مدیر کل حفظ آثار قم تاکید کرد

ضرورت تدوین قانون صیانت از آثار فیزیکی دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، بر ضرورت تدوین قانون صیانت از آثار فیزیکی بجای مانده از دوران دفاع مقدس و جلوگیری از تخریب آن تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ - 29August 2015

ضرورت تدوین قانون صیانت از آثار فیزیکی دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، احمد حسینی در دیدار با رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با بیان اهمیت ترویج ارزش های فرهنگ عاشورایی هشت سال دفاع مقدس گفت: جریان یافتن روحیه ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس و تمسک به سیره شهدا در نیروهای مسلح، نقش موثری در سلامت آن و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ آثار دفاع مقدس ابراز داشت: به فرموده معظم له همه سازمان ها باید حفظ آثار دفاع مقدس را سرلوحه امور مجموعه خود قرار دهند و ان شاءالله این موضوع با همراهی سازمان قضایی به طور کامل در مجموعه نیروهای مسلح استان محقق شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به فعالیت ادارات کل حفظ آثار زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح، خاطرنشان ساخت: ادارات کل حفظ آثار در استان ها، مدافع تمام آثار معنوی حوزه دفاع مقدس  هستند و طبق اساسنامه سیاست گذاری، هدایت، کنترل و مطالبه گری آثار آن دوران را بر عهده دارند.

وی به مراحل اجرایی ساخت، تکمیل و موزه آرایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ساخت موزه و سایر اقدامات دیگر، همه در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و جلوگیری از تحریف و فراموشی آثار دفاع مقدس است.

حسینی به نقش اداره کل حفظ آثار در حوزه چاپ و نشر و ممیزی آثار مکتوب دفاع مقدس اشاره کرد، سپس افزود: همانگونه که قانون صیانت از تخریب آثار باستانی را داریم، تنظیم و تدوین سازوکار حقوقی و قانون جلوگیری از صیانت از آثار فیزیکی دفاع مقدس و جلوگیری از تخریب آن نیز ضروری به نظر می رسد.

وی در پایان با اشاره به تدوین نقش جامع استان قم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: از قضات و کارمندان سازمان قضایی که توفیق حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته اند، تقاضا داریم همچون کلیه نهادها و سازمان های استان، خاطرات و مطالب خود را به عنوان یک گنجینه ارزشمند در اختیار قرار دهند تا بتوانیم آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

در این دیدار یک نسخه از کتاب چلچراغ ویژه زندگینامه و شهادت شهدای شاخص نیروهای مسلح و بسیج مردمی و اقشار استان قم از سوی مدیر کل حفظ آثار قم به رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تقدیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها