دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

رشد بیش از 2 برابری تفحص شهدا در شش ماهه نخست سال/ بازگشت پیکرهای 505 شهید از ابتدای سال تاکنون

از ابتدای سال تا تاریخ 11 شهریور پیکرهای مطهر 505 شهید دوران دفاع مقدس در خاک عراق تفحص شده است که این تعداد آمار نسبت به 6 ماه سال گذشته، رشد بیش از دو برابر داشته است.
کد خبر: ۵۲۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ - 30August 2015

رشد بیش از 2 برابری تفحص شهدا در شش ماهه نخست سال/ بازگشت پیکرهای 505 شهید از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، از ابتدای سال تاکنون پیکرهای مطهر 505 شهید دوران دفاع مقدس که در خاک عراق تفحص شدهاند، از مرز کشور وارد شده و خواهد شد.

در تاریخ 25 فروردین سال جاری، پیکرهای 63 شهید از مرز شلمچه وارد کشور شد. در تاریخ 28 اردیبهشت نیز پیکر 270 شهید که از این تعداد 175 شهید غواص بودند از مرز شلمچه وارد کشور شد. با بازگشت این شهدا حماسهی به یادماندنی در تاریخ 26 خرداد از میدان بهارستان تهران تا خیابان بهشت صورت گرفت. همچنین در ماه گذشته و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکرهای مطهر این شهدا در استانهای کشور تشییع شد.

در تاریخ 5 مرداد نیز پیکرهای مطهر 76 شهید از مرز شلمچه وارد کشور شد. امروز نیز 17 شهید از مرز باشماق وارد کشور خواهد شد و پس از تشییع در شهرهای استان کردستان به تهران منتقل خواهد شد. روز چهارشنبه(11 شهریور) نیز پیکرهای 79 شهید از مرز شلمچه وارد کشور خواهد شد.

در شش ماهه دوم سال گذشته نیز پیکرهای 224 شهید وارد کشور شد که 45 شهید در تاریخ 8 آبان از مرز تمرچین، 121 شهید در تاریخ 2 بهمن و 58 شهید در تاریخ 11 اسفند از مرز شلمچه وارد کشور شدند.

با این حساب در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه گذشته، تفحص شهدا دو برابر شده است.

سردار باقرزاده در تاریخ 31 اردیبهشت در نشست خبری مذاکرات سه جانبه ایران، عراق و صلیب سرخ جهانی از وجود 6 هزار شهید مفقود در خاک عراق خبر داد که 2500 تن از اینان در کردستان عراق مدفون هستند.

باتوجه به آمار ذکر شده پیشبینی میشود حداکثر تا 10 سال آینده تمامی شهدا تفحص شوند. البته برخی از شهدا قابل تفحص نیستند. به طور مثال شهدایی که در عملیاتی خیبر و بدر و والفجر 8 در رودهای دجله و اروند به شهادت رسیدند و به دریا افتادند دیگر قابل تفحص نیستند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فدائی امامت و ولایت
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
بسم رب الشهداء والصدیقین
خاضعانه دست و پای یکایک گمنامان عرصه تفحص شهداء را که باتمام سختی مراحل تفحص و انتقال پیکر مطهر شهداء به میهن اسلامیمان ، موجب خوشحالی خانواده شهداء ، تقویت انسجام مردمی در پاسداری از خون شهداء میگردند را میبوسم و اجر دنیوی و اخروی برایشان مسئلت مینمایم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار