کتاب‌هایی که رئیس جمهور قبل از انقلاب می‌خواند +عکس

شهید محمد علی رجایی از جمله شهدای ترور بود که پیش از انقلاب نیز فعالیت های موثری در روند پیروزی نهضت امام خمینی(ره) داشت و مدت ها در زندان رژیم ستم شاهی محبوس بود.
کد خبر: ۵۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸ - 31August 2015

کتاب‌هایی که رئیس جمهور قبل از انقلاب می‌خواند +عکس

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دهه شصت را می توان دهه ترور در جمهوری اسلامی نامگذاری کرد. چرا که در این دهه منافقین توانستند به دلیل ضعف حفاظتی که در سیستم امنیتی ما وجود داشت به سطوح عالی کشور رسوخ کرده و افراد مهمی چون محمد علی رجایی (رئیس جمهور)، محمد جواد باهنر (نخست وزیر)، شهید بهشتی (رییس قوه قضائیه) و 72 تن از یارانش و ... را به شهادت رساندند. البته منافقین تنها به سطوح عالی بسنده نکرده و هرکسی که در جامعه به عنوان یک فرد حزب الهی شناخته می شد در معرض خطر بود و شهدای زیادی نیز از مردم عادی با اقدامات خرابکارانه منافقین به شهادت رسیدند.


شهید محمد علی رجایی از جمله شهدای ترور بود که پیش از انقلاب نیز فعالیت های موثری در روند پیروزی نهضت امام خمینی(ره) داشت و مدت ها در زندان رژیم ستم شاهی محبوس بود. در یکی از این دستگیری ها ساواک به منزل وی ریخته و خانه را بازرسی می کند تا بتواند به اصطلاح مدرک جرمی را علیه او به دست آورد. در یکی از این بازرسی ها لیستی تهیه شده که به عنوان سندی مبنی بر اقدام علیه طاغوت از آن ذکر شده که جالب توجه خواهد بود:

 

 

 

 

صورتجلسه بازرسی

در ساعت 22 روز 53/9/4 از منزل محمد علی رجایی واقع در خیابان ژاله کوی ... کوچه فلاح پلاک 6 با حضور نماینده دادستان ارتش و امضاء کنندگان ذیل بازرسی بعمل آمد. اوراق و مدارک مضره ای بدست آمد این بازرسی بدون خسارت مالی و جانی در ساعت 22/30 پایان پذیرفت.


1- میراث خوار استعمار

2- بهشت یک انسان

3- استعمار جدید

4- اسلام شناسی

5- نهضت های مقاومت فلسطین

6- آزادی هند

7- کند و کاو در مسائل تربیتی ایران

8- مجله نسل نو چهار جلد

9- نیک نیازی

10- زندگی جنگ دیگر هیچ

11- درباره مکتب اقتصادی اسلام دو جلد

12 عشق و پرستش

13- زندگی و مرگ قهرمان

14- مدیر مدرسه

15- اسلام و غرب

16- انفال

17- مسئله حجاب دو جلد

18- انسان و سرنوشت

19- یک دفترچه یادداشت قابل بررسی

20- 9 برگ پلی کپی قابل بررسی

21- پنج برگ نوشته قابل بررسی

نماینده دادستان ارتش

سرپرست اکیپ/

نماینده ساواک/

صاحب منزل/متهم

 

 

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار