشگاه بیجی در شمال تکریت را آزاد کردند.

در همین حال، نیروهای بسیج مردمی با حمایت نیروهای امنیتی عراق، تروریستهای مسلح داعش را از دو روستای «حجی حسین» و «ابراهیم عطام» در غرب سامراء شمال بغداد بیرون کردند.

نیروهای امنیتی در این عملیات یک مخفیگاه تسلیحات بمب و مین را در روستای «ام الطوس» کشف کردند.

در الانبار نیز دو بالگرد ارتش عراق توانست دو خودرو بمب گذاری شده را که نیروهای امنیتی را در منطقه الخالدیه هدف قرار دادند، تخریب کنند.


** تنگتر شدن حلقه محاصره تروریستها در «الانبار»

کریم النوری سخنگوی بسیج مردمی عراق درباره وضع عملیات آزادسازی استان الانبار گفت: عملیات آزادسازی این استان از طریق محاصره گروهک تروریستی داعش از چند محور شامل فلوجه -العنکور، مسیر ورزشگاه المپیک-جنوب شرقی الانبارو محور دانشگاه الانبار ادامه دارد.

ارتش عراق با کمک بسیج مردمی حلقه محاصره تروریستها را در استان الانبار تنگ تر کرده است.

** آغاز عملیات بازپسگیری منطقه الخادیه در الانبار

براساس این گزارش ارتش عراق با همراهی حملات جنگندههای ائتلاف حمله گستردهای را برای بازپسگیری منطقه الخالدیه در استان الانبار این کشور که در اشغال داعش قرار گرفته، آغاز کرد.

این عملیات درحالی آغاز شده که حملات هوایی و توپخانه ای گسترده ای به مواضع تروریستها در این منطقه انجام شده و مخفیگاه تروریستها در این منطقه منهدم شده است.

مقامات عراقی اعلام کردند علاوه بر تخریب مقر و تجهزات تروریستها، 45 نفر از آنها نیز کشته شدهاند.

** هلاکت 200 تروریست داعشی در شمال عراق

از سوی دیگر «جلال توفیق»، فرمانده نیروی زمینی عراق گفت که طی عملیاتی در غرب سامرا در استان صلاح الدین 200 عضو گروه تروریستی داعش به هلاکت رسید و در این عملیات 16 تروریست نیز بازداشت شدند که در بین آنان اتباع کشورهای مختلف وجود دارد.

همچنین طی عملیاتی یک کارگاه بمب گذاری خودروها در شمال غرب الرمادی، مرکز استان الانبار، غرب عراق و چند خودرو تروریستها منهدم شد و شماری از تروریستها که در داخل این کارگاه بودند به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی در نبرد با گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق، موفقیت های بسیاری کسب کردند. 

** ماهرترین تک تیرانداز داعش در الرمادی به هلاکت رسید

پایگاه خبری المسله به نقل از «ابراهیم الفهداوی» رئیس کمیته امنیتی شورای منطقه الخالدیه در استان الانبار شب گذشته نوشت: ماهرترین تک تیرانداز گروه تروریستی داعش در شرق الرمادی به هلاکت رسید. این تروریست «ابو عبدالله البیلاوی» نام دارد که منابع امنیتی عراق به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اند.

انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها