گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

پاسخ موشکی یمنی‌‌ها به مراکز نظامی سعودی‌ها/ 36 شهید در حمله جنگنده‌های عربستان به یمن

در حمله جنگنده‌های عربستان به یک واحد صنعتی در شهرستان عبس واقع در استان حجه در غرب یمن 36 غیر نظامی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ - 30August 2015

پاسخ موشکی یمنی‌‌ها به مراکز نظامی سعودی‌ها/ 36 شهید در حمله جنگنده‌های عربستان به یمن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، در حمله جنگندههای عربستان به یک واحد صنعتی در شهرستان عبس واقع در استان حجه در غرب یمن 36 غیر نظامی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که ارتش و کمیتههای مردمی در پاسخ به حملات وحشیانه عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی این کشور، به حملات خود در دو منطقه جیزان و نجران در داخل خاک سعودی ادامه میدهند و با این مناطق را با دهها موشک و راکت هدف قرار میدهند.

 در همین خصوص خبرگزاری «سبأ»نوشت: پایگاههای نظامی «الطلعه» و «ثویله» در ظهران عسیر هدف موشکهای یمنی ها قرار گرفت و همچنین، پایگاه نظامی «جلاح» در جیزان با هشت راکت و پایگاه «القنبور» در نجران نیز با 14 راکت حمله شد.

جنگندههای عربستان سعودی همچنین در حملات وحشیانه علیه مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن، مخزنهای آب را در منطقه «جبل هیلان» در مأرب هدف حمله قرار دادند.

 از سوی دیگر پایگاه خبری صعده پرس یمن از دسترسی به اسنادی خبرداد که در آن 95 شخصیت و شیوخ قبایل حضرموت یمن مجبور به امضای درخواستی از ملک سلمان شاه عربستان شدهاند که در آن تقاضای انضمام حضرموت به خاک این کشور مطرح است.
 
این پایگاه خبری افزود: مقامات آل سعود این شیوخ که اکثر آنها در عربستان زندگی می کنند را تحت فشار قرار داده تا از ملک سلمان شاه عربستان چنین درخواستی داشته باشند تا سعودیها نیز از طریق آن به رویاها و اهداف خود برسند.

گفتنی است؛ با گذشت 150 روز از تجاوزات عربی - غربی به یمن برآورد میشود که نیروهای سعودی و متحدانشان نظیر امارات، قطر، اردن، بحرین، کویت، مراکش، مصر و سودان با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه و انگلیس به طور متوسط روزانه 30 یمنی را به شهادت رساندند.

و از سوی دیگر گروه تروریستی القاعده با حمایت آشکار حکومت عربستان از فرصت ایجاد شده سوءاستفاده کرده و بر تحرکات خود در یمن افزوده و مناطق بیشتری را به اشغال خود درآورده است.

 در عین حال گروهک تروریستی داعش نیز به فکر گسترش نفوذ خود در منطقه است که این حقیقت تلخ به معنای ادامه کشتار یمنیها در جنگی نیابتی از سوی غرب و متحدانش حتی در صورت توقف جنگ کلاسیک فعلی است.

از زمان شروع تجاوز هوایی عربستان به یمن، جنگندههای متجاوز این کشور منازل، مساجد، مدارس، خیابانها، روستاها، شهرها، جادهها و ... را مورد هدف قرار میدهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ فرقی قائل نمیشوند.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها