باحضور حجت الاسلام ابوترابی:

گرامیداشت شهدای فاجعه تروریستی هشتم شهریور، برگزار می شود

گرامیداشت شهدای فاجعه تروریستی هشتم شهریور، شهیدان محمد علی رجایی و دکتر محمد جواد باهنر، صبح روز یک شنبه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی رفاه، ضلع شرقی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ - 29August 2015

گرامیداشت شهدای فاجعه تروریستی هشتم شهریور، برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت سالگرد شهادت دو یار باوفای امام، شهیدان رجایی (رئیس جمهور) و باهنر(نخست وزیر)، یادبودی در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی رفاه، ساعت ۱۰ صبح با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار میشود.

محسن صباغ رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور در آستانه سالگرد شهدای هشتم شهریور، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: دو ماه پس از واقعه جانگداز هفتم تیر که در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و منجر به شهادت مظلومانه آیتالله بهشتی و 72 تن از یاران آنان شد، ایادی استکبار توطئه دیگری را رقم زدند و در ساعت 15 روز هشتم شهریورماه انفجاری را در دفتر نخستوزیری انجام دادند که این انفجار منجر شد دو یار با وفای انقلاب از خاک به افلاک پر بکشند، شاید هم حق بر این بود که شهید رجایی و باهنر با هم به شهادت برسند و مرگ آنان جز شهادت به گونهای دیگر نباشد.

صباغ با ذکر خصوصیات اخلاقی ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهید رجایی در عرصه مبارزه هیچگاه دچار غرور و بیاحتیاطی نشد و هرگز فعالیت و مبارزه خود را منحصر به فرد، گروه یا جمعیت خاصی نکرد و همواره در محور اسلام و انقلاب فعالیت کرد که تلاشها و زحمات بسیاری را انجام داد.
 
وی ادامه داد: شهید رجایی به گواه تمام کسانی که در آن زمان با وی همراه بودند، یک انسان خودساخته بود که سجایای اخلاقی بالایی داشت و شیوه زندگی وی زبانزد خاص و عام بود.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور با بیان اینکه شهید باهنر نیز همچون شهید رجایی شخصیت والایی داشت، اظهار داشت: شهید باهنر فردی صاحب نظر، اندیشه و خوش فکر بود و قلبش در راه ارشاد فکری و عمل و ارتقا و آگاهی میتپید و در این راه آرام و قرار نداشت.
 
صباغ در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات شهید باهنر آن بود که بنیانهای اعتقادی را میشناخت و اهمیت فراوانی برای آن قائل بود و افراد علاقهمند به مبانی قرآنی را جذب میکرد و در تعمیق پیوند حوزه و دانشگاه مانند شهید مفتح کوشش فراوانی را از خود نشان داد.
 
وی ادامه داد: شهید باهنر کوشش بسیاری کرد تا افرادی را به صراط مستقیم دعوت کند و در تمام لحظات زندگی این شهید میتوانیم کوشش و جهاد این فرد را برای اجرای اسلام و انقلاب مشاهده کنیم؛ این شهید بزرگوار در مقابل فشارها و ناملایمات با متانت برخورد میکرد و بسیار گشاده رو بود و خستگی برای این شهید مفهومی نداشت.
 
صباغ تصریح کرد: یکی از خصوصیات زندگی شهید باهنر آن بود که امید در وجود وی موج میزد و هرگز مأیوس نشد و همین خصوصیات این دو شهید بزرگوار بود که مورد خوشایند منافقین قرار نگرفته و آنان را به شهادت رساندند.
 
وی در سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) تصریح کرد: آنچه در زندگی این دو شهید بزرگوار دارای اهمیت است آن است که ریاست در آنها تأثیر نکرد و آنان ریاست را به زیر چنگ خودشان در آوردند و این درس بزرگی به همه مردم، انسانها و بالاخص همه دولتمردان و مسئولان است که این را سرلوحه خود قرار داده و برای خدمت به مردم بکوشند.
 
صباغ با بیان اینکه رمز ماندگاری و محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر اخلاص آنان بود، تصریح کرد: آنان در فعالیتهای خود تنها خداوند را میدیدند و این رمز ماندگاری همه افرادی است که برای خدمت به خلق و در راه رضای خداوند میکوشند.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور با اشاره به برنامههایی که در سالگرد این دو شهید بزرگوار برنامهریزی شده است، تصریح کرد: همواره در سالگرد شهادت این دو شهید بزرگوار برنامههایی اجرا میشود که این در همه استانها و سراسر کشور است.
 
وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز به منظور گرامیداشت و تبیین اندیشههای این دو چهره مراسم بزرگداشتی را در تهران و سراسر کشور برگزار میکند که در پنجشنبه این هفته مراسمی را بر سر مزار این دو شهید برگزار کردیم، همچنین در روز جمعه دعای ندبهای را بر سر مزار شهدای 72 تن با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
 
صباغ در پایان با بیان اینکه فردا به مناسبت سالگرد این دو شهید در ساعت 10 صبح فردا برنامهای در مجموعه فرهنگی رفاه با حضور حجتالاسلام ابوترابی نایبرئیس مجلس برگزار میشد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم تکریم و گرامیداشت این دو شهید بزرگوار است که میتواند الگوی بسیار نمونهای برای مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار