حجت الاسلام ابوترابی:

ایران باید با تراز فکری شهیدان رجایی و باهنر اداره شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هفته دولت که مزین به نام شهیدان رجایی و باهنر است، تلنگری است به مسئولین که نقشه راه عملکردمان مشخص است و نباید از آن خروج کنیم. ایران باید با تراز فکری این دو شهید اداره شود.
کد خبر: ۵۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ - 30August 2015

ایران باید با تراز فکری شهیدان رجایی و باهنر اداره شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادبود شهدای هشتم شهریورماه 1360 صبح امروز با حضور حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار "مرتضی قربانی" در سالن اجتماعات مجموعه رفاه برگزار شد.

حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به ابعاد وقوع این حادثه در سخنانی اظهار داشت: این واقعه یادآور خوی ددمنشی و کینه توزی سردمداران استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به توطئهها و دسیسههای دشمنان علیه اسلام و انقلاب در دهههای گذشته، خاطرنشان کرد: شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر روحیه استکبارستیزی را در ملت ایران تقویت کرد و زمینه اقتدار هرچه بیشتر انقلاب اسلامی را فراهم آورد و قطعا عزت و اقتدار امروز کشورمان، مرهون خون شهیدانی همچون این دو شهید بزرگوار است.

همچنین وی به بیان خصوصیات عملکردی دو شهید بزرگوار در دوران تصدی در ریاست جمهوری و نخست وزیری پرداخت و قرار گرفتن خط مشی آن بزرگواران در هیئت دولت را بعنوان نقشه راه مسئولین امر خواستار شد.

ابوترابی در این آیین با اشاره به ابعاد وقوع این حادثه گفت: شهید رجایی فردی ساده زیست و مردمی بود. ایشان در خانوادهای متدین و ولایت مدار در قزوین بزرگ شده بود که طهارت روح و مال را به وضوح آموخته بود تا در دوران ریاست جمهوری بکار بسته و عمل نماید. شهید رجایی باور داشت که نظام ولایی با رهبری، مدیریت و زعامت ولی فقیه عالم و شجاع شکل میگیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص شان شهید باهنر گفت: حجت الاسلام باهنر یک عالم دینی با فهم صحیح دین در برداشت درست از مفاهیم بود. نگاهش به واقعیتهای زمان و رویدادهای اطرافش تیزبینانه توام با تصمیمات بموقع و دشمن شکن بود. فعالیتهای او در مقام نخست وزیری به همراه رئیس جمهور زمان شهید رجایی به گونهای بود که دشمن راهی بجز کشتن آنها با بغض و خصومت ندید.

وی گفت: در میان سیاسیون کمتر از این شخصیتها در طول تاریخ دیده شده است که در عین کسب جایگاهها و پستهای بالارتبه، به ساده زیستی به علت احساس مسئولیت و خداترسی در استفاده از بیت المال تن دهند و همواره بیاد مردم ضعیف جامعه باشند و از رشد شکاف طبقاتی جلوگیری نمایند.

ابوترابی اضافه کرد: آراستگی به خصایص ارزشمند اخلاقی به یقین در این دو شهید وجود داشت که خدا هم شاکر این دو شهید شد و به آنها توفیقی این چنین عطا فرمود. هفته دولت که مزین به نام این دو شهید است، تلنگری است به مسئولین که نقشه راه عملکردمان مشخص است و نباید از آن خروج کنیم. ایران باید با تراز فکری این دو شهید اداره شود.

وی گفت: زهد و بی اعتنایی به دنیا در سایه دین و اصول دینی و ارزشهای اسلامی باعث ظهور و بروز خصایص اخلاقی شهیدان والامرتبه ما بوده که توانسته بودند دین باور و ولایت مدار باشند که همین دو توشه راه از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم پهلوی و یا پیروزی توافق هستهای ما در میان شروران دنیا شده است.

ابوترابی بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که اگر تدابیر ولی فقیه نبود استخوانهای ملت زیر چرخ تحریم خرد میشد. اسلامیت نظام در حضور ولی فقیه عادل، مدیر و مدبر و بی اعتنا به نظام سلطه معنی پیدا کرد. ایران به قله افتخار تبدیل نمیشد اگر هم سویی در سایه رهبری ایجاد نمیشد. اینکه رئیس جمهور آمریکا در برابر برجام سر فرود میآورد و قدرتهای جهان با ایران به مذاکره مینشینند فقط و فقط تدابیر ولی فقیه و همراهی با ارزش مردم با ایشان است.

نائب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر روحیه استکبارستیزی را در ملت ایران تقویت کرد و زمینه اقتدار هرچه بیشتر انقلاب اسلامی را فراهم آورد و قطعا عزت و اقتدار امروز کشورمان، مرهون خون شهیدانی همچون این دو شهید بزرگوار است. دولتمردان ما باید بدانند در هزینههای بیت المال با الگو برداری از وسواس در بیت المال دولت رجایی، به گونهای رفتار کنند که این هزینه گزافی که در حال حاضر بر  دولت تحمیل شده، با بهره وری صحیح و اقدامات هوشمندانه به حالت درست خود برگردد و از اتلاف آن پرهیز شود.

وی در پایان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر با اخلاص و ایمان کم نظیرشان در خدمتگزاری به مردم، الگویی ناب برای همه مسئولان به شمار میروند، تصریح کرد: امیدواریم همه مردم و مسئولان با احساس تعهد نسبت به نظام اسلامی، بتوانند در هرکجا که باشند به وظیفه و تکلیف خود در برابر نظام به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار